Ga naar inhoud

Ati 9600 pro <> 9700 non pro


Aanbevolen berichten

[quote:e5a330ee8a="AswinW"]Ja, die is niet meer te krijgen.[/quote:e5a330ee8a] Ok, nog 1 vraag en ik heb de hele FAQ doorgelezen maar kon daar het antwoord niet vinden: Heb namelijk al eerder een draad over gehad voor een nieuwe kaart voor mijn systeem en ik ben van plan nu de knoop door te hakken om het te doen. Ook ivm de beschikbaarheid van de kaarten, die je nog kunt krijgen en de prijzen. Ik heb de prijzen een paar weken in de gaten gehouden en gaan niet veel naar beneden merk ik. Maar het aanbod gaat wel lager (bv. de 9500 pro kan je al niet meer kopen). Voor mijn systeem (Dell dimension 4400 met 250 Watt-powersupply wat 345 watt kan leveren) zit ik te denken aan de aanschaf van de Radeon 9700 NON-PRO ivm de compatibiliteit met mijn powersupply. Uiteraard wil ik dat het systeem stabiel blijft. Ik heb nu een radeon 8500 en verwacht daarmee een goede upgrade te gaan doen. Goed de vraag, die niet in de FAQ staat maar misschien is het een idee om deze ook misschien in FAQ op te nemen: Doelgroep: Ati 9500 non-pro's en hoger - Ati 9500 pro's en hoger "Welke ATI-kaart verbruikt meer WATT's van je powersupply ?" De non-pro's of de pro's ?
Link naar reactie
Dankje Red D... Denk dat de 9700-non pro dan de beste keus is. Het kan altijd nog een pro worden tzt en als dat niet goed gaat weer terugflashen. D'r zijn nog wel sites waar er "1 op voorraad" was. Zit te twijfelen of er nog een zending van club-3d bijv. nog binnenkomt. Op website van club-3d gekeken en daar staat de 9700 non-pro al niet meer op de site. hm..... denk dat ik 'm MOET aanschaffen. :o Godver, weet niet wat ik moet doen. M'n Radeon8500 doet het ook nog goed.
Link naar reactie
Ja, lastig Red D. Maar ja, ik wil nu toch ook weer ietsje meer en met mijn systeem zolang mogelijk bijblijven. En met de nieuwere generatie ATI-kaarten (en ik wil alleen maar ati vanwege TV-out die ik veel gebruik) sja... zit ik met die aangepaste powervraag van die nieuwere generatie. Nou, als dan al die non-pro's gaan verdwijnen en de "stroomvreters" alleen maar gekocht kunnen worden, kan het zijn dat ik buiten de boot val met deze upgrade, zonder andere powersupply. Dat wordt me te gortig. Dus moet ik met deze upgrade een beetje opletten. Maar kan jij mij vertellen of de 9700 non-pro een goede upgrade is tov mijn radeon 8500 ? Wat ga ik ervan merken ? Als dat aanzienlijk is, doe ik het snel (voordat ze "op" zijn).
Link naar reactie
Tja, ik ben van een GeForce 4 Ti 4400 naar een Radeon 9700 non-pro gegaan, ik vond het verschil aanzienlijk omdat ik veel gebruik maak van beeldverbeterende functie's zoals Anti-aliasing en Aniso-thropische filtering. dat is met de huidige games in combinatie met een krachtige CPU en een Radeon 9700 NP goed te doen op 1024x768x32 AA4x AF8x. zo speel ik al me games, en dat kan niet met een Radeon 8500 of Ti 4400. In DirectX 9 games die er aan gaan komen (Half-life 2 e.d.) heb je uiteraard veel meer aan een Radeon 9700 dan aan een 8500. Verder nog een opmerking over het stroom verbruik, als je je Radeon 9700 Non-pro gaat overklokken verbruikt hij natuurlijk ook meer stroom, een Radeon 9700 non-pro overgeklokt naar PRO waardes is een net zo grote stroom vreter natuurlijk. last but not least even wat anders, let op je taalgebruik, je hebt nu al 2x al dan niet opzettelijk gevloekt.
Link naar reactie
Belofte maakt geen schuld, in deze. Het is tenslotte je broer hehehe :D ja, ik wil 'm wel.... wat wil je ervoor hebben ? Deze draad gaat door ... ! :D (of zit je me lekker te maken :evil: ) Waarom wil je 'm vervangen ? Wel een net prijsje he... nu kan het nog, heb nog niets besteld. Laat maar... grapje. Heb een juiste draad bij Dell gevonden. Alle dimensions zijn uitgerust met een 250 watt powersupply "but the numer gives the lowest rating. You should just be fine with the new Ati-cards. Your powersupply gives the 345 watts while Ati recommends for its cards 300 watts. The whole dimension-line ships with the 250 watt powersupply including the new dimensions 4550, 4600, 8200 and 8250. you go and get the 9700 pro". Ok, dat veranderd de zaak. Als geld geen probleem is, power supply ook niet. Wat zou je dan nu kopen met een goede prijs/kwaliteitverhouding ? Toch de 9700 non-pro vanwege die bios-flash ? De kaart is club-3d voor 216 eurootjes.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...