Ga naar inhoud

Ok een saaie vraag, Wat voor video kaart moet ik nou nemen?


Aanbevolen berichten

Ok, ik heb een Dell systeem met 512 MB Rimm geheugen en een P4 2Ghz Ik wil op het systeem goed kunnen gamen maar ik doe ook webdesign en gebruik daarvoor Photoshop, ook wil ik goed dvd's kunnen kijken op het systeem, ik heb een 21" lcd scherm dus de kaart moet wel alle bovenstaande dingen met gemak op 1920*1280 kunnen draaien. Welke kaart raden jullie aan? Dell zelf raad de Nvidia FX 5200 (128 MB) aan, ik heb bij Nvidia de referenties gekeken er kwam er achter dat het een budgetkaart is, aangezien ik bij mij aankoop van de betreffende pc kwa kaart al een miskoop had gedaan, dacht ik het hier toch eerst eens te vragen wat jullie aanraden. Wel begrijp ik dat die FX 5200 een van de weinige kaarten is met "echte" DirectX9 ondersteuning, nou zegt dat me niet zoveel, maar dacht ik meld dat ook even. Alvast bedankt voor jullie reacties. Groeten, Richard
Link naar reactie
  • Reacties 61
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Populaire dagen

Beste reacties in dit topic

Het bedrag maakt niet zo gek veel uit, want ik kan het van mijn bedrijf afschrijven. Fanatiek valt mee, vind het leuk, wil wel dat als ik speel het gewoon goed is, geen gezeik, moet gewoon rap zijn en zonder problemen draaien. (spellen zoals unreal enz...) Photoshop is wel belangrijk dat moet goed draaien, werk met hoge resolutie foto's en daar heeft hij momenteel erg veel moeite mee.
Link naar reactie
Mja het allersnelste is momenteel de ATI R9800 Pro 256 MB, maar daar betaal je ook flink voor. Anders zou ik naar een R9700 kijken of zo voor 200 euro, die draait de huidige games ook perfect. Photoshop hangt niet zozeer op de videokaart, maar meer op het interne geheugen, al is een goede 2D wel belangijk. gelukkig zit dat wel goed met de nieuwere generaties kaarten.
Link naar reactie
HW DVD ondersteuning doen die kaarten volgens mij al sinds de R8500... is alleen een moeilijk woord voor HW MPEG2 decoding. FULLSTREAM zit op de hele 9xxx serie volgens mij (soort FSAA voor films) En zelfs dan, als je meer als 350 Mhz CPU hebt dan heb je niet ens HW decoding nodig :) Quadro FX3000 is idd een professionele OpenGL kaart, daar heb je in games niet zo veel aan. En ze zijn veel te duur voor wat ze doen, meer geschikt voor bedrijven die bijvoorbeeld met 3Dmax werken. Voordeel van die kaarten is dat de drivers daarvoor geoptimaliseerd zijn. (vandaar ook het hoge kostenplaatje, puur drivers & support)
Link naar reactie
[quote:2b90c36401="Friends4U"]Nog 3 vraagjes? 1: Mijn fsb is geen 800 mhz, is die kaart gewoon downwards (slecht engels) compatible?[/quote:2b90c36401] 800-mhz fsb heeft niets met de videokaart te maken, je kan dus gewoon met een 400 of 533fsb een moderne videokaart gebruiken [quote:2b90c36401]2: Maakt het merk nog uit? Moet het dan echt een ATI Radeon zijn of is Club3D ook goed, zitten daar verschillen in?[/quote:2b90c36401] Kwaliteit is allemaal goed, het verschil zit hem vaak in de verpakking en de meegeleverde software e.d. Je kan gerust een Club-3d kaart kopen [quote:2b90c36401]3: Als bij vraag 2 het een ATI moet zijn, waar koop ik zo'n ding dan in Nederland? Alvast bedankt![/quote:2b90c36401] ATI radeon videokaarten, hun prijzen en de winkels zijn te vinden op: http://www.tweakers.net/pricewatch/cat/49 Ik raad overigens een Radeon 9800 kaart (geen SE). Deze kaart is DirectX 9, Snel in alle huidige games en je kan er een tijd mee vooruit. Verder heb je nog AGP8x, het is niet erg als jij geen AGP8x op je moederbord hebt, een ATi Radeon 9x00 kaart is AGP8x en draait prima op een AGP4x moederbord, hij is dus backward compatible. (zie ook de FAQ)
Link naar reactie
De Radeon 9800 PRO 256mb is een pracht kaart, de top van dit moment, maar behoorlijk duur vandaar dat ik hem niet aanrade. Als je het kan veroorloven dat moet je zeker de Radeon 9800 PRO 256mb kopen. Door alles uit de kaart te halen wat er in zit moet je echter wel vollop gebruik maken van beeld verbeterende fucntie's zoals Anti-Alaising (FSAA / AA) en Anisothropische Filtering (Aniso / AF). Met een 256mb Radeon 9800 PRO is dit namelijk een must!. Als je die functie's niet gebruikt kan je net zo goed een Radeon 9800 non-pro 128mb kopen Wat de merken betreft, men volgt allemaal strikt het ATI referentie ontwerp, hierdoor zijn ze kwalitatief allemaal even goed, alleen Hercules heeft een zwaardere cooling en daar betaal je voor. buiten de cooling van Hercules is er nagenoeg geen verschil tussen Connect-3d, Club-3d, Sparkle, Gigabyte, Hercules, etc etc.
Link naar reactie
Ik ga dan zoiezo voor de zwaardere, want mijn computer is nu al 2 en een half jaar oud, dus ben toch van plan een nieuwe compie te kopen, en dan zet ik uiteraard die kaart gewoon over, ben altijd van mening dat je het best de beste kan kopen op dat moment, ook al ben je wat duurder uit, je doet er langer mee. [quote:b232c84d74] beeld verbeterende fucntie's zoals Anti-Alaising (FSAA / AA) en Anisothropische Filtering (Aniso / AF). [/quote:b232c84d74] Moet je die apart activeren ofzo? of doet de kaart dat standaard, buiten dat is het een beetje abracadabra voor mij ;-) Dus Hercules is de beste begrijp ik, door de zwaardere koeling, of maakt dat niet zoveel uit ;-) [size=9:b232c84d74](als je moe van me word moet je het zeggen hoor ;-) )[/size:b232c84d74]
Link naar reactie
Maakt niet zoveel uit, is niet het prijsverschil waard, vind ik. Al die beeldverfraaiers vind je in de controle panel (waar je ook je resolutie e.d. instelt. Er zijn ook losse progjes te downloaden vanaf www.rage3d.com voor het instellen van alle eye-candy. Ga maar gewoon kopen, heb je straks vragen mag je weer langs komen. btw, wat voor voeding zit er in je pc, moderne kaarten zijn nogal veel eisend wat betreft voeding.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...