Ga naar inhoud

Speakertjes in HP-monitor


Aanbevolen berichten

Iemand die wij goed kennen vroeg me even te kijken naar haar nieuwe PC. Weet het type zo niet op te noemen, maar is waarschijnlijk ook niet relevant. Waar het om gaat is dat de oude PC gebruik maakte van ingebouwde speakers in de monitor (beeld en geluid gewoon beide via de VGA-kabel). Ik wist van het bestaan van deze dingen, maar was ze nog niet eerder tegengekomen. Bij de nieuwe PC is de oude monitor gebruikt, omdat deze het nog prima doet (oude PC en monitor van het merk HP). Nu was haar vraag hoe zij op de nieuwe PC die ingebouwde speakers weer aan de praat kan krijgen. Naar mijn gevoel moet ik haar teleurstellen, omdat ik het idee heb dat deze integratie beeld/geluid niet algemeen is, maar specifiek gold voor bepaalde series PC's. Misschien zie ik nog iets over het hoofd, en kan ik haar toch helpen. Gaat dus om de vraag of moderne grafische kaarten unaniem deze integratie van beeld en geluid toch nog ondersteunen. Naar mijn gevoel niet, maar heeft iemand hier ervaring mee? NB: Het geluidsignaal is wel aanwezig op de doorsnee grafische kaart, want een TV-out signaal is ook compleet met geluid. Jan de Boer
Link naar reactie
[quote:29393044ee="-=DDA=- Raptor"]Ik heb ook een HP monitor staat met een microfoon ingebouwd. Het kabeltje van de mic loopt door de kabel van het monitor, maar bij de VGA aansluiting komt een klein kabeltje vrij voor de mic. Moet je dus even kijken of je bij de VGA aansluiting nog een aansluiting voor de boxen bevind.[/quote:29393044ee]Nee, dat is het hem juist, het geluidssignaal zit zoals ik al uiteenzette gewoon bij de VGA-kabel ingebakken. Die oude PC had niet een aparte geluidskaart, ook niet een on-board. Een gewone speakerset kan er dus niet op worden aangesloten. Hoeft ook niet meer, de vraag gaat nl. over de nieuwe PC. Jan de Boer
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...