Ga naar inhoud

weggegooid geld?


Aanbevolen berichten

Ik ben van plan (waarschijnlijk pas in oktober) mijn huidige videokaart, een GF4 Ti 4200, te vervangen voor een ATI 9700 non pro. De ATI komt in mijn systeem zoals onder staat beschreven, en de GF4 Ti 4200 wil ik in mijn andere pc stoppen. Dat systeem is opgebouwd rond een Athlon 1400, 256 mb geheugen. Is dit weggegooid geld, of een goede keuze, omdat de GF4 een goede bestemming heeft? Of kan ik beter de ATI9800SE nemen? Andere vraag, kan ik problemen verwachten met het installeren van de ATI kaart? Al vast mijn dank.
Link naar reactie
AXP 2200+ vind ik niet zwak (ook niet sterk overigens) maar dat terzijde Ik denk inderdaad dat het een goeie besteding is. Ik ben zelf van een Ti 4400 naar een Radeon 9700 non-pro gegaan en dat was een hele vooruit gang vond ik. Zoals HJS al aangeeft is word het steeds moeilijker een Radeon 9700 te pakken te krijgen. Ik zou daarom een slag om de arm houden en sparen voor een Radeon 9800 Non-pro non-SE. die zal wel vollop verkrijgbaar zijn van het najaar.
Link naar reactie
Over problemen tussen de KT400 en de Radeon 9700/9800 heb ik niets gehoord, zou best kunnen maar lijkt me sterk. wat de Radeon 9800 betreft, ik weet niet wanneer je een videokaart wilt kopen maar ik verwacht dat de Radeon 9800 in oktober een stuk goedkoper is, tegen die tijd is de opvolger (R360) er ook al (vermoed ik). De Radeon 9700 is dan dus helemaal moeilijk te verkrijgen. Je kunt het beste nu een Radeon 9700 non-pro kopen of wachten tot oktober en een radeon 9800 non-pro non-se kopen.
Link naar reactie
[quote:112b2a2496="KoRn"]Als ik zou besluiten om voor de 9700 te kiezen, hoe lang zou ik dan met deze kaart vooruit kunnen? Weet het is tegenwoordig een lastige vraag, maar wil het toch wel ongeveer weten.[/quote:112b2a2496] Dat ligt er gewoon aan hoe hoog je eisen zijn, Een voorbeeld: een GeForce 3 ti 200 was 2 jaar geleden ook een top kaart maar is nu niet echt bijzonder meer, je kan met die kaart nog wel alle games spelen maar niet meer op max detail. Zo moet je de Radeon 9700 ook zien in 2005, het design van de Radeon 9700 is al een jaar oud overigens. [quote:112b2a2496]En hoe zit het met de warmte in de kast, wordt die veel hoger? Heb nu 1 casefan erin zitten, moet er nog 1 bij?[/quote:112b2a2496] Als je de standaard cooler op de radeon 9700 aanhoud dan kan je prima draaien met 1 casefan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...