Ga naar inhoud

Scherpte beeld en verversingsfrequentie AOPen Geforce 4 MX44


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds enkele dagen een AOPen Geforce 4 MX44 8X met 64 Mb DDR kaart. Toen ik mijn PC terugkreeg van de de computerzaak had ik een scherp beeld bij 75 Hz verversingsfrequentie (ik heb een Philips 170 S2 TFT monitor, 17 inch dus en ingesteld op 1280 bij 1024 pixels). Mooi mooi mooi! Maar ja je hebt sukkels en echte sukkels. Omdat bij het ophalen van enkele XP updates ook bleek dat er een nieuwe driver voor die kaart is heb ik die ook maar opgehaald en geinstaleerd. Daar had ik dus af moeten blijven! Nu heb ik niet eens de mogelijkheid meer voor 75 Hz verversing (het houdt op bij 72) maar veel erger is dat het beeld daarbij waanzinnig onscherp is. Zelfs bij 60 Hz is het beeld nu maar zeer matig. Ook het terug gaan naar de vorige driver leverde tot mijn schrik niet meer het originele beeld. Zelfs opnieuw installeren vanaf de bijgeleverde CD geeft geen goed resultaat, en volgens de AOPEN site heb ik de allerlaatste driver.. Verder gaat mijn kennis van grafische kaarten niet dus, dus wie weet raad???
Link naar reactie
Heeft windhoos ook je monitor goed gedecteerd? Je hebt namelijk de driver van je videokaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, in zo'n geval moet windhoos ook je monitor installeren. Als windows dat op de een of andere manier niet doet, dan gaat windows er van uit dat je een standaard monitor hebt en zul je niet in staat zijn de refresh rate fatsoenlijk in te stellen. Check ff bij de eigenschappen van je monitor of de monitor daar correct herkend word...
Link naar reactie
[quote:e46ec7a7a4="jackdegek"]Heeft windhoos ook je monitor goed gedecteerd? Je hebt namelijk de driver van je videokaart verwijderd en opnieuw geinstalleerd, in zo'n geval moet windhoos ook je monitor installeren. Als windows dat op de een of andere manier niet doet, dan gaat windows er van uit dat je een standaard monitor hebt en zul je niet in staat zijn de refresh rate fatsoenlijk in te stellen. Check ff bij de eigenschappen van je monitor of de monitor daar correct herkend word...[/quote:e46ec7a7a4] Wordt herkend! Nou ja dwz hij ziet een een Philips 170B/170B2 maar dat " zag" hij eerst ook.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...