Ga naar inhoud

Welke videokaart heb ik???


Aanbevolen berichten

[quote:6b52c4095a="HardTrance"]Mijn oom heeft een nieuwe (Dell) PC gekocht met een ATI Radeon 9800 maar toen ik de de nieuwste drivers installeerde (Catalyst 3.7) kwam er te staan dat het een Radeon 9800 PRO is (overigens zeiden 3D Mark 2001 en 2003 dat ook)...... dus nou is mijn vraag: Hoe kan ik checken welke het nou werkelijk is??? :wink:[/quote:6b52c4095a] En zei die ook 9800 PRO met de originele drivers ? Heb je de oude conform de FAQ goed geinstalleerd ?
Link naar reactie
Instaleer Rivatuner: http://download.guru3d.com/rivatuner/ of glinfo2: http://www.delphi3d.net/hardware beiden geven aan wat voor kaart je hebt Als er staat R350 (8x1) 256-bits dan is het een Radeon 9800 Verder het verschil tussen een Non-pro en PRO: Nonpro: Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/310 (620DDR) Een PRO: Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 380/340 (680DDR)
Link naar reactie
Simpel truukje: Start een DOS Command Prompt venster. Typ: DEBUG Typ: DC000:0 Je krijgt dan de eerste 128 bytes te zien van de video bios. Typ: D Je krijgt nu de volgende 128 bytes te zien. Typ nogmaals: D enzovoorts... Herhaal dit net zolang totdat je het Merk en Typenummer van je videokaart gevonden hebt (bij sommige videokaarten moet je het "D" commando wel enkele tientalle keren herhalen). Dit is de zekerste manier om te achterhalen wat voor videokaart je werkelijk hebt (afgezien natuurlijk van je PC openschroeven en op de kaart zelf kijken).
Link naar reactie
Ik heb es even gedaan wat Red Dragon zei: en Rivatuner geeft inderdaad weer dak aan de clock frequentie's te zien een Radeon 9800 (non pro) heb! Ik heb deze kaart (natuurlijk tegen een lichte vergoeding) van mijn oom gekregen want hij gamed nauwelijks of niet :lol: alleen in mijn pc haal ik bij 3dmark 2001 maar 13854 punten is dat niet een beetje weinig?? overigens haal ik bij 3dmark03 4837 punten :wink:
Link naar reactie
Ja je kan je kaart overklokken tot een Radeon 9800 PRO Mensen kopen een Radeon 9800 PRO omdat deze standaard al op die snelheid loopt zonder dat je hem hoeft over te klokken en anderen kopen hem omdat de PRO verder is over te klokken dan de Non-pro. Met name het geheugen van de PRO is sneller, er word ander geheugen gebruikt wat verder is over te klokken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...