Ga naar inhoud

van 4xAGP => 1xAGP


Aanbevolen berichten

even een kort vraagje over mijn videokaart. In mijn handleiding staat dat als je mobo een VIA-chipset heeft je de AGP Mode van 4x in 1x moet zetten voordat je de driver gaat installeren. Nu heeft mijn moederbord deze chipset. Veder staat er niet bij hoe je die AGP mode moet veranderen, maar nu heb ik m'n BIOS zitten kijken en daar staat bij 'Advanced Chipset Options' o.i.d gezien dat je de 'AGP 4x' kan disabelen of enabelen. Als je hem disabeld, betekend dat dan dat hij op 1x ingesteld staat? En uit nieuwsgierigheid wil ook even weten wat die 1x en 4x dan betekenen, heeft dit met de snelheid te maken? Op deze manier leer ik steeds weer bij... :)
Link naar reactie
oke, maar nu heb ik gevonden dat mijn mobo AGP 1x 2x en 4x ondesteund. In de BIOS kon ik alleen vinden dat ik de AGP 4x modes kon in en uitschakelen. Maar betekend nu dat na het uitschakelen van 4x mode hij direct in 1x staat? Ik heb geprobeerd om het gewoon met een uitgeschakelde 4x modes de drivers te installeren maar dan werkt het gewoon niet.
Link naar reactie
In een aantal gevallen (bij mij bij een geforce2 GTS) wordt de pc onstabiel door de combinatie met de via chipset bij agp 4x. Door AGP2x of 1x in te stellen wordt dit opgelost. Het verlies aan (echte) snelheid is minimaal. Ik zou zeggen probeer gewoon 4x, als spellen vastlopen zet je hem terug naar 2x of 1x. Je kunt het verschil verder nauwelijks merken.
Link naar reactie
Verschil tussen AGP4X en 1x is bij een beetje moderne videokaart wel te merken hoor. Ze hebben niet voor niets de AGP standaarden verhoogd! :roll: Het verschil tussen 2x en 4x is echter amper merkbaar (alleen in benchmarks) en tussen 4x en 8x helemaal niet. Maar dit komt ook omdat moderne videokaarten 128Mb of zelf meer onboard hebben. Zelfs met AGP8X is swappen niet aan te raden namelijk...
Link naar reactie
[quote:45a3d51da4="Baxcorp"]Verschil tussen AGP4X en 1x is bij een beetje moderne videokaart wel te merken hoor. Ze hebben niet voor niets de AGP standaarden verhoogd! :roll: Het verschil tussen 2x en 4x is echter amper merkbaar (alleen in benchmarks) en tussen 4x en 8x helemaal niet. Maar dit komt ook omdat moderne videokaarten 128Mb of zelf meer onboard hebben. Zelfs met AGP8X is swappen niet aan te raden namelijk...[/quote:45a3d51da4] hmmm raar ze hebben niet voor niets de agp standaard verhoogd maar ze hebben vanaf 2x wel voor niks gedaan? :wink:
Link naar reactie
Dat leg ik daarna toch uit: Dat komt omdat er niet meer geswapt hoeft te worden tussen GPU MEM en system MEM aangezien moderne videokaarten zo'n grote hoeveelheid onboard hebben :roll: 8) Hierdoor is het verhogen van de AGP snelheid niet meer zo'n issue geworden. AGP8X is echter wel aangegrepen door PR-lui om mee te schreeuwen helaas... :evil:
Link naar reactie
[quote:8f7d3d64a5="bronnie3"]In een aantal gevallen (bij mij bij een geforce2 GTS) wordt de pc onstabiel door de combinatie met de via chipset bij agp 4x. Door AGP2x of 1x in te stellen wordt dit opgelost. Het verlies aan (echte) snelheid is minimaal. Ik zou zeggen probeer gewoon 4x, als spellen vastlopen zet je hem terug naar 2x of 1x. Je kunt het verschil verder nauwelijks merken.[/quote:8f7d3d64a5] AGP4X kan je met een GF2GTS/ VIA-chipset combo stabiel krijgen door: - BIOS instelling voor "PCI latency timer": 32 clocks - nVidia Detonator 30.82 drivers (de beste voor GF2's) Zelf had ik een verschil tussen AGP4X en AGP1X van 5 - 10% hogere 3DMark2000 en 2001, maar in spellen was dit vrijwel niet terug te vinden (gemeten met Fraps).
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...