Ga naar inhoud

Hoe krijg ik een opgenomen tv programma op tv?


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb met mijn Pinnacle tv kaart een programma opgenomen maar hoe krijg ik die op tv te zien? Heb de pc op de tv aangesloten en ik krijg wel mijn bureaublad met alles erop en eraan te zien doch het tv scherm op mijn pc geeft op de tv in de kamer geen beeld. En hoe zet ik de tv programma's (b.v.films) op mijn DVD brander en speler? Hoop dat iemand me wat wegwijs kan maken want ik ben geen Engels sprekende leek.
Link naar reactie
Als je wilt weten hoe je de tv-out van je videokaart goed kunt gebruiken wil ik je verwijzen naar de uitstekende FAQ: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=99415[/url] Je zegt al dat je wel videobeeld op je monitor ziet, maar niet op je tv, de FAQ schrijft hier het volgende over: [b:b63cbd5584]Op de monitor zie ik de DVD film maar op TV alleen een zwart window [/b:b63cbd5584] Verlaag de resolutie naar 800x600 op beide schermen en installeer eventueel de nieuwste drivers voor je videokaart. Ook kan het helpen wanneer je de primaire en secundaire monitor instelling wisselt. Je TV wordt dan het primaire scherm en je monitor secundair. Jij moet zeer waarschijnlijk je tv instellen als primaire monitor en je monitor als secundaire monitor. Hoe je dit instelt in je software is afhankelijk van je videokaart, is jouw kaart van Ati of Nvidia? Als je je tv-programma's op dvd wilt branden doe je dit gewoonweg met de brandsoftware die bij je brander is geleverd. Als je de software opstart zul je waarschijnlijk eerst een 'wizard' zien, waarin je kunt aangeven wat voor dvd je wilt gaan maken. Je zult hier moeten kiezen voor het maken van een dvd-video. Vervolgens zul je aan moeten geven waar de videobestanden zijn opgeslagen. Hierna zal de dvd worden gemaakt. Ik heb geen ervaring met dvd-branders, maar ik ga ervan uit dat dit net zo werkt als met een gewone cd-brander... suc6
Link naar reactie
Hallo Jack, mijn tv (15 jaar oude Blaupunkt) resolutie wil alleen maar op 640x480 ik heb een Hercules 3D Prophet 8500 serie videokaart, net ff één keer een tv afbeelding op mijn tv gezien maar toen ik het scherm groter maakte was hij weer weg en krijg het niet meer voor elkaar. Heb de (uitstekende) faq bekeken maar geen idee hoe of ik mijn TV als primaire monitor krijg. De opgenomen programma's hebben geen extentie voor een dvd-video, ik gebruik Nero 6 maar zal misschien NeroVision nodig hebben?
Link naar reactie
Om je tv als primaire monitor in te stellen moet je de volgende handelingen uitvoeren: Je moet rechtsklikken op het windows bureaublad en dan eigenschappen kiezen. Je krijgt dan een scherm te zien waar je de instellingen van de monitor kunt wijzigen. Klik op het tabblad instellingen en klik vervolgens op geavanceerd. Er wordt een nieuw venster geopend met heleboel tabbladen. Klik op het tabblad 'weergaves'. Je ziet dan een plaatje van je computer monitor en daar onder een plaatje van je tv. Bij elk plaatje bevinden zich twee blauwe knoppen, in de linker knop staat een rondje en in de rechter knop staan twee vierkantjes. Met deze knoppen stel je in of een monitor primair of secundair is. Als je bij een monitor op het rondje klikt, wordt deze monitor primair. Klik je op de knop met de vierkantjes, dan wordt de desbetreffende monitor als secundair ingesteld. Je moet dus bij de tv op de blauwe knop met het rondje klikken en bij de monitor op de blauwe knop met de vierkantjes. Als je dit hebt ingesteld worden alle videobeelden voortaan op je tv afgespeeld. Zie ook de handleiding van Slashhead: [url]http://slashhead.homestead.com/files/TV/Radeon_7500.htm[/url] Misschien moet je je vragen over het branden van de videobestanden op dvd vragen in het forum "Videobewerking" of "Anders", daar zijn mensen die daar ervaring mee hebben.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...