Ga naar inhoud

Nw Monitor


Aanbevolen berichten

Hallo, Doormiddel van software kan ik momenteel nog op mijn Deawoo monitor kijken, het beeld zonder GammaLaunch is domweg te donker. Nu denk ik eraan om een nieuwe monitor aan te schaffen. In mijn optiek is een nieuwe grafische kaart (GeForce2 MX/MX400) niet nodig, om toch een normaal beeld te krijgen! Nu las ik in de ComputerTotaal dat tussen de TFT en CRT een verschil zit in kleuren (bits). Zelf merk ik dat lezen op een TFT toch prettiger is dan op een CRT. Wat voor type monitor is een aanbeveling? Ik kan me voorstellen dat het verschil in kleurdiepte niet eens merkbaar is. Ervaringen?
Link naar reactie
Een verschil in kleurdiepte is wel merkbaar, afhankelijk van wat je met de pc doet. Als je aan fotobewerking doet bijvoorbeeld, moet je perse een CRT hebben, omdat deze 32 bits kleuren ondersteunt. Een tft komt niet verder dan 18 bits. Het probleem dat ontstaat met een tft is dat een plaatje op het scherm heel anders van kleur kan zijn als je hem afdrukt. Als je de monitor niet gebruikt voor fotobewerking is er voor de rest weinig aan de hand. Of de leesbaarheid van een tft hoger is dan die van een crt is deels een persoonlijke zaak, maar ik moet wel zeggen dat een tft niet onprettig leest. Als je windows xp gebruikt, kun je de functie Cleartype instellen, waardoor letters op het scherm scherper worden weergegeven, dat maakt zeker verschil.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...