Ga naar inhoud

Monitor een beetje gesmolten!?!?! :S


Aanbevolen berichten

Ik heb laatst een nieuwe monitor gekocht, de Samsung 765 MB. Ik ben tevreden ermee. Ik heb helemaal geen problemen mee. Maar ik ontdek net iets heel ergs. Ik heb naast mijn monitor een bureau lamp aan de linkerkant van mijn bureau. Het is een halogeen lamp en zit ongeveer 20 cm van mijn monitor af. Ik heb de lamp maar af en toe aan. En het schijnt de andere richting op (niet op de monitor natuurlijk). Maar nu het probleem. De linker hoek van mijn monitor is een beetje GESMOLTEN!?!?! :evil: Ik vind dit zelf echt niet normaal. Er zit nu een soort deuk aan de linker hoek, omdat het warm was geworden. Ik had eerst een compaq 15" monitor en die smolt niet eens. En mijn zus heeft ook dezelfde bureau lamp en heeft een sony monitor, en daar heeft ze ook geen problemen mee gehad. Valt dit onder garantie of niet? Ik vind dit namelijk echt raar en stom (misschien ook van mij). Maar ik vind zo ie zo dat een monitor niet zou moeten smelten. Heeft iemand dit weleens meegemaakt??? :-?
Link naar reactie
[quote:5342591146="CoolKid"]Valt dit onder garantie of niet? [/quote:5342591146] Garantie voor eigen domheid? denk niet dat je daar mee aan hoeft te komen bij de winkel of fabrikant...... [quote:5342591146="CoolKid"]Maar ik vind zo ie zo dat een monitor niet zou moeten smelten. [/quote:5342591146] pvc smelt nu eenmaal bij teveel warmte... Dat zul je met alle plastic producten meemaken!
Link naar reactie
Lol ( voor mij maar niet voor jou ). Het zou normaal onder garantie moeten te vallen. Maar dan moet je naar de zaak gaan waar je de monitor hebt gekocht. Die zal je wel vertellen of het onder de garantie valt of niet. Maar tegenwoordig zeggen ze gewoon dat het niet onder de garantie valt omdat ze niet weten wat ze hiermee aan moeten, dus heb jij een half gesmolten monitor. Gewoon terug gaan met een grote bek. (zou ik doen )
Link naar reactie
Ik denk zelf dat het niet onder de garantie valt, maar ik ga het wel proberen. Ik vind het wel raar dat ie er niet tegen kan. En dat betekent dan ook dat de plastic op deze monitor slechter is dan een Compaq monitor. Nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat Compaq een slechter merk is, maar die monitor die was ECHT oud. Voor een Sony monitor kan ik het best wel begrijpen, het kostte ook 500 EUR. En daar staat de bureau lamp heel de avond aan. :evil: //Edit En ik kan niet zeggen dat het teveel warmte is. Ik heb geen gasbrander er tegen gehouden ofzo. Het is gewoon een normale bureau lamp. Dat betekent dat ik geen bureau lamp meer op mijn bureau kan hebben ofzo :-?
Link naar reactie
[quote:da6b507b0a="CoolKid"]Ik denk zelf dat het niet onder de garantie valt, maar ik ga het wel proberen. Ik vind het wel raar dat ie er niet tegen kan. En dat betekent dan ook dat de plastic op deze monitor slechter is dan een Compaq monitor. Nou wil ik natuurlijk niet zeggen dat Compaq een slechter merk is, maar die monitor die was ECHT oud. Voor een Sony monitor kan ik het best wel begrijpen, het kostte ook 500 EUR. En daar staat de bureau lamp heel de avond aan. :evil: //Edit En ik kan niet zeggen dat het teveel warmte is. Ik heb geen gasbrander er tegen gehouden ofzo. Het is gewoon een normale bureau lamp. Dat betekent dat ik geen bureau lamp meer op mijn bureau kan hebben ofzo :-?[/quote:da6b507b0a] Gewoon terug gaan naar de winkel, en idd wat al eerder was gezegt, terug gaan met een grote bek, als die winkel-lui zien dat je twijfelt, dan zeggen ze gelijk 'Sorry, hiermee kunnen wij u niet helpen, dag'. Gewoon grote bek tegen ze hebben;)
Link naar reactie
Ik zou jullie met die grote bek net zo snel de winkel weer uit hebben. Wat dat betreft zou je met zulk puberaal gedrag bij mij in ieder geval niets bereiken. (maar dat zal bij iedereen wel anders uitpakken) Probeer het als je het al wil op een nette doch zelfverzekerde manier te regelen daar kom je waarschijnlijk verder mee..... Het is natuurlijk erg lullig voor de topicstarter maar het is wel zo dat hij min of meer door eigen schuld een schade aan de monitor heeft aangebracht. En het is nu een maalzo dat een dergelijke schade NOOIT onder de garantie valt. Ik zou de algemene garantiebepalingen maar eens doorlezen. (van wat voor apparaat dan ook....)
Link naar reactie
Ik bedoel niet zo van ; "Hey gast mijn monitor is gesmolten door een bureaulamp , IK WIL EEN NIEUWE !" Maar gewoon zeggen wat er precies aan de hand is, en als die man van die winkel begint te twijfelen dan toeslaan, en zeggen dat je het raar vind dat zo'n dude monitor dat niet eens kan hebben. Zo bedoelde ik dat. Die vent is ook maar een nerd die geen lastige klant kan hebben :lol:
Link naar reactie
[quote:2a0a0efdd7]Probeer het als je het al wil op een nette doch zelfverzekerde manier te regelen daar kom je waarschijnlijk verder mee..... [/quote:2a0a0efdd7] Helemaal mee eens, Toch is het zo dat er een [i:2a0a0efdd7]deugdelijk[/i:2a0a0efdd7] product behoort te worden geleverd. Dus sla de handleiding eens open en check of er een waarschuwing in staat tegen te dichtbij geplaatste halogeen lamepen (of iets van dien aard). Is een dergelijke waarschuwing niet aanwezig dan staat CoolKid volledig in zijn recht volgens mij. Worden Halogeenlampen btw zo warm dan ?
Link naar reactie
[quote:3ca530292e="micky.g"][quote:3ca530292e="yohanman"]Worden Halogeenlampen btw zo warm dan ?[/quote:3ca530292e] Een Halogeen lamp kan gloeiend heet worden en je kan er behoorlijke brandwonden van oplopen.....[/quote:3ca530292e] Yup Halogeen lampen kunnen heel heet worden. Maar op mijn lamp staat een tekening dat je minimaal 20 cm afstand moet houden op voorwerpen. En dat heb ik ook ten alle tijden gedaan!
Link naar reactie
Inderdaad, smelten en branden zijn twee verschillende zaken, zeker voor de verzekering. In heel veel kunststoffen wordt een weekmaker toegepast om diverse redenen. Deze weekmaker verdwijnt langzaam uit het kunststof, iedereen zal wel opgemerkt hebben dat heel oude kunststoffen op de duur beduidend veel harder worden en soms bijna als glas breken, trouwens ,ik denk opeens ook aan exploderende CD`s, ook kunststof ! Betreffende monitorkast was blijkbaar net een beetje te vers ,er zat nog te veel weekmaker in. Wat is te veel, ik kan niet zeggen dat er bij de productie van de kast te veel is gebruikt of dat het normaal is dat een nieuwe kast een zekere mate van weekheid heeft. Monitorkasten hebben dikwijls ingestansde codes betrekking hebbende op de productie datum en evt een batchnummer van de grondstof en toeleverancier. Men zou dus kunnen terug kijken , maar ik weet bijna zeker dat de fabrikant van de monitor zijn kasten niet zelf perst. Misschien is het wijs om direct met de fabrikant te overleggen als die deuk je stoort, er zijn dan wel de nodige schakels die nee kunnen verkopen overgeslagen en je weet snel of je met die deuk moet leren leven. Heb je relaties in de auto/spuiterij branche, ga daar dan eens te rade, ook kunststoffen kunnen daar soms deskundig uitgedeukt en gelast worden.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...