Ga naar inhoud

Problemen met ati r9100pro?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik heb een vraagje aan jullie. Ik heb bij een maat van me een pc gebouwd met een ati radeon 9100pro erin. Maar nu wil het probleem dat als hij spellen speelt zijn computer na ongeveer een kwartier het spel afsluit en een probleem geeft. En ik heb op een lan geprobeerd een ventilator op de videokaart te laten blazen, en dan houd hij het iets langer vol. (Ik heb namelijk al eerder een onderwerp aangesneden en daarin beloven jullie me dit aan) maar hij geeft nog steeds de fout al is het iets later. Is er toevallig een foute productie, of ligt het ergens anders aan??? Ik weet namelijk niet precies wat ik moet doen, behalve dan er een andere videokaart in te stoppen. Het gaat om het volgende systeem: AMD 2400+ Triton k7 mobo 512 DDram Club3d ati radeon 9100 pro
Link naar reactie
De voeding is 300 Watt, en de temperaturen zijn normaal, de laatste keer dat ik gekeken heb was de temp van de processor 40-50 graden en het mobo was ongeveer 30 graden. Ik heb voor de rest de hele pc nagekeken en de cpu koeler zit gewoon goed vast en voor de rest zit alles waar het hoort en is ook juist aangesloten. Maar de computerland in Rotterdam (waar we de pc hebben gehaald) die heeft nu gezegd dat het aan de drivers zou kunnen liggen. Maar ik heb de laatste drivers er vorige maand al opgezet, dus dit zal wel niet het probleem zijn.
Link naar reactie
Ja, heb ik al 2x geprobeerd, waarvan 1 noodzakelijk was :roll: helaas. Maar ik wilde er is dus geen foute productie gemaakt met die kaart, want daar hoopt ik eigenlijk op. Dan kan ik namelijk even met een kopie naar de computerland gaan en dan kunnen ze het niet meer ontkennen, want ze blijven maar zeuren over dat het aan de drivers ligt enzo, terwijl ik hun ook al zoveel keer gezegd heb dat dat het geval niet echt kan zijn.
Link naar reactie
[quote:6e8b2236e3="Red Dragon"][quote:6e8b2236e3="no_name"]voeding is aan de lage kant, zeker als het een merkloze is.[/quote:6e8b2236e3] 300watt te laag voor een Radeon 9100? Hoe kom je daar nu bij? [/quote:6e8b2236e3] Die 9100 neemt niet zo veel, maar Xp 2400+ wel, genoeg om de psu als mogelijk oorzaak van dit probleem te zien imho.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...