Ga naar inhoud

Kleur instellen TFT scherm


Aanbevolen berichten

Ik heb indertijd bij de Aldi een 17" Medion MD6155AN TFT scherm gekocht. Ik krijg de kleuren niet mooi afgesteld. Als ik het scherm automatisch laat instellen, dan wordt rood, groen en blauw 95% maximaal opengedraaid en staat het contrast zo sterk dat gezichten op DVDs aan de lichte kant wit zijn en aan de donkere kant bijna zwart. Bovendien is het beeld dan nog te donker. Ziet er niet uit. Ik weet niet hoe ik de kleuren moet mixen tot het goed is. Deugt mijn scherm niet? Zijn er testbeelden met een procedure om de 3 kleuren, contrast en helderheid systematisch goed in te stellen? Nu blijft het spelen/pielen.
Link naar reactie
De manual zegt dat het een Plug & Play monitor is en rept niet over drivers. Er zat ook geen CDROM bij. Echter op de site van Medion kan ik voor deze monitor wel drie files downloaden met de extensies .cat (beveiligingscatalogus), .ICM (ICC-profiel) en .INF (set-up gegevens). Geen idee echter wat dat zijn en wat ik er mee moet doen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...