Ga naar inhoud

videokaart waarmee ik via de kabel tv kan kijken


Aanbevolen berichten

Ik heb geprobeerd met de zoekfunctie antwoord te krijgen op mijn vraag maar dat is (nog) niet gelukt. Ik wil binnenkort een nieuwe pc aanschaffen en ik wil daarbij eigenlijk de mogelijkheid hebben om de kabel van de kabeltv rechtstreeks op de pc aan te sluiten om tv te kijken (en eventueel programma's opnemen maar dat is niet echt belangrijk). Daarnaast wil ik ook video-editing gaan doen. In een locale winkel vertelde men mij dat je voor beide een aparte kaart (bijv. van Pinnacle) moet hebben maar dat deze twee kaarten elkaar nog wel een willen bijten. Ik had eerste de Radeon 9600 Pro op het oog maar als ik het goed begrijp kun je dan niet de kabel in de pc pluggen en direct kijken. De verkoper in de winkel adviseerde de Radeon All in Wonder 9800 SE die ook direct tv kaart is en die zeker niet in conflict komt met een pinnacle DV videoberwerkingskaart Klopt dit verhaal? Wat adviseren jullie mij, en zijn er ook goede alternatieven???. Ik ben onvoldoende op de hoogte van dit soort zaken. Graag advies van jullie kenners. :lol: Conqubite
Link naar reactie
volgens mij kunnen alle radeon all in wonders van Hercules goed tv ontvangen dus als je de radeon 9800se te duur vindt kun je ook gaan voor een 9000 all in wonder of een ander all in wonder model ik heb zelf ook een klein tijdje eenpinnacle tv kaart in mijn pc gehad en die deed het behoorlijk goed in combinatie met mijn TNT2 pro (zonder video in) je kan volgens mij ook je TV kabel aansluiten op je pinacle kaart kan bij mij iig wel (ik heb pctv RAVE van pinnacle)
Link naar reactie
Wat ik nog vergeet te vertellen. Het is de bedoeling om dus tv te kunnen kijken op de monitor van de pc. Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik overweeg om daarvoor een grotere TFT aan te schaffen. Een 19 inch scherm waarmee je ook nog een beetje fatsoenlijk kunt gamen (hoewel ik geen echte gamer ben). Ik speel nog wel eens racegames op de pc. Maar is het dus zo dat de Radeon 9600 Pro dat dus niet kan?? en die All in Wonder 9800 SE wel?? Ik kan nl die laatste kaart veel voordeliger krijgen als ik een systeem bij die winkel aanschaf waardoor het prijstechnisch volgens mij wel interessant wordt. Nog een vraag eigenlijk. Kun je een monitor zo op een pc aansluiten en installeert hij zichzelf dan?? Ik overweeg een monitor bij een andere leverancier aan te schaffen dan waar ik een pc koop. Is het gewoon een zaak van stekkers erin, pc aanzetten, cd rommetje (of flop) en installeren maar?? of komt er meer bij kijken. Ik weet het, een gek kan meer vragen dan 1000 experts kunnen beantwoorden maar als ik hier antwoord op mijn vragen krijg zou ik erg geholpen zijn. Ik wil nl graag dat ik met mijn volgende pc een tijdje uit de voeten kan qua mogelijkheden. Conqubite
Link naar reactie
[quote:cc40cdbf0a="conqubite"]Nog een vraag eigenlijk. Kun je een monitor zo op een pc aansluiten en installeert hij zichzelf dan?? Ik overweeg een monitor bij een andere leverancier aan te schaffen dan waar ik een pc koop. Is het gewoon een zaak van stekkers erin, pc aanzetten, cd rommetje (of flop) en installeren maar?? of komt er meer bij kijken.[/quote:cc40cdbf0a] ja dat kan, met een beetje mazzel heb je zelfs geen cd-rom of floppy nodig er zijn wel drivers voor monitoren maar daar heb ik het nut nooit echt van ingezien en zonder drivers heeft het bij mij altijd goed gewerkt
Link naar reactie
[quote:73a2ed4523="conqubite"]. . . . . Nog een vraag eigenlijk. Kun je een monitor zo op een pc aansluiten en installeert hij zichzelf dan?? Ik overweeg een monitor bij een andere leverancier aan te schaffen dan waar ik een pc koop. Is het gewoon een zaak van stekkers erin, pc aanzetten, cd rommetje (of flop) en installeren maar?? of komt er meer bij kijken. Conqubite. . . . [/quote:73a2ed4523]Dat kan nogal verschillend uitpakken. Hij zal het zeker wel doen, maar als je een monitor niet specifiek installeert, neemt de PC aan dat het een standaard monitor is. De kans is groot dat je dan minder kleur-, resolutie en beeldfrequentie mogelijkheden hebt. Bij monitoren die al lang op de markt zijn zal Windows hem vaak wel herkennen, maar dan moet je wel opstarten met reeds ingeschakelde monitor. Bij een spiksplinter nieuw type echter zal Windows hem waarschijnlijk weer als standaardmonitor detecteren of in het gunstigste geval als een lager min of meer compatible type. Installeren is dus de beste optie, en als je de drivers niet hebt (b.v. ingeval van een tweede hands), dan zijn ze meestal wel op het internet te vinden. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:1d2669c02f="conqubite"]Wat ik nog vergeet te vertellen. Het is de bedoeling om dus tv te kunnen kijken op de monitor van de pc. [/quote:1d2669c02f] Das geen probleem. [quote:1d2669c02f] Ik ben er nog niet helemaal uit maar ik overweeg om daarvoor een grotere TFT aan te schaffen. Een 19 inch scherm waarmee je ook nog een beetje fatsoenlijk kunt gamen (hoewel ik geen echte gamer ben). Ik speel nog wel eens racegames op de pc. [/quote:1d2669c02f] Wil je een 19" tft aanschaffen, die zijn echt duur! Ik vind 15" TFT heerlijk, en 17" lijkt me groot zat! (lijkt veel groter dan een 17"CRT) [quote:1d2669c02f] Nog een vraag eigenlijk. Kun je een monitor zo op een pc aansluiten en installeert hij zichzelf dan?? Ik overweeg een monitor bij een andere leverancier aan te schaffen dan waar ik een pc koop. Is het gewoon een zaak van stekkers erin, pc aanzetten, cd rommetje (of flop) en installeren maar?? of komt er meer bij kijken. [/quote:1d2669c02f] Met windows is het plug & play. Je doet gewoon de stekker erin, opstarten, en windows installeert de monitor (dus geen cdrom ofzo nodig). Switchen tussen 2 monitoren gaat ook prima. Alexander
Link naar reactie
[quote:a61c2e74ba="Alexander Online"]Met windows is het plug & play. Je doet gewoon de stekker erin, opstarten, en windows installeert de monitor (dus geen cdrom ofzo nodig). Switchen tussen 2 monitoren gaat ook prima. Alexander[/quote:a61c2e74ba] Klopt, behoudens dan de aspecten die ik in mijn vorige posting noemde, als het type monitor nieuwer is dan de Windows die op de PC staat, dan bestaat er een kleine kans dat hij bepaalde opties mist. En wat is er dan op tegen om de bijgeleverde CD-rom even te gebruiken? Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...