Ga naar inhoud

Videokaart ellende


Aanbevolen berichten

Ik heb een systeem met Moederbord MSI 645 ultra MS-6547 (v1.X) en Processor Pentium 4- 3,6 In eerste instantie met een ELZA gladiac 64 MB. Deze configuratie liep elke keer vast. (Minidump ,opnieuw opstarten, foutmelding in logboek HRESULT 80004001 Na het installeren van de nieuwste drivers voor moederbord en videokaart is de fout melding 0x100000EA na het vastlopen, met verwijzing naar nv4.dll Nu heb ik een "Club Radeon 9600" aangeschaft en geinstalleerd met de bijgeleverde drivers. Het vastlopen werd hierna veel frequenter . Ook hier heb ik de nieuwste drivers opgehaald.Voor alle zekerheid heb ik de harde schijf eerst geformateerd en Windows XP home opnieuw geinstalleerd Het resultaat: bij opstarten krijg ik nu de melding dat het systeem is hersteld van een ernstige fout en een tweede melding dat de ATI driver de oorzaak is van een labiel systeem. Het systeem loopt dan ook bij het minste vast(Verkenner, word,logboek ed) om van een spel maar niet te spreken. In het logboek vind ik nu de melding " Fout 0x000000EA " Alles wijst erop dat er een conflict is met de drivers van het moederbord! Wie weet hier een oplossing voor? Mvrgr Max Whyte
Link naar reactie
Je zou eens kunnen kijken of nieuwe drivers iets uitmaken. Ook een BIOS-upgrade kan wonderen doen! BIOS: [url]http://www.msi.com.tw/program/support/bios/bos/spt_bos_detail.php?UID=43[/url], Club Radeon 9600: [url]http://www.ati.com/support/drivers/winxp/radeonwdm-xp.html?type=xp&prodType=graphic&prod=productsXPdriver&submit.x=11&submit.y=7[/url][/url]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...