Ga naar inhoud

Radeon9700 pro


Aanbevolen berichten

Kan ik "ongestraft" een Radeon9700 pro in mijn systeem stoppen ? Heb vernomen dat deze nogal wat voeding wegtrekt en ik heb een Dell (wel goeie voedingen, 250 watt, die waarde schijnt dat het wat anders aangegeven wordt als voedingen waar hier over gesproken wordt). Ben bang dat als ik een dergelijke kaart d'rin stop, na aankoop, misschien PC niet opstart. Mobo = Intell 845D en AGP 4x met P4 2.4 Ghz en 512 DDR PC2100 met 2 harde schijven, netwerkkaart, modem (onnodig eigenlijk) en huidige kaart Radeon 8500. In huidige config, loopt PC gewoon stabiel. Gaarne jullie advies of ie dat gewoon moet kunnen trekken.
Link naar reactie
Idd, een 250 watt voeding lijky mij ook nogal krap, temeer omdat ik na aanschaf van mijn 9700 kaart een 450 watt erin heb geflikkerd nadat mijn 350 begon te kraken. Daar moet dan wel bij vermeld worden dat ik 7 ventilatoren heb draaien in mijn kast. Ik denk dat je beter voor de zekerheid een 350 - 400 watt kan kopen, MITS die past natuurlijk. Als de financiën dat niet aankunnen dan zou ik gaan voor een 9700 non-pro (als ie nog ergens verkrijgbaar is) en een voeding i.p.v. alleen een 9700 pro Je kan het proberen, maar ik denk dat ie niet helemaal 100% stabiel zal lopen met 250 watt
Link naar reactie
[quote:7918ef67f6="Il Duce"]gewoon kwestie van proberen dus, systeem wordt hooguit instabiel.. Als alles nu stabiel draait en na plaatsing niet meer, weet je dat het waarschijnlijk aan je voeding ligt.[/quote:7918ef67f6] Bedankt voor reacties. Proberen ? Hoe ? Een kaart kopen >250 euro en dan d'r achter komen dat..... Neen, moet het zeker weten jongens. Maar eh... Is er dan een goed "Radeon-alternatief" die als goede opvolger dient voor de R8500 ? (bijv. de Radeon 9500 pro) die niet zoveel watt's trekt van m'n voeding. Is ook bijv. de 9800 pro, zuiniger dan 9700 pro ?
Link naar reactie
Neej, de 9800 vreet nog meer stroom dan de 9700 Pro, behalve dan als je een SE hebt. Waar wil je de kaart eigenlijk voor gaan gebruiken. Wil je alle games op high resolutie met alle beeldverbeterende functies die der zijn spelen? Zo ja, zo ik me kaart upgraden, zo nee, dan zou ik deze lekker houden, want die is meestal nog wel goed genoeg in de meeste spellen. De opvolger van de 8500, is de 9500, alleen, omdat die haast nergens meer te krijgen is, word de volgende kaart de 9600 PRO, alleen die doet onder aan de 9500 PRO, dus dat zou de moeite niet waard zijn om te upgraden.
Link naar reactie
[quote:87c93e3776="Nightfire"]Neej, de 9800 vreet nog meer stroom dan de 9700 Pro, behalve dan als je een SE hebt. Waar wil je de kaart eigenlijk voor gaan gebruiken. Wil je alle games op high resolutie met alle beeldverbeterende functies die der zijn spelen?[/quote:87c93e3776] Neen, wil met m'n p4 2.4 (die eerst een willamette 1.7 was) in combi met Vcard wat zwaardere games nog beter aankunnen.
Link naar reactie
Het probleem is dat alle moderne vidoekaarten veel stroom trekken en dat word alleen maar meer niet minder. de Radeon 9700/9800 en GeForce FX 5800/5900 zijn monsterlijke stroom verbuikers. de opvolgers hiervan zullen niet minder vreten maar meer. Zoals ik al aangaf kan je het beste contact opnemen met Dell en vragen wat hun adviseren voor wat betreft de voeding, dell verkoop tenslotte ook systemen met een radeon 9700/9800 erin.
Link naar reactie
[quote:1332ab9f50="Red Dragon"]Het probleem is dat alle moderne vidoekaarten veel stroom trekken en dat word alleen maar meer niet minder. de Radeon 9700/9800 en GeForce FX 5800/5900 zijn monsterlijke stroom verbuikers. de opvolgers hiervan zullen niet minder vreten maar meer. Zoals ik al aangaf kan je het beste contact opnemen met Dell en vragen wat hun adviseren voor wat betreft de voeding, dell verkoop tenslotte ook systemen met een radeon 9700/9800 erin.[/quote:1332ab9f50] Ja dat klopt. Voedingen van Dell worden ook anders weergegeven. Het kan goed zijn dat een voeding van Dell ad 250 watt, vergelijkbaar is met een voeding waar hier over gesproken wordt van 350 a 400 watt. Ik weet het niet. Zal Dell 's bellen.
Link naar reactie
[quote:6db6669710="AswinW"]Effe nog een vraagje: Op de Ati Radeon 9700 en 9800 kaartje zit een stroomaansluiting. Welke ? Zo'n stekker van de floppy of stekker van Harddisk/CDrom enz. ?[/quote:6db6669710] 9700 floppy 9800 molex ipv van een radeon 9700 Pro kun je trouwens wel beter een Radeon 9800 kopen (niet kijkende naar het stroom verbruik)
Link naar reactie
Hoi, ik heb onderstaand antwoord gevonden. Maar begrijp niet helemaal of ik lees het verkeerd. Hebben jullie opmerkingen hierover ? (zie stuk hieronder). Dell gebeld, kreeg niemand a/d lijn Kan ik wel de 9700/9800 pro d'rin stoppen in mijn dim 4400 ? stukje: Your system is fine with the ti cards and up to the 9700/9800 pros. Check your specs here: http://docs.us.dell.com/docs/systems/dim4400/techov.htm#1101836 I ran a ti 4600 and a 9700 pro without case lights with no problems (for months with the ti 4600) and the stock Dell PSU. Check here for any future changes as to power requirements. The ti's use 35 to 45 Watts. http://www.pcpowercooling.com/maxpc/index_cases.htm It looks like the 4400 uses regular ATX PSU's and does not have proprietary wiring like my 8100. http://www.pcpowercooling.com/products/power_supplies/selector/index.htm Once you go to raided hard drives and/or case lighting and/or the newer Nvidia cards such as FX or NV35 , I would consider a higher Watt unit. I firmly believe the 9700/9800 Pros push the limit of the Dell PSU's, but remain within their capacity limits and do not exceed the maximum draws per voltage lines. The max or peak of 345 Watts you have seen on the forum for the Dell PSU are not for continuous use. Use the Dell link above and the PCP&C link to determine your power relationships. Visiontek tested the ti cards on a D 8100 when they were introduced ( I had discussed the 300 Watt requiremnt with their teks at the time) and had not run into any problems. Message Edited by dogin on 04-16-2003 08:55 AM Message Edited by dogin on 04-16-2003 09:09 AM D8100-2.6GHz Northwood P/L, 1GB PC 800 RDRAM. AIW 9800 Pro, Sony 21" GDM F520 Pro Graphic Monitor.
Link naar reactie
ja, hij heeft het over de Dell Dimension 4400 met een link naar de powersupply maar zegt wel dat het tot aan de limit gaat bij een 9700/9800. Krijg geen gehoor bij Dell (20 min's wachten). Zit nu op Dell-talkforum's te kijken naar Video-FAQ's e.d. D'r wordt wel gesproken dat een 9500 pro d'rin kan en dat sommig fabrikanten van de Ati9700/9800 en de Ti4600, de kaarten te lang zijn en over de eerste IDE-controller heen gaat (formaat kaart). Tja, godver... kom er niet uit wat te doen. De een zegt, het kan... dan zie ik messages dat het niet kan maar de non-pro's weer wel enz..
Link naar reactie
Hm.... het schijnt te werken op een 4300. Dan moet het ook werken op de mijne: Upgrade Possible to 9700 Radeon on 4400 Dimension? Options reeferthecat Forum Member Viewed 76 times Hello, I have a Dimension 4300 with a P4 1.7 GHz., 512 MB PC133 SDRAM, 40 GB hard drive, Audigy 2 audio card and last but not least the ATI Radeon 9700 Pro. I used to run a Radeon 7500 64 MB and that card was not too shabby...but the 9700 even with this somewhat slower setup absolutely blazes!! Well worth it!!! Enjoy that card!
Link naar reactie
De vergelijk is ook niet helemaal correct, doordat de 8500/GF4 serie zijn stroom van het mobo krijgt, en de R9700 direct van de 12V. Het zal dus volgens mij ook vallen en staan met de 12V lijn. kan je in je kast kijken hoeveel ampere die voeding op de 12V lijn levert? Ik zit met een 420W CWT PSU bijvoorbeeld op 18A (welke genoeg is voor 3 HDD's, brander, cdrom en R9700 Pro, en P4 3500 Mhz, die wordt ook gevoed van de 12V) 12V blijft perfect stabiel, dus ik denk zelf dat die 18A lang niet gehaald wordt. Met minder zou dus ook moeten kunnen.
Link naar reactie
Neen, kan ik niet. de Powersupply van mij is 250 watt, maar "underrated". Volgens de Delltalkforums kan de voeding max 350 watt leveren. In mijn systeem zitten 2 aparte HDD's, modem gaat er dan uit, netwerkkaart. That's it. Nu alleen nog het formaat van die Ati 9700 pro. Begin steeds meer te "geloven" dat het qua voeding e.d. het wel zou moeten kunnen. Stekker over voor directe powerinput vanaf voeding. Alleen formaat zou een probleem zijn in de dim 4300. Maar in mijn dim 4400 zit nu de Radeon8500 kaart van Point of View en heb denk ik andere indeling qua "eerste IDE-controller". Ook maakt de dimension niet gebruik van "aangepaste Dell powersupplies" die de dimension 4300 wel gebruikt. Dit betekent dat elke standaardvoeding d'rin kan, mits dat kleine aan/uit knopje a/d achterkant er niet op zit. Is de Radeon 9700 pro van een fabrikant 'echt' veel groter als Radeon 8500 ?? Indien niet teveel, denk ik dat het gewoon kan gaan werken. En dit vond ik d'r ook nog over (wat een zoektocht, zucht): The mean power of the Dell power supply is 250 watts, the peak power capability is 345 watts. So Dell rates the power supply conservatively, while other manufacturers rate their power supplies by the peak power. In short, the Ati 9700 video is not pushing the power supply to max constantly. Go here: http://mirror.ati.com/products/pc/radeon9700pro/specs.html "A 300 watt power supply or greater is recommended to ensure normal system operation where a number of other internal devices are installed." So, Dells 250 watt power supply can run this card fine even with added internal devices. The 250 watt power supply came in the following systems: 4300, 4400, 4500, 4550, 8100, 8200, 8250 Special thanks to Dell - Chris M. http://forums.us.dell.com/supportforums/board/message?board.id=dim_video&message.id=47611 best regards, If you have not received help from dell talk, or need dell alternative hardware upgrades assistance please go to my website and use the tech support page for computer troubles and dell alternative hardware upgrade assistance Groet
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...