Ga naar inhoud

Videokaart vergelijking ! Geef uw mening.


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan een PC te kopen. Maar ik zit twijfelen wat voor videokaart ik er in wil, aangezien ik niet zo'n groot budget heb, heb ik een keuze tussen Gf FX5200 + AGSP en Gf4 TI4200 AGP. Ik ben nogal een Unreal Tournament Freak dus ik zou graag uw mening willen hebben welke videokaart het beste bij me past. Alvast bedankt voor uw medewerking...
Link naar reactie
[quote:29250da863="MaCr0"]wat heb ik daar nou aan dikke N3rD. Het ging niet om het systeem maar om videokaarten... Verwijder deze en bovenstaande bericht maar ofzow ?[/quote:29250da863] Doe ff rustig tegen booster, hij bedoelt het goed. Welke UT bedoel je, de oude (eerste) UT of UT 2003? Speel je graag met AA of boeit je dat niets? Geef nog ff wat extra info. In principe kun je met die Ti 4200 aardig spelen, je zou ook nog kunnen denken aan een ati radeon 9600. check tweakers.net ff voor prijzen.
Link naar reactie
Ik speel al 2 jaar 24/7 Unreal Tournament gwoon. Wat is AA ? Ben nog niet zo bekend in al die hardware. Maar is radeon egt zo'n goeie v-kaart voor gamers, ik hoor er veel over. Maar het liefst wil ik ook een ASUS videokaart omdat ik ook een ASUS moederbord heb. ( schijnt beter te zijn ). Thnks voor info... maar meer is natuurlijk niet verkeerd :lol:
Link naar reactie
[quote:e54b3f3337="MaCr0"]Ik speel al 2 jaar 24/7 Unreal Tournament gwoon. Wat is AA ?[/quote:e54b3f3337] AA (= Anti-Aliasing) is een techniek die er voor zorgt dat zogenaamde 'kartelrandjes' worden verwijderd, kijk tijdens een game maar eens naar de randen van objecten, je zult zien dat zonder een fatsoenlijk AA je allemaal karteltjes ziet. Anti aliasing maakt de randen van objecten vloeiend, dit kost echter wel veel geheugenbandbreedte, de betere (duurdere) videokaarten zijn beter geschikt voor AA dan de goedkopere. Ik denk echter dat jij het niet zo hard nodig hebt. Vooralsnog lijkt mij, zoals ik al eerder zei, een radeon 9600 een goede kaart. Het merk dat je kiest maakt niet uit, alle radeonkaarten zijn van goede kwaliteit, ati eist dit namelijk van de producenten.
Link naar reactie
Dit kun je lezen in de videokaarten-FAQ: Wat is het verschil tussen de Radeon 9600 SE, 9600, en 9600 PRO? Alle 3 de kaarten maken gebruik van de RV350 core welke is afgeleid van de R350 core. Over de Radeon 9600 SE is nog niet veel bekend, zodra ik daar de technische specificatie’s van heb zal ik ze hier onder toevoegen. Radeon 9600 PRO * 4 Pixel pipelines * 128mb met 128-bit geheugen bus 9.6GB/sec * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 400/300 (600DDR) Radeon 9600 Het kleine broertje van de 9600 PRO verschilt alleen qua kloksnelheid: * 4 Pixel pipelines * 128mb met 128-bit geheugen bus 6.4GB/sec * Snelheid in Mhz (Chip/geheugen): 325/200 (400DDR) Doordat de Radeon 9600 “slechts” 4 Pixel pipelines heeft en een 128-bit geheugen bus heeft is hij langzamer dan de Radeon 9500 PRO, ook al zijn de Chip/geheugen snelheden hoger. Dit komt door het gemis van 8 pipelines welke de Radeon 9500 PRO dus wel heeft. Er bestaan ook 256mb varianten van de Radeon 9600 en 9600 PRO, dit is weggegooid geld. De 128mb versie is net zo snel als de 256mb versie, de Radeon 9600 maakt geen gebruik van het extra geheugen wat een 256mb versie bied. 256mb geheugen op een videokaart heeft alleen zin op een krachtige videokaart zoals een Radeon 9800 PRO of GeForce FX 5900 Ultra. Laat u dus niet misleiden en schaf een 128mb versie aan als u overweegt een Radeon 9600 (PRO) te kopen Een radeon 9600 Pro heeft dus een hogere kloksnelheid dan de non-pro uitvoering...
Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...