Ga naar inhoud

3DBench03 Score laag! [EDIT] en FSB @ 133 ipv 533 ?! [/EDIT]


Aanbevolen berichten

ik was tot ongeveer 4 uur geleden trots op mijn systeem. Tot dat ik tegen deze topic aanliep en bij mezelf dacht, he laat ik ook eens ff mijn systeem testen. Ik heb tenslotte nog geen 2 weken geleden een nieuw mobo, processor en werkgeheugen gekocht. tot mijn verbazing haalde ik met 3DBench03 (3.30) een score van tussen de: [size=14:1d29b748ec]700[/size:1d29b748ec] en de [size=14:1d29b748ec]1400[/size:1d29b748ec] Da's toch niet normaal?! Check [url=http://www.anandtech.com/mysystemrig.html?rigid=25329]mijn systeem[/url], da moet toch net iets meer kunnen trekken? tijdens normaal gebruik ben ik echt ontzetten tevrede met mijn pc, games en dergelijke speel ik gewoon op goede kwaliteit! (1280 x 1024 of zelf 1600 x 1200) Zit er iets niet goed hier? Wat kan ik doen om mijn prestaties te verbeteren? Mijn instellen staan allemaal op performance en AA en AF zijn uitgeschakeld!
Link naar reactie
Je sys is leuk, maar verder geen sys voor topscores in 03. De topscores hier worden gehaald met 3+ Ghz en R9700/R9800 kaarten, die volledig DX9 zijn. Daardoor kunnen sowieso alle test gedraaid worden, wat dus extra punten oplevert. In DX8 test van 03 zijn ze ook een heel stuk sneller als de 9000, doordat de kaarten zelf een stuk krachtiger zijn. Niet dat dit ook maar wat uitmaakt, voor IRL gamefun is 3Dmark03 totaal niet representatief, hooguit test1 een beetje. Wat dat betreft kan je idd beter naar 01 kijken.
Link naar reactie
3DBenchmark2001 SE score 7099 heb eens vergeleken.. andere zitten op 9% hoger (109% van mij) Dat moet ik dan ook kunnen halen toch? :lol: [url=http://service.futuremark.com/compare?2k1=6989855]Kijk hier naar de uitslag[/url] Ik moet mezelf nog een beetje overtuigen van de "kracht" (of juist niet) van mijn systeem, dus ik ga nog ff lekker verder testen. Als iemand nog ideeën heeft over hoe ik met deze specs betere prestatie haal, dan hoor ik het graag.
Link naar reactie
En nog even als aanvullende vraag: Ik heb een moederbord dat een 533FSB heeft, en mijn processor ook. als ik in mijn BIOS kom, dan kan ik nergens de FSB aanpassen terwijl hij nu volgens 3dBench op 133 Mhz staat. Dat MOET dus verandert worden. Maar hoe? Er is wel een instelling in mijn BIOS die System Bus heeft, en die staat op 133 MHz, alleen die kan ik maar omhoog zetten tot 243 Mhz... Er is nog geen BIOS update voor mijn MOBO. Het gaat hier om een Asrock P4i45D (AmiBIOS). weet iemand daar misschien een oplossing voor? Bvd, Leon
Link naar reactie
Shit, ik zocht eigenlijk een verklaring voor mijn zwake prestaties. Alles staat op prestatie ingesteld. ik heb inderdaad zowel mijn GPU als mijn Geheugen nog niet opgeschroeft, dat zal ik eens eerst doen. Standaard 250/200 ... Wat kan ik daar het beste van maken? Hij blijft voor zover ik ervaren heb lekker lopen op 300/275 dat maar doen?
Link naar reactie
[quote:bb87113d3d="Leonarduz"]Shit, ik zocht eigenlijk een verklaring voor mijn zwake prestaties. Alles staat op prestatie ingesteld. ik heb inderdaad zowel mijn GPU als mijn Geheugen nog niet opgeschroeft, dat zal ik eens eerst doen. Standaard 250/200 ... Wat kan ik daar het beste van maken? Hij blijft voor zover ik ervaren heb lekker lopen op 300/275 dat maar doen?[/quote:bb87113d3d] Als-ie stabiel blijft lopen en geen artifacts of andere dingen vertoont, gewoon houden (zie voor het begrip artifacts de FAQ). Je kan hem ook zo ver mogelijk overklokken om te kijken wat je er uit kan halen, maar voor gewoon 'werk' (spellen ;-)) kan je het beste een stapje terug zetten, ivb met de houdbaarheid van het ding.
Link naar reactie
Ik heb mijn kaart, GF4 MX440SE 64MB SDR, geOCed. Steeds stapjes hoger, en testen met 3dMark2001SE. Maar in 3Dmark kwam ik geen haperingen tegen. Echter toen ik Generals starte wel. Als je generals hebt kun je het beste ff testen door Generals te starten, en het menu ff aan laten staan (is voldoende, want het beeld op de achtergrond van het menu is ingame). P.S. mijn OC snelheden : mem: 393 core: 357 is dit goed??
Link naar reactie
Wat heeft jou MX nou weer met de R9000 van de topicstarter te maken?!?! :P Generals gebruikt een vorm van bumpmapping volgens mij, die ook in Serious Sam 2 gebruikt wordt. Bij mij gaf dat een error met me R8500 icm een PSU met een vrij onstabiele 3.3V... kan dus net zo goed wat anders zijn. generals geld voor mij dus niet als atrefacts tester. Overigens is daar ook een prima tool voor, artifact tester genaamd. Kan je wel vinden met google.
Link naar reactie
Voor performance is je videokaart denk ik te licht voor je systeem. R9000 (128 mb) op een P-IV 1,6 Mhz (trage versie) met Sdram PC133 geheugen kom ik met 3dmark2001se op dacht ik 5200-5400. Alles default, geen oc of wat dan ook en dat ook nog op een Compaq. Jouw processor is een stuk sneller en ddr geheugen. Dus 7000 vindt ik niet eens zon gekke score.
Link naar reactie
Ik ben er nog ontevrede mee. Zondag ga ik eens even verder zoeken. Een paar leuke tweaks en dergelijke uitproberen. Verder ook ff windows vers installeren. Is het misschien ook verstandig om mijn onboard AC97 geluidskaart eruit te gooien en mijn Philips PSC705 er weer in te proppen? Zit daar namelijk zelf nog over te twijfelen. zou dat goed of slecht voor mijn performance zijn? Of maakt het nix uit? Ik kom er in ieder geval snel achter!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...