Ga naar inhoud

Videokaart werkt niet op mijn systeem?............


Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar jaar een MSI K7T Turbo mobo met een AMD Duron 800 Mhz en 256 SD Ram geheugen.Ik had een PCI Voodoo 3 videokaart met 16 MB videogeheugenen dat werkte goed, alleen met foto's inscannen en bewerken heb ik vaak te weinig geheugen. Nu wil ik een andere videokaart met meer geheugen erin zetten. Ik heb nu een Club 3D Radeon 9200 geprobeerd, maar die geeft geen beeld! Op de doos staat dat het een AGP 8x kaart is met 128 MB geheugen. Mijn Bios geeft aan: ondersteuning AGP 4x met 64 MB. Is deze videokaart te zwaar voor mijn systeem? Welke kaart zou dan wel geschikt zijn?
Link naar reactie
is het deze? [img:917a48bdbd]http://www.msi.com.tw/images/product_img/mbd_img/K7T-Turbo_S.jpg[/img:917a48bdbd] Hier staan de feutures: http://www.msi.com.tw/program/products/mainboard/mbd/pro_mbd_detail.php?UID=100 wat ik zou doen is de bios flashen(pak wel de 2e op die down site voor de bios want de eertse is alleen voor de Turbo2!),je moet dan wel natuurlijk je oude vidoe kaarty terug stoppe! :D . Als je dat niet wil doen zou ik eens de Via 4in1 drivers downloaden kan ook helpen. Maar zover ik weet kan het gewoon want die AGP 8x is downwards compatible met 4x en 4x dat heb je. verder weet ik het niet :oops: maar er zullen vast mensen zijn die het wel wete
Link naar reactie
Ik zou toch maar eens proberen wat Ruudveen zij, de kaart testen in een ander systeem, als hij kapot is en ju kunt een andere nemen zou ik eens kijken naar de FX 5200 voor jouw syateem precies goed en zijn geld waard. (als je perse ATI wilt zou ik voor de 9100 of 9200 gaan) Als je videokaart niet kapot is zou ik voor een GF4 ofzo gaan een Ti4200 de niet AGP 8x versie dan, heb zelf ook. en mijn systeem is bijna zelfde als die van jouw!
Link naar reactie
[quote:e582d3d983="General X"]nog een vraagje hoe weetje dat je PC doorstart je kunt toch niks zien! :wink: en hoe heb je in de BIOS kunne kijken? Beetje vreemd![/quote:e582d3d983] Standaard windows geluiden, ratelen van de cdrom/hardeschijf, das geen probleem omdat te horen. Om in het bios te komen zal hij wel die pcikaart er weer ingeramd hebben.
Link naar reactie
Om te beginnen: Ik ben een zij!, geen hij......! Dat de computer gewoon doorstart kan ik natuurlijk horen en zien aan de ledjes op het mobo, die allemaal groen branden. De PCI kaart zit er ook nog in en daar sluit ik de monitor dan weer op aan om b.v. op dit forum te kunnen komen. Ik denk zelf ook dat de kaart zelf dan waarschijnlijk stuk is, want als ik de PCI kaart eruit haal en hij kan alleen maar van die AGP starten, dan geeft de monitor alleen aan: monitor is working, check signal cable.
Link naar reactie
maar dan heb ik toch nog een klein vraagje, hoe kan jouw bios toch zien dat de kaart 64 MB zou hebben? overigens kan hij niet te zwaar zijn want ik ben er net achter gekomen dat ik dezelfde mobo als jij heb en ik heb een GF4 Ti4200, ik ga nu in mijn (nog niet gefalshte bios eens zoeken naar instellinge die aangpast kunne worden. (vorderinge volgen bine een half uur!) PS: leuk om eens een "GirlGamer" te hebben hoor je niet vaak en je hebt er ook nog vertand van!( :wink: )
Link naar reactie
Oke ik ben gaan kijken en hed de volgende dinge gevonde die je FF moet checken, kan verandert zijn omdat je een PCI kaartje gebruikte! [color=red:90c8760c09]na elke tip probeer je het opnieuwe met het AGP kaartje voordat je de volgende probeert, als alles niet werkt probeer je alles tegelijk![/color:90c8760c09] - Wat ik als eerste zou doen is [b:90c8760c09]alleen[/b:90c8760c09] de PCI erin stopen en dan de bios open, ga in het rechtse rijtje naar [i:90c8760c09]laod Fail-safe defaults[/i:90c8760c09] doe dat en zet de comp uit, doe die AGP erin en start op. - dan nu de dinge die je moet checken in de bios: - in [i:90c8760c09]standaard Cmos setup[/i:90c8760c09] ga ja naar het kopje Video selecteer daar EGA/VGA (staat hij bij mij ook op) -ga naar [i:90c8760c09]CMOS setup utiliy[/i:90c8760c09] check het volgende: -AGP 4X Mode - [color=yellow:90c8760c09]Endable[/color:90c8760c09] - AGP Apture size staat bij mij op [color=yellow:90c8760c09]32M[/color:90c8760c09] ,terwijl ik ook een 128MB heb, probeer [color=yellow:90c8760c09]32M en 128M[/color:90c8760c09] -AGP driving control - [color=yellow:90c8760c09]Auto[/color:90c8760c09] - AGP master 1 WS Write - [color=yellow:90c8760c09]Endabled[/color:90c8760c09] - AGP master 1 WS read - [color=yellow:90c8760c09]Endabled[/color:90c8760c09] zo ik heb mijn best gedaan, maar toch moet ik nog eve benadruken dat je toch je kaart eerst ff in een ander systeem testen of ff terug naar de winke gaan. (je woont toch niet zover in [i:90c8760c09]the middle of nower[/i:90c8760c09] dat je noet een fatsoenlijke com winkel in de buurt hebt he!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...