Ga naar inhoud

9600 Pro/9800 SE?


Aanbevolen berichten

Hallo Ik ben bij eynstein een systeem aan het samenstellen. Nu heb ik een beperkt budget, en zit ik te twijfelen over de videokaart: Nu heb ik een Geforce 4 Ti4200 128 MB, die voldoet tot nu toe nog goed. Ik wel wel nog de komende 2/3 jaar de nieuwste games kunnen spelen. Standaard zit in de Gamer Machine de 9800 SE = 249 euro Om geld uit te sparen zou ik het liefst een iets goedkopere willen nemen, en dan dacht ik aan de 9600 Pro = 195 euro. Ook heb ik mindere verhalen over de 9800SE gehoord. Wat zal ik doen? Is de 9600 Pro goed genoeg voor de komende 3 jaar, voor de nieuwste spellen? Of kan ik beter meer betalen en voor de 9800SE gaan? (alhoewel ik dan diep in de buidel moet tasten) Duurder dan 249 euro is niet mogelijk. (voor mij)
Link naar reactie
Die kaart is heel moeilijk te verkrijgen, het zou wel heel toevallig zijn als ze 'm bij Eynstein wel hebben. Het schijnt dat de 9800SE niet beter presteerd dan een R9700 non pro. Ik zou dan ook voor de 9600 Pro gaan, je houdt wat geld in je zak en je hebt een maar iets lagere performance. Je kunt natuurlijk de 9800SE wel kopen en hopen dat je 'm om kunt modden naar een gewone 9800. Op GoT is het enkele mensen gelukt.
Link naar reactie
[quote:7853e56998="Heiden"]Op GoT is het [b:7853e56998]enkele[/b:7853e56998] mensen gelukt.[/quote:7853e56998]Enkele is dus niet iedereen, ik heb juist ergens in een ander draadje gelezen dat dat toeval was omdat je aan heelveel dinge moet voldoen om het al te kune proberen. Maar asl de SE sleachter presteerd als de 9700 NP kun je natuurlijk beter de 9700 Pro kopen die is ook nog 50 euro geodkoper!
Link naar reactie
Bedankt voor de reacties. De 9700 non-pro is idd niet leverbaar, maar Red Dragon: vind je dat het verschil tussen de 9600 Pro en de 9800 SE 55 euro waard is? Ik wil graag zoveel mogelijk besparen, maar toch de nieuwste games kunen spelen. (Dat wil natuurlijk iedereen, maar ik weet niet of de 9600 Pro over 3 jaar nog goed genoeg is, als je bedenkt dat ik de geforce 4 ti4200 nu wel goed genoeg vind. Volgens mij vinden anderen dat nu nl. niet) En dan nog een andere vraag: Ik kan natuurlijk veel geld besparen als ik mijn oude monitor behoud. Maar die is ongeveer 5 jaar oud, en 15 inch :( Als ik een snelle videokaart zoals de 9600 Pro heb, kan die monitor dat dan nog aan bij zware spellen? Begint ie dan niet te schokken ofzo omdat hij het niet meer aan kan?
Link naar reactie
Ik vind de 55 Euro inderdaad gerechtvaardigd, ik zou dus voor de Radeon 9800 SE gaan, de architectuur is beter en vooral bij de toekomstige games als Half-Life 2 e.d. is dat erg prettig. Wat de monitor betreft, het kan wel hoor een 15" scherm van 5 jaar oud maar het is natuurlijk dood en dood zonde. Dan heb je zo'n goeie videokaart en kan zo'n aftandse monitor. Ik zou toch maar even voor een 19" CRT scherm sparen. zo duur zijn die tegenwoordig niet meer.
Link naar reactie
Je gaat verder voor het standaard game-systeem van eynstein? Je zou wat kunnen bezuinigen op de kast, kleinere hd en een spire koeler ipv deze. En qua monitor moet je gewoon ff vragen of die iets duurdere LG het prijs verschil wel waard is (als je die ook bij eynstein koopt) Ze reageren meestal vlot op de mail (en ik kan het weten ;) )
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...