Ga naar inhoud

Radeon9600 en Win98SE


Aanbevolen berichten

Ik heb een nieuw moederboard gekocht(Asus A7N8X)+AMD XP-2200+Club 3-D Radeon9600. Op mijn systeem draaien 2 besturingssystemen:Win98SE en Win XP. Nu doet zich het volgende voor:In Win98SE kan ik de frequentie van mijn monitor niet boven 60HZ krijgen;een tabblad om dit te wijzigen mist in het Ati eigenschappen gedeelte voor instelling van de monitor. In Win XP heb ik het tabblad wel en kan de frequentie van mijn monitor kiezen.(heb hem op 72HZ staan). Nieuwe Catalyst drivers bieden geen oplossing;in het Ati eigenschappen scherm blijft het tabblad missen om de monitorfrequentie aan te passen. Blijft dus een flakkerend beeld in WinSE en een rustig beeld in Win XP. Met mijn oude videokaart(Geforce 2MX)en oude moederbord(MSI+Duron)nooit problemen.... Wat kan ik doen?
Link naar reactie
[quote:280f43a191="BA"]www.rage3d.com R3Dtweaker downloaden, dan kan je custom reso's en refreshrates instellen. :)[/quote:280f43a191] Prima programma,maar helaas nog geen oplosing van het probleem,als je de refreshrates hoger instelt wordt het scherm redelijk lang zwart en komt de oude instelling van 60HZ weer terug(ook te zien in eigenschappen voor de monitor).
Link naar reactie
[quote:d569079147="Bosje"]nieuwe mobo : heb je een verse install van win gedaan ? verwijder ook de ati drivers grondig met Detonator destroyer. En dan opnieuw installeren : het kan niet dat hij dat tabblad kwijtraakt, er zit iets in je win98se verkeerd. Heb je de INf drivers van je monitor geladen ?[/quote:d569079147] Ik heb geen verse install van WinSE gedaan;wel de Geforcedrivers verwijderd met Detonator destroyer. Ik kijk nog even in het register of er iets is blijven hangen;en probeer dan wel eens een nieuwe installatie. Bedankt voor de tips.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...