Ga naar inhoud

Signal out of range (bij bepaalde resoluties)


Aanbevolen berichten

Ik heb net een nieuwe videokaart gekocht (radeon 9600 pro) en heb deze geinstalleerd op me win98se computer. Dit werkt allemaal prima. Ik heb een Abit Kt7 moederbord en een CTX VL700 monitor. Mijn probleem is dat ik bij resoluties 640x480, 800x600, 1280x786, 1280x960, 1280x1024 allemaal prima beeld hebt. Refreshrate staat ook op 72Hz. Maar bij de resoluties ertussen (1024x786,....) krijg ik een signal out of range. Weet iemand waarom dit zo is? Ligt dit aan de drivers? Wie kan me helpen? Het leuke is dat als ik de refreshrate op standaard zet ik wel alle resoluties kan krijgen ZONDER de signal out of range. Maar dan heb ik een verrot lage refreshrate. ruben.
Link naar reactie
[quote:a9149e08ae="Rubinho45"]nieuw drivers hebben geen resultaat. nog steeds bij bepaalde resoluties signal out of range. me ctx beeldscherm is al een paar jaartjes oud en op 1280x960 is 72hz best wel aardig.[/quote:a9149e08ae] Ligt aan je monitor, heb ik ook wel eens gehad, zet er een nieuwere/betere monitor op en het zal werken. [edit] Ik ga die kaartje vrijdag ook kopen, wat vind je er van, goede resultaten? [/edit]
Link naar reactie
ik had wel zo vermoeden dat het aan me beeldscherm zou liggen, maar dat is nu natuurlijk nog niet bewezen. Tot nu toe ben ik wel tevreden met de kaart, heb c&c generals op me computer eindelijk kunnen spelen en die draait volle toeren met me amd athlon 1.33ghz. Heb ook ff SOFII gespeeld en ziet er heel mooi uit, draait ook lekker soepel met alles op high detail.. En op zich is de kaart niet al te duur. Maarjah ik ben ook niet zo super gamer die op alles let en de beste van het beste wil. Al alles er mooi uit ziet en het draait lekker soepel ben ik tevreen..
Link naar reactie
[quote:bc99316e25="Rubinho45"]ik had wel zo vermoeden dat het aan me beeldscherm zou liggen, maar dat is nu natuurlijk nog niet bewezen. Tot nu toe ben ik wel tevreden met de kaart, heb c&c generals op me computer eindelijk kunnen spelen en die draait volle toeren met me amd athlon 1.33ghz. Heb ook ff SOFII gespeeld en ziet er heel mooi uit, draait ook lekker soepel met alles op high detail.. En op zich is de kaart niet al te duur. Maarjah ik ben ook niet zo super gamer die op alles let en de beste van het beste wil. Al alles er mooi uit ziet en het draait lekker soepel ben ik tevreen..[/quote:bc99316e25] Inderdaad dat is niet bewezen, maar ik ben er wel 85% zeker van, want ik had het zelfde, 'oude monitor ; lage resoluties' werkte prima, 'oude monitor ; hoge resolutie' kreeg ik jou fout. 'nieuwe monitor ; hoge resolutie' probleem verholpen:) Ik ben ook geen super-gamer, gewoon af en toe wat spelletjes, ik werk vooral met grafische programmas.. photoshop/paintshop, ik studeer zelf op de Grafische Lyceum Rotterdam, vandaar dat ik veel met grafische programmas ga werken.
Link naar reactie
[quote:946acac7d7]Ligt aan de monitor[/quote:946acac7d7]Lijkt mij regelrechte onzin. Als de monitor 800x600@72Hz aankan en 1280x960@72Hz aankan, kan die monitor ook 1024x768@72Hz aan. Volgens de specs kan die monitor overigens 1024x768 aan met een refresh rate van 89Hz. Volgens mij ligt dit dus aan je videokaart die een veel te hoge horizontale refreshrate afgeeft bij die resolutie en vertikale refresh. En die monitor vindt dat dus niet lekker. Dit kan bv gebeuren als windows niet de juiste monitor heeft gevonden. Vraagje: Wordt je monitor nog goed weergegeven in een van de properties screens van windows? Daar kun je ook refresh rates kiezen (ergens onder advanced). Zet de resolutie op 1024x768 en speel met de refreshrates (ik heb daar een hele lijst van 60 .. 85 Hz bij een resolutie van 1600x1200; andere kaart, andere monitor!) Ander vraagje: hoever kon je gaan met je oude videokaart (en welke was dat)
Link naar reactie
Nee hoor: svp: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=svp [color=green:3cebf5a40e]PASS[/color:3cebf5a40e] mbt: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=mbt [color=green:3cebf5a40e]PASS[/color:3cebf5a40e] adhv: http://www.vandale.nl/opzoeken/woordenboek/?zoekwoord=adhv [color=red:3cebf5a40e]FAIL[/color:3cebf5a40e] adhv valt voor mij meer in het rijtje van: idd, ws, iig etc. (of afaik, imho, rofl)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...