anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Delen Geplaatst: 25 september 2003 Hallo. Hoe kan het dat bij een bepaald spel ( Unreal Tournament ) in dit geval Open gl settings zoveel beter lopen dan Direct 3D Max van mijn monitor is op 1024- 768 is 85 hz . Als je daar unreal mee speelt bij mij online of offline blijf ik enorme frame drops houden 85 tot 30. het is eigenlijk niet speelbaar. En met Open gl speelt het wel erg goed met een steady framerate. Ik snap hier niks van op mijn systeem moet het makkelijk goed kunnen lopen. Ik hoop dat iemand een verklaring heeft en mij misschien kan helpen. Wat specificaties: Amd Athlon xp 2400+ Geforce fx 5600 1024 ddr Moederbord :msi ms 6712 Alvast bedankt :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Als je het zowieso mooier wil laten worden, lees dan mijn topic kaarten tunen :D Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 het hoeft niet mooier ! Het moet gewoon normaal lopen ! ik heb niet voor niks al die dure spullen in mijn computer! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Gebeurd dit alleen bij Unreal Tournament of bij meer games? Het kan goed aan het spel ligen in combinatie met de videokaart. Welke driver gebruik je? 43.25? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Het is al langer bekend dat Nvidia kaarten beter met Open GL omgaan dan met Directx X.X D3d . :D Vraag me niet waarom of hoe dat komt,maar het scheeld enorm veel in performance bij sommige spellen....... :o Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Het is van UT bekend dat het bij veel mensen beter functioneert als ze OpenGL gebruiken ipv Direct3D. Dit ligt niet aan de kaart, maar aan het simpele feit dat de OpenGL-interface van de drivers wat beter aansluit bij de (van oorsprong) voor de Glide-API geschreven routines van UT. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 25 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 25 september 2003 Heb je ook de nieuwste patch van UT geinstalleerd? kan misschien ook wel helpen, suc6! Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Mja ik heb de nieuwste drivers en patches en ook de nieuwste direct x :) Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Een vriend van me kwam langs en die zag dat me geheugen op 333 draait terwijl hij eigenlijk 266 aankan kan het zijn dat ik daarom die framedrops krijg ??? Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Als je pc voor de rest geen problemen heeft gegeven dan kan het geheugen best op die snelheid lopen ... Het ligt voor de rest echt gewoon aan UT & de maps die je hebt hoor ! De OpenGL variant was op m'n oude systeem met een GeForce 256 ook een stuk stabieler qua fps en merkbaar sneller. Nadat ik overstapte op een Ati R8500 had ik nog steeds hetzelfde soort verschil tussen Direct3d & OpenGL binnen UT, terwijl ik bij spellen voor de rest nooit zo'n verschil heb opgemerkt. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 26 september 2003 Auteur Delen Geplaatst: 26 september 2003 Hmmmz naja dan zal het wel aan ut liggen maar blijf het raar vinden... en jammer want ik ownde een stuk meer met direct 3d :P Maarehh Ik denk dat het te snel lopen van me geheugen wel degelijk problemen oplevert want de computer is simpelweg trager geworden. Ik kan zelfs niet eens over het web surfen en tegelijkertijd een liedje luisteren. Want dat dan gaat het liedje schokken en stotteren Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen