Ga naar inhoud

XFX Videokaarten


Aanbevolen berichten

hallo, ik was van plan om binnenkort een nieuwe videokaart te kopen van het merk: XFX en kost zo rond de 110 euro. het gaat om de volgende videokaart die ik op het oog had: XFX GeForce FX5200, 256 MB specificaties: - Merk XFX - Type GeForce FX 5200 - Chipset GeForce FX 5200 - Geheugen 256 MB - Type geheugen DDR - GPU snelheid 250 MHz - Geheugen snelheid 400 MHz - Interface AGP 8X - RAMDAC 350 MHz - TV-out S-VHS - Video-in - - DVI 1 x - D-sub 1 x doe ik hiermee een goede keus, of kan ik beter een ander merk videokaart kopen. heb namelijk geen ervaring met XFX videokaarten. heeft iemand hier wel ervaring mee (zowel negatief als positief), dan ben ik daar erg benieuwd naar.
Link naar reactie
De grote vraag is, wat wil je ermee? Wil je ermee gamen, is de XFX, of elk merk 5200 (ultra) eigenlijk bij lange na niet voldoende. Verder is die 256 geen voordeel boven 128, de 5200 gebruikt de 256 mb toch niet en het werkt eerder afremmend dan verbeterend... Dus, m.a.w, als je een beetje kaart wil aanschaffen, kies dan voor de Ati Radeon 9500 (als je die nog vindt)/9600 in die prijsklasse (merk maakt verder weinig uit. Wil je alleen tekstverwerken, dan heb je al genoeg aan een aan een kaart met een goede 2d kwaliteit, zoals een Matrox G400 ofzoiets. Wil je een beetje gamen, neem dan toch de 9600, of als je nog meer geld kan missen, de 9700 van ATI
Link naar reactie
[quote:ece80cb216="Hu'uruun"]De grote vraag is, wat wil je ermee? Wil je ermee gamen, is de XFX, of elk merk 5200 (ultra) eigenlijk bij lange na niet voldoende..... Wil je een beetje gamen, neem dan toch de 9600, of als je nog meer geld kan missen, de 9700 van ATI[/quote:ece80cb216] 1. Ik heb een XFX Gf4 MX440SE en daar kun je gewoon prima mee gamen! Natuurlijk geen superkaart, maar ik speel meeste games moeiteloos, en dat voor 45 euro! 2. "beetje gamen", en dan een 9600 :o :o :o , weet je wel over hoeveel geld je het hebt? met een 9600 kun je echt super gamen, dus een beetje vind ik gewoon raar. 3. Een radeon 9200 vind ik al te veel voor 2D!
Link naar reactie
ik heb een xfx geforce fx 5600 256 mb ddr deze kaard is ook heeeel goed voor gemmen als je gewoon wat speelt en over de kaard zelf deze is heel goed gekoeld xfx maakt goede koeling hier door is ie zeer goed overclock baar ik heb hem van 325 mhz naar 370 mhz gekregen de core allen maar en de mem is ook zeer goed gekoeld voor lekkere overclocks dit is dus een goed merk en als je aan case modding doet de kaardjes zien er zeer flex uit in je case
Link naar reactie
laten we nou maar eerst afwachten tot de topicstarter antwoord heeft gegeven op onze vragen, voordat we allemaal advies gaan geven [quote:de49615803="Alexander Online"] 1. Ik heb een XFX Gf4 MX440SE en daar kun je gewoon prima mee gamen! Natuurlijk geen superkaart, maar ik speel meeste games moeiteloos, en dat voor 45 euro! 2. "beetje gamen", en dan een 9600 :o :o :o , weet je wel over hoeveel geld je het hebt? met een 9600 kun je echt super gamen, dus een beetje vind ik gewoon raar. 3. Een radeon 9200 vind ik al te veel voor 2D![/quote:de49615803]1. games moeiteloos spelen met een gf4 mx440se??? daar ben ik het niet mee eens, als ik kijk naar de eisen kijk die ik nodig heb om fatsoenelijk een spel te spelen. 2.jah dat verschild dus ook weer per persoon he. ik heb nu de 9700 pro, maar ik zou bijna niet meer kunnen terugstappen naar de 9600, omdat die gewoon een stuk langzamer is als je de beeldverbeteraars gebruikt. stel je wat minder eisen en wil je gewoon de spellen ¨redelijk¨ kunnen spelen dan is idd bijvoorbeeld een radeon 9200 al genoeg 3 idd :P
Link naar reactie
[quote:3abc0ed001="Alexander Online"] 1. Ik heb een XFX Gf4 MX440SE en daar kun je gewoon prima mee gamen! Natuurlijk geen superkaart, maar ik speel meeste games moeiteloos, en dat voor 45 euro![/quote:3abc0ed001] Heb je dan helemaal niet geluisterd naar topics over dit soort zaken? 1. De GF4 MX serie is slechts direct x 7 compliant, wat betekent dat je alle directx8 en 9 effecten mist. 2. De GF4 MX SE is een nog tragere versie van de al trage GF4 MX, dus voor games absoluut niet aan te raden. [quote:3abc0ed001]2. "beetje gamen", en dan een 9600 :o :o :o , weet je wel over hoeveel geld je het hebt? met een 9600 kun je echt super gamen, dus een beetje vind ik gewoon raar.[/quote:3abc0ed001] Ligt eraan waar je tevreden mee bent, wil je in moderne spellen alles in 320*240 spelen, kies dan de GF 4 MX serie, wil je met 800*600/1024*768 en beeldverbeterende functies zoals FSAA en AF spelen, kies dan minimaal de 9600. [quote:3abc0ed001]3. Een radeon 9200 vind ik al te veel voor 2D![/quote:3abc0ed001] Het is allemaal leuk dat je mij quote enzo, maar ik heb NIET een 9200 voor alleen 2D aangeraden. Als je daarmee reageert op HJS' post, vermeldt dat dan even...
Link naar reactie
[quote:9f839d8015="Hu'uruun"] Ligt eraan waar je tevreden mee bent, wil je in moderne spellen alles in 320*240 spelen, kies dan de GF 4 MX serie, wil je met 800*600/1024*768 en beeldverbeterende functies zoals FSAA en AF spelen, kies dan minimaal de 9600. [/quote:9f839d8015] Klopt, die effecten heb je niet. Maar veel mensen doen te negatief over de GF4MX, ik speel GTAVC in 1024, Splintercell op 1600, Generals op 1024 medium details, Enter The Matrix op 1024, en dat allemaal zonder problemen, dus hetvalt errug mee. Okee mijn SE met SDram is ook wel erg triest,je kan bewter een nonSE met DDR nemen.
Link naar reactie
kijk ik ben wel van plan er enkele spellen ermee te gaan spelen, maar ben niet echt zo'n gamer die elke dag meer dan 3 uur achter elkaar gaat gamen. af en toe een beetje gamen maar gebruik hem meer voor de grafische werkzaamheden, vandaar de vraag. maar ik zie dat ik voor die werkzaamheden dus wel op die kaart kan gaan vertrowuen dus.
Link naar reactie
Ik ben ook geen echte gamer, toch ga ik voor de Radeon 9800 non pro. Want als ik dan eens een spelletje speel, wil ik dat met alle opties aan doen :D Die kaart is gewoon [b:969a5ecd91]veel[/b:969a5ecd91] te duur voor wat hij kan !! (de fx5600 256mb) koop een 128mb kaart welke in je budget past, en koop maar een Radeon, want de dx9 performance van de FX lijn is beschamend.
Link naar reactie
dus als ik het goed begrijp kunnen de fx5200 kaarten van bijv. point of view niet goed werken met direct x9? of maken ze niet optimaal gebruik hiervan? want ik heb iets van 125 euro maximaal te besteden aan een videokaart namelijk, vandaar. heb liever meer geheugen in de pc dan teveel betaald voor een videokaart waarvan ik toch haast niet van gebruik maak.
Link naar reactie
De eerst testen van FX kaarten met DX9 (pixel shaders vooral welke een belangrijk onderdeel van dx9 zijn) toont aan dat de FX serie erg achterblijft bij de Radeon serie. Dit merk je dus alleen in nieuwe spellen welke nu langzamerhand uit gaan komen. Speel je echter nauwelijk spellen, is 125 euro erg veel geld voor een 2D kaart. Ga opzoek naar een Ti-4200 met 64 of 128mb, die zal toch niet meer zo duur zijn, en is sneller als de FX 5200 !! (okay, niet dx9, maar dat zal je toch niet missen) Check de pricewatch op tweakers.net voor een mooie ti-4200 prijs.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...