Ga naar inhoud

Radeon Mobility en "zoekgeraakte" 1400 x 1050 reso


Aanbevolen berichten

Ik heb een Compaq 2715EA laptop die is gerep. door Compaq (t.b. vervangen). Ik heb hem daarvoor leeg gemaakt en alleen XP HE erop gezet. Toen ie terugkwam stond er nog hetzelfde systeem op. Sindsdien krijg ik het niet meer voor elkaar om de 1400 x 1050 (15") resolutie in te stellen simpelweg omdat ik die met geen van de 5 of 6 ATI drivers die ik heb geïnstalleerd te kiezen krijg zogezegd. DirectX 9 krijg ik niet (goed) geïnstalleerd ik krijg steeds een error. Op de pc staat Windows XP HE, servicepack 1. Ik heb altijd probleemloos de 1400 x 1050 resolutie gebruikt, ik kan nu met de ene driver tot 1024x768, bij een volgende 1280xnogwat maar in dit laatste geval past het beeld niet binnen de randen van mijn beeldscherm, hij blaast de boel op. Ook de Compaq helpdesk komt er niet uit. Het stomme is dat ik met de orginele Compaq cd dus niet meer dezelfde (werkende) status krijg van voorheen??? Daar snap ik niks van. Ik lees nu hier over flashen v.d. videokaart e.d. maar ik als Paint Shop Pro freak heb niet veel verstand van het systeem zelf. Kan er iemand eens meedenken? Ik heb net mijn Paint shop pro winkel met tig filters weer a/d praat en zie er erg tegenop weer helemaal van scratch af aan opnieuw te moeten beginnen..
Link naar reactie
Weet je zeker dat je de goede driver hebt gebruikt, je kunt namelijk niet de drivers van de website van Ati gebruiken, de driver moet van compaq komen. Verder lijkt het me een rare situatie dat je de 1400 x 1050 resolutie niet meer kunt draaien nadat het systeem bij compaq is "gerepareerd". Als je ook met een volledig nieuwe installatie met de compaq recovery cd de boel niet werkend krijgt, zou ik compaq dit probleem laten oplossen en het ding terugsturen...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...