Ga naar inhoud

welke videokaart?


Aanbevolen berichten

De GeForce FX 5900 Ultra presteerde anders 20-30% beter dan de R9800 Pro bij de Doom III test van laatst, die volgens mr. Carmack 'qua performance representatief' zou zijn. Ik weet het zo net nog niet of de GeForceFX de verliezer is op DX9 gebied. [b:f2cb1f0fb5]Edit: enkele plaatjes.[/b:f2cb1f0fb5] [img:f2cb1f0fb5]http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/images/image064.gif[/img:f2cb1f0fb5] [img:f2cb1f0fb5]http://www6.tomshardware.com/graphic/20030512/images/image070.gif[/img:f2cb1f0fb5] Uiteraard zijn er de niet te overkomen problemen met FSAA bij Half-Life 2 zoals aangegeven door de auteurs, maar je kan ook redeneren: lang niet iedereen gebruikt FSAA, en het is mogelijk dat NVIDIA nog voor de release van de game met een revisie komt van de kaart waarin de problemen zijn opgelost. Men is in iedergeval op zoek naar een oplossing, naar ik heb bergrepen. Wat ik in iedergeval ga doen, is de DX9 games afwachten, en dan concluderen. Ik denk eigenlijk dat NVIDIA wel een goede DX9 kaart heeft afgeleverd, alleen te weinig rekening heeft gehouden met de games van nu. De Radeon 9800 Pro is (denk ik) meer ingesteld op huidige games, en daarom nu de beste kaart is. Echter, als het om pure DX9 applicaties/games gaat, zal de Radeon het denk ik gaan verliezen in de nabije toekomst. We'll see what the future brings...
Link naar reactie
1. Doom III is nog lang niet af, en al zwaar geoptimaliseerd voor de FX 5900, eerst afmaken dat spel en dan bekijken we de resultaten. 2. Je verwijst naar Tom, is nu niet echt een site welke bekend staat als betrouwbaar en onafhankelijk 3. Waar ik op doel is de ondermaatste PS2 (belangrijk onderdeel dx9) prestaties van de gehele FX serie, dat blijkt oa uit 3dmark03 en de test onlangs van TombRaider op Beyond3d (check de door het ijs draad van mij) Nu is het natuurlijk afwachten of het driver problemen zijn in dx9 of een hardware probleem. Dus kun je beter voor de Radeon 9600 Pro kiezen, dan weet je zeker dat die een redelijk dx9 performance heeft. (staat nu ook op t.net http://www.tweakers.net/nieuws/28479 )
Link naar reactie
[quote:6dec4410ea]1. Doom III is nog lang niet af, en al zwaar geoptimaliseerd voor de FX 5900, eerst afmaken dat spel en dan bekijken we de resultaten.[/quote:6dec4410ea]Mee eens, 1 spel is niet genoeg voor een totaalbeeld van de performance van een kaart op bepaalde (DX9) features. [quote:6dec4410ea]2. Je verwijst naar Tom, is nu niet echt een site welke bekend staat als betrouwbaar en onafhankelijk[/quote:6dec4410ea]Dan toch raar dat deze meerdere malen in de FAQ staat, zou je niet verwachten als 'ie onbetrouwbaar en afhankelijk is. Ik weet hier verder niks van, ik haalde gewoon een site aan die door velen wordt aanbevolen. [quote:6dec4410ea]3. Waar ik op doel is de ondermaatste PS2 (belangrijk onderdeel dx9) prestaties van de gehele FX serie, dat blijkt oa uit 3dmark03 en de test onlangs van TombRaider op Beyond3d (check de door het ijs draad van mij)[/quote:6dec4410ea]3DMark03 hecht ik niet zoveel waarde aan persoonlijk, eigenlijk aan geen 1 pure benchmark. Verder, zoals iemand bij Tweakers ook al zei, misschien is Tomb Raider wel ATi geoptimaliseerd zoals D3 voor NVIDIA is geoptimaliseerd. Kan maar zo. En zoals ik bij punt 1 zei: 1 spel is niet genoeg voor een totaalbeeld. Maaruh, dit is niet echt het juiste topic hiervoor. Dus ik wil deze discussie dan maar hierbij laten, en gewoon afwachten tot er een hele reeks DX9 games is waarmee we een beetje een goed beeld kunnen krijgen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...