Ga naar inhoud

groot AGP kaart probleem!


Aanbevolen berichten

Ik ben erg stom geweest en heb bij mij directeur de oude PCI videokaart willen vervangen voor een AGP geforce MMX440 kaart. Kaart erin, stekkers erin, starten mar. Eerste rpobleem was dat de pc vol met anitvirus software stond (een soort woud van meldingen) en de software van Club 3d niet wilde starten. Dus zelf maar op jacht naar de driver gegaan op de CD. Vele mogelijkheden, tenslotte een gevonden die het schijnbaar deed. PC herstart. Nu verscheen in de hardware lijst een dubbele melding vwb beeldschermadapters. Het bios bekeken en deze ook op AGP gezet. Gestart, nu stonden de twee adapters nog steeds in de lijst. Dus wat doe je dan...inderdaad, je 'verwijderd' de overtollige VgaSafe die erbij staat door in plaats van Automatisch het proces op verzoek te laten starten...Nu startte de machine wel op maar kwam niet voorbij het opstartscherm van Windows2000. Dan telkens een reset. Nu maar de oude PCI kaart erin gestoken maar nu is de machine helemaal 'dood'qua beeld.... Heeft iemand een radicale oplossing voor dit probleem? Ik wil eigenlijk alleen nog maar dat die oude kaart weer aan de gang is, zodat de directeur weer verder kan! Ik ben zowieso van plan de oude AGP kaart weer terug te stoppen maar hoe krijg ik dat ding dan in safemode opgestart om de driver (die ik ook niet heb) erin te peuteren? Safemode werkt immers met VgaSafe (o.i.d.) maar ik krijg nog geen opdrachtpromt gestart! Thor.
Link naar reactie
Ik voel met je mee. Even een wit voetje bij de directeur halen, help je zijn computer om zeep. Kijk, meestal gaat dit soort dingen wel goed, maar het kan ook goed fout gaan. Helemaal als er allerlei onduidelijke troep op en in de computer zit. En natuurlijk geen backups. Meestal kun je daar beter met je fikken afblijven. Hoewel jij er waarschijnlijk weinig aan kunt doen, word je er toch op aangekeken. Ik heb het ook al een keer meegemaakt. Dingen die normaal niks voorstellen, gaan dan ineens mis. Ook op een win2k computer, waarbij de vgasafe optie niet eens aanwezig was. 19" monitor, staat op standaard vga 60Hz. Ik zal het snel even instellen naar iets normalers. Je raadt het al, computer dood, en ik kan nergens meer bij. De TD van dat bedrijf heeft het uiteindelijk opgelost, en ze hebben er naar verluid nog een hele kluif aan gehad.
Link naar reactie
Voor Veilig modus moet je CONTINU op F8 drukken. Onder WIN XP kun je dan ook een of andere optie in de trant van "met standaard AGP driver opstarten" kiezen. Ik weet niet of dat bij WIN2000 ook zo is. Wat ik je ook kan aanraden voordat je gaat kloten om de Harde Schijf eve in een andere PC te pluggen om de belangrijke bestanden te kopieren.
Link naar reactie
[quote:7313d01e1d="General X"]Voor Veilig modus moet je CONTINU op F8 drukken. Onder WIN XP kun je dan ook een of andere optie in de trant van "met standaard AGP driver opstarten" kiezen.[/quote:7313d01e1d] Bij 't opstarten van Win2000 staat bij 't eerste scherm (zwart, witte balk onderaan) gewoon "Druk F8 voor probleemoplossing". Eén keertje drukken is genoeg ;) Daarna de optie onder "normaal", veilige modus iod. Als Admin nu inloggen, dan moet alles het gewoon doen, PCI of AGP kaart, tenzij die zelf brak zijn natuurlijk, wat ik niet aanneem? Je zou dan een mooi 640*480*16@60Hz schermpje moeten krijgen, of lukt dat ook niet? ("maar ik krijg nog geen opdrachtpromt gestart! "). Videokaart drivers verwijderen (misschien nu opstarten en weer safemode), en weer installeren. Kijk ook even of je de AGP driver voor 't moederbord heb geinstalleerd, en welke versie van DirectX. suc6
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...