Ga naar inhoud

Bibberend beeld met Radeon 9800SE


Aanbevolen berichten

Een raar probleem. M'n 9700 (non-pro) ging kaduuk, en ik kreeg ter vervanging een 9800SE. Met die 9800SE heb ik -[i:a6d811bdc2]maar niet continu [/i:a6d811bdc2](?!!!)- last van bibberend beeld. Voorbeeld : wanneer er regels tekst onder elkaar staan, dus zoals je nu zit te lezen, zie je de regels t.o.v. elkaar heen en weer schuiven. Millimeterwerk, maar genoeg om knettergek van te worden. Effect treedt in D3D trouwens ook op. Bij verticale licht/donker scheidingen in beeld zie ik een soort zindering, alsof er een straalkacheltje pal onder het beeld staat. De standaard ATI (3.5, 3.6, 3.7) catalyst drivers vertikken het om zich te installeren ("Severe : video inf not found"), de Omega driver wil wel (de 3.6 dan, de 3.7 vertikt het ook). Schijnt iets te maken te hebben met "Powered by ATI" producten i.p.v. Build by ATI. Monitor is pakweg 5 jaar oud. Ik draai gewoonlijk 1024x768 @85Hz. In lagere resoluties minder tot geen bibbers, maar daar heb je zo'n kaart niet voor. Refreshrate op 75 of 90 heeft geen effect. Ik heb al een andere 9800SE gekregen, dat gaf geen verbetering. Er staan geen boxen naast het scherm. Alle andere adapters rond mijn buro hebben ook geen invloed. M'n ouwe Geforce2 er in : strak beeld (1024x768 @85Hz). Asus N78X mobo, Athlon 2600, no-name ("Powered by ATI") Radeon 9800SE videokaart, Antec Truepower 380W voeding, CTX VL710ST monitor 17". Help ! AJ
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...