Ga naar inhoud

5ns geheugen.... 200mhz, toch? (GF2 GTS)


Aanbevolen berichten

Tot mijn verbasing kwam ik (tijdens het verwijderen van stof uit de fan) erachter dat mijn GF2 GTS (Asus v7700) 5ns ram (ascend) heeft, en niet de gebruikelijke 6ns (Infineon). Dat er GF2's van Asus waren, verkocht als Deluxe GTS (166mhz/333ddr), maar eigenlijk Pro's (200mhz/400ddr) qua geheugen, kwam ik vandaag achter: [url=http://www.overclockers.com.au/techstuff/a_asus_gts_pro/]link[/url], maar de gewone Pure/GTS? Maargoed, 5ns.... dat zou toch officieel 200Mhz (400 ddr) aankunnen? En, afgezien van 'officieel', dan begin je pas met overklokken bij de 200mhz (400)! Ik kom nu alleen niet verder dan de 390; één stap verder (395) en dan krijg ik één dezelfde soort artifact. Grasgroen klein vaag raster mid-boven in 't scherm. Blijft hetzelfde (niet meer of andere artifacts) tot de 420... verder ben ik niet gegaan; artifact = artifact. Zou een GF2 Pro BIOS andere geheugen timings hebben? Ik verzin nu misschien wel maar wat, maar 5ns is en blijft toch 200mhz (400).... Of zou ik een afgeschreven GF2 Pro hebben, verkocht als GF2 GTS omdat het geheugen niet goed genoeg was? Iemand misschien een idee? Heh, ik heb nu eigenlijk een ondergeklokte gf2 pro ipv een goed overgeklokte gf2 gts :) :roll:
Link naar reactie
[quote:bc2d6eb488="kamakazi"]5ns.... dat zou toch officieel 200Mhz (400 ddr) aankunnen? En, afgezien van 'officieel', dan begin je pas met overklokken bij de 200mhz (400)! Ik kom nu alleen niet verder dan de 390; één stap verder (395) en dan krijg ik één dezelfde soort artifact. Grasgroen klein vaag raster mid-boven in 't scherm. Blijft hetzelfde (niet meer of andere artifacts) tot de 420... verder ben ik niet gegaan; artifact = artifact. Zou een GF2 Pro BIOS andere geheugen timings hebben? Ik verzin nu misschien wel maar wat, maar 5ns is en blijft toch 200mhz (400).... Of zou ik een afgeschreven GF2 Pro hebben, verkocht als GF2 GTS omdat het geheugen niet goed genoeg was? [/quote:bc2d6eb488] idd, 5Ns is 200 mhz je moet 1000:door het aantal Nanoseconden. 1000:5NS=200mhz 1000:4NS=250Mhz 1000:3NS=333Mhz etc... het kan idd zo zijn dat het mem gewoon niet goed genoeg was, maar toch verkocht is als 5NS. Goed het hoort ''officieel wel die 200MHz te kunnen draaien, echter misschien is het van mindere kwaliteit dat ze gedownclocked zijn naar veiligere waardes.. flashen naar een ander bios is evt een optie, maar je veranderd dan niks hardware matigs, maar verandert alleen de software op de kaart. Misschien dat het nieuwe bios beter overweg kan met 5NS mem ipv het aanwezige bios, maar het blijft een gok... zorg iig voor een backup PCI kaart mocht het mis gaan... :wink:
Link naar reactie
Tnx. Hmm, misschien dat een Pro BIOS helpt. In feite is alleen de snelheid en het type geheugen het verschil met de GTS... vermoed ik. Sowieso het proberen waard, al is het alleen om te kijken hoever ik mijn kaart kan krijgen :) Ben toch redelijk aan een upgrade toe, dus als ik mijn kaart vernaggel ... heh :roll: Helaas geen PCI kaart als backup; alleen een AGP tnt2....
Link naar reactie
met een PCI kaartje kan je altijd het bios nog weer teruflashen. maar goed, als je er toch vanaf wilt :wink: je kan evt met een bioseditor eerst de bios .bin file uitlezen, en evt de clockrates op een waarde zetten die je nu ook zonder problemen en artifacts oid kan draaien... dan zit je altijd goed. misschien kan het bios beter overweg met het mem, en zodoende kan je alsnog de kaart overclocken naar hogere waardes... heb zelf mn radeon 9700 ook geflashed, maar vergeten een backup te maken van het originele bios!! let er wel op dat je die eerst opslaat op schijf voordat je flasht.
Link naar reactie
[quote:d617c97cd6="turbulence"]je kan evt met een bioseditor eerst de bios .bin file uitlezen, en evt de clockrates op een waarde zetten die je nu ook zonder problemen en artifacts oid kan draaien... dan zit je altijd goed. misschien kan het bios beter overweg met het mem, en zodoende kan je alsnog de kaart overclocken naar hogere waardes... [/quote:d617c97cd6] Goed idee. Ik heb al het orginele bios gevonden, en één v/d Pro, maar wel van een 64mb Pro maar voor de rest 't zelfde. Ook dus veranderen denk ik; eerst alleen een editor vinden. Zal mij benieuwen of het zal werken.... Qua geheugensnelheid over de 400 gaan, is best mooi voor een GTS natuurlijk :) En eindelijk ook over de 4600 gaan met 3m2k1 :roll:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...