Ga naar inhoud

TFT-scherm en gebruikerservaringen met spellen


Aanbevolen berichten

In deze rubriek kom ik nogal wat verschillende meningen tegen over een TFT-scherm en spellen. Mijn kinderen spelen spellen (Wolfenstein 3D/Medal of honour/Unreal tournament etc. etc) en ik wil ervaringen weten van spelers die deze of vergelijkbare spellen gespeeld hebben op hun TFT-scherm. Dus geen tijdschriften en boekenwijsheden maar eigen gebruikerservaringen. Mijn uitgangspunt is de aanschaf van een TFT-scherm en geen monitor meer. Aan welke eisen moet het TFT-scherm en de videokaart voldoen of nog zeer goed te kunnen spelen? Bedankt alvast.
Link naar reactie
Liefste een digitale tft en een response tijd van maximaal 25sec. Ben zeer tevreden over mijn Samsung 152T en zou nooit meer een CRT willen. Is dan ook wel een duurder scherm, maar ik heb er toendertijd een aantal bekeken en afgewogen, dit vond ik de beste. Inmiddels is er al weer aardig wat veranderd en meningen zijn vaak verdeeld. Op tweakers loopt er ook een draadje over en daar zijn de meningen ook vaak verdeeld. Bij aankoop TFT scherm moet je ook goed testen zodat je later niet voor teleurstellingen komt te staan.
Link naar reactie
Ik heb een Iiyama AX3818UTC, die doet 't prima met mijn 3D spellen. Alleen het geluid van de ingebouwde speakertjes is ruk, maar die ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken... Het leuke van dit beeldscherm is dat er een DVI ingang op zit. Werkt goed samen met de DVI uitgang van m'n GeForce 4. Hoef je niet meer bij te stellen en zo. Ik speel alle spellen op 1024x768, 32bit en 60Hz. Groet, Rene
Link naar reactie
[quote:a0630c795e="Frommel"]Ik heb een Iiyama AX3818UTC, die doet 't prima met mijn 3D spellen. Alleen het geluid van de ingebouwde speakertjes is ruk, maar die ga je waarschijnlijk toch niet gebruiken... Het leuke van dit beeldscherm is dat er een DVI ingang op zit. Werkt goed samen met de DVI uitgang van m'n GeForce 4. Hoef je niet meer bij te stellen en zo. Ik speel alle spellen op 1024x768, 32bit en 60Hz. Groet, Rene[/quote:a0630c795e] Waarom op 60Hz? Dat ziet er toch niet uit...
Link naar reactie
[quote:43cdb09701="BrigitteW"]Zucht .... Slaat nergens op. Wat voor meuk-scherm heb jij dat het bij jou zo werkt?[/quote:43cdb09701] Heb je het nu tegen mij? De refresh-rate die is de up-time en down-time van de pixels: hoe lang doet zo'n pixel erover om van kleur te veranderen. En als je een andere theorie hebt hoop ik dat je die dan ff toelicht.
Link naar reactie
Even teurg naar het onderwerp van gebruikers ervaringen: Ik heb een Sony 18" tft op een 9600pro draaien en hiermee speel ik alle mogelijke 3d en 2d spellen naar volle tevredenheid. Ik weet niet uit m'n hoofd wat de refresh tijd is, maar ik heb geen last van wazigheden en zgn. gost effecten. Voor mij de ideale combinatie...
Link naar reactie
[quote:6e55b09bd6="diniz"]Heb je het nu tegen mij? De refresh-rate die is de up-time en down-time van de pixels: hoe lang doet zo'n pixel erover om van kleur te veranderen. En als je een andere theorie hebt hoop ik dat je die dan ff toelicht.[/quote:6e55b09bd6] Inderdaad, was aan jou gericht. Jij hebt het inderdaad over de responsetime en die moet zo laag mogelijk zijn, al is het "response-verloop" belangrijker dan een hele lage responsetijd.
Link naar reactie
Ik wil dus ook binnenkort een heel nieuw systeem aanschaffen. Maar dan ook het nieuwste van het nieuwste qua gaming preformance. Misschien wil ik er ook een 17 inch TFT bij. Nu zal een game als UT 2003 waarschijnlijk een hele hoge fps hebben met zo'n systeem. Als ik een tft scherm koop wil ik dus ook dat die optimale preformance te zien is en ik wil zeker geen scherm waarbij na 4 maanden al pixels dood zijn. Wat advizeren jullie mij. (of is het beter om het bij m'n ilyama visionmaster 1402 crt te houden)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...