Ga naar inhoud

Wat is een Radeon 9600LP ?


Aanbevolen berichten

Hallo, mijn neef gaat een PC samenstellen, en wil dat ik advies geef over zijn uitgezochte videokaart. Aangezien ik daar niet veel verstand van heb, vraag ik het aan jullie. :lol: De winkel waarbij hij dat doet heeft een wat beperkte keuze aan videokaarten. Uiteindelijk is gekozen voor een Ati Radeon 9600LP 128DDR voor 120 euro. Wat is dit voor iets? Is dit hetzelfde als de Non Pro of is dit een SE, of is dit weer wat anders? Of is het een tikfout, dat kan natuurlijk ook... Voor 169 euro kan hij een 9600Pro kopen, maar 49 euro meer is wat te veel aangezien het budget al is overschreden. De kaart komt in een computer met een AMD 2500 cpu.
Link naar reactie
@computer_nerdo: heb je die prijs van 127 euro gevonden op de Pricewatch van tweakers.net? Wel, als je daar op klikt, kom je uit bij de PC-concurrent en als je daar in de prijslijsten gaat zitten spitten kom je er achter dat de Club3D Ati Radeon 9600 van 127 euro ook een LP blijkt te zijn... [url=http://www.pcconcurrent.nl/N_grp_30_77-1.html]Kijk maar[/url]. Jammer, maar helaas...
Link naar reactie
Ik heb nergens op internet SPecificatie's gezien van de Radeon 9600 LP (low-profile) daarom staat hij ook niet in de FAQ. Bij een 9200 LP is de kaart wel langzamer. een Radeon 9600SE is ook langzamer, dat komt doordat die 64-bit is, of de LP dat is weet ik dus niet. Ik zou eerst met Spec's komen voordat ik zou gaan brullen dat de kaart langzamer is. Verder klopt het inderdaad wat General X zegt
Link naar reactie
[quote:59b76a487a="General X"]Dat Low Profile slomer zou zijn is gewoon klink klaare onzin. Die kaarten zijn speciaal gemaakt voor kleine systeemen zoals Micro ATX kasten of van die Kleine Dells. Je moet dus wel oppassen want soms is het achter plaatje ook kleiener omdat in die Micro systeemen een lager slot zit aan de achterkant.[/quote:59b76a487a] Alles behalve onzin. Ik ben genaaid met een club 3d radeon 9100 LP. De memspeed van deze kaart is 189 mhz ipv 250 mhz. Hoe dit zit met de overige LP kaarten durf ik niet te zeggen, daar kan de situatie anders zijn, maar als je een LP kaartje koopt van club3d zou ik me eerst goed informeren over de kloksnelheid van het kaartje....
Link naar reactie
[quote:501b9ac1ec="Hu'uruun"]Dat had ik ook, maar een beetje overklokken lost dat zo op. Het geheugen was gewoon op 4 ns, oftewel zou gewoon 250 mhz aan moeten kunnen.[/quote:501b9ac1ec] dat is bij Jackdegek niet het geval, in een ander topic heeft hij gepost dat hij had geprobeerd te overklokken maar dat dat niet is gelukt.
Link naar reactie
En voila: [quote:d1648e88b0] The creative mediacorporation sells the video card "3D Blaster 5 RX9600 AGP 128MB DDR which" loads RADEON 9600 late from June. As for price at open price, as for shop front expectation price the possibility that it reaches approximately 16,800 Yen. As for correspondence OS Windows 98 SE/Me/2000/XP. Video card for AGP bus. As for core clock as for 325MHz and memory clock 400MHz (DDR), as for memory capacity 128MB. Besides the fact that it loads only the heat sink, has become fan less specification, it corresponds to also Low Profile with the bracket of attachment. Interface, DVI-I, the D-Sub15 pin, has TV output, but removing the D-Sub15 pin, it utilizes the time of Low Profile. As for largest resolution at the time of analog when 2,048×1,536/ digital 1,600×1,200 dot. DVI-I -> The D-Sub15 pin conversion connector belongs. [/quote:d1648e88b0] Gevonden op de site van Creative. Waarschijnlijk zijn de specs van de andere 9600LP's hetzelfde. Edit: [url=http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2003/0616/creative_2.jpg]Zo[/url] ziet dat kaartje er uit.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...