Ga naar inhoud

Macrovision belemmert DVD Speler van Laptop -> TV


Aanbevolen berichten

Ik heb onlangs een Alpha Laptop (2780) gekocht met DVD-speler. Nu heb ik een probleem :( waar - als je op Internet zoekt - kennelijk meer mensen mee te maken hebben. Ik kom daar niet helemaal uit (om een doeltreffende oplossing te vinden), dus daarom vraag ik om uw hulp. Dit probleem heeft te maken met Macrovision. Het belemmert het signaal naar mijn TV; ik heb de juiste kabels van de Laptop naar de TV gebruikt (zo is mij meerdere malen verzekerd). Ik krijg wel geluid als ik een DVD afspeel (via Windows Media Player of Intervideo WinDVD), maar geen beeld. Wel kan ik het configuratiescherm (etc.) op TV krijgen, maar niet de DVD's. In de Manual van de Laptop staat: TV (S-Video) Poort: Van de S-Video poort uit kunt u de schermuitvoer leiden naar een TV toestel of iedere analoge videoafspeelapparatuur. Deze tv-poort voldoet aan de standaarden van Macrovision: wanneer een DVD-film wordt afgespeeld, wordt de uitvoer door alkaar gehutst om analoge opname te voorkomen. (bijvoorbeeld om het op een videoband te zetten). Nu is mijn vraag, hoe kan ik Macrovision uitschakelen? Ik heb reeds op Internet gezocht 'to disable Macrovision' maar ik kom er niet uit. Graag uw reactie/hulp! ericroeske@wanadoo.nl Utrecht Eric /// Roeske
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...