Ga naar inhoud

Kan deze laptop volgens jullie iets doen met half-life 2 ?


Aanbevolen berichten

Bron: games.telenet.be: Iedereen wil het spel wel in volle glorie met al het detail op full spelen, wat voor een pc'tje heb je dan nodig? Om alle vlot tegen 40 FPS op het scherm te toveren tegen 32-bit 1280x1024 zal je toch wel een Radeon 9700 Pro en een 2Ghz PIV in huis moeten halen. De minimum requirements liggen wel veel lagern, maar het detail gaat dan ook omlaag. De laptop die ik me normaal gezien ga aanschaffen:  Intel® Pentium® 4 Processor 2,8Ghz; 512KB L2 cache; 533MHz processor system bus  SiS645DX with SiS 962 chipset  15" XGA TFT LCD with 1024 x 768 pixels resolution, 16.7 million colours  ATI Mobility Radeon 9000 VGA Chip , 64MB VGA frame buffer with External 64MB VGA DDR SDRAM  512 MB DDR-266 SDRAM, max. 1024 MB  40GB HDD --> Denken jjullie dat ik hierop halflife twee zal kunnen draaien? Ik weet niet goe hoe te vglk tussen de vaste pc-requirements(volgens telenet bron) en de eigenschappen die de notebook heeft....
Link naar reactie
Het zal waarschijnlijk lukken, maar dan is het krap aan. De grafische kaart is namelijk niet erg goed voor dit spel. Ik weet niet veel over de system requirements van HL2, maar op deze laptop kun je zeker niet alle spellen spelen die nu uit zijn, je kunt ze wel spelen, maar met minimaal detail. Ik weet dus niet of je spellen graag speelt met veel detail aan enz. maar dit gaat niet met deze pc (Dit vooral door de grafische kaart)
Link naar reactie
Ok, bij de laptop die ik had opgegeven stond dus bij het geheugen: DDR-266 SDRAM. Dit wil dus zeggen dat de speed 266mhz is. Ik dus even gaan vergelijken met andere laptops maar daar vind ik dan weer andere omschrijvingen van het geheugen terug, zoals deze: 256MB PC2100 DDR RAM --> Wat is hier de snelheid? En hoe kan ik deze 'notatie' vergelijken met die andere?(DDR-266) danke!
Link naar reactie
Ik had inderdaad ook liever DDR333 in die pc gezien ipv DDR266. de CPU is krachtig genoeg overigens. Het probleem is de videokaart. de Radeon 9000 Mobilty is leuk maar niet krachtig genoeg om HL2 in volle glorie op je laptop te toveren. Zoek eens verder naar een laptop met een Radeon [b:5a8f324149]9600 PRO [/b:5a8f324149]Mobilty (128mb). Die is niet zo krachtig als een Radeon 9700 in de desktop pc's maar komt al een stuk dichter in de buurt dan de 9000
Link naar reactie
ik was aan het rondneuzen op www.de-laptopper.nl omdat ik deze ook (voor 25euro) in belgie kan laten leveren. Je sprak van een 9600pro..ik vind er niet echt eentje met die kaart, maar is die niet afgrijselijk duur? tis voor student :) (= me :d) nouja ik zoek wel nog even voort. of weten jullie nog betere sites dan die ook in belgie kunnen leveren en goeikoop zijn?
Link naar reactie
[quote:8bb8faf3a0="frederick"] Ik dus even gaan vergelijken met andere laptops maar daar vind ik dan weer andere omschrijvingen van het geheugen terug, zoals deze: 256MB PC2100 DDR RAM --> Wat is hier de snelheid? En hoe kan ik deze 'notatie' vergelijken met die andere?(DDR-266) danke![/quote:8bb8faf3a0]pc2100 = 266 pc2700 = 333 etc
Link naar reactie
[quote:accfe08e59="frederick"]ik was aan het rondneuzen op www.de-laptopper.nl omdat ik deze ook (voor 25euro) in belgie kan laten leveren. Je sprak van een 9600pro..ik vind er niet echt eentje met die kaart, maar is die niet afgrijselijk duur? tis voor student :) (= me :d) nouja ik zoek wel nog even voort. of weten jullie nog betere sites dan die ook in belgie kunnen leveren en goeikoop zijn?[/quote:accfe08e59] De Radeon 9600 pro mobility is ook behoorlijk nieuw en daardoor ook nog moelijk leverbaar, echter hij is behoorlijk stuk sneller dan de 64mb radeon 9000 en als je echt games wilt gaan doen het wachten zeker waard. Echt veel duurder denk ik niet dat hij is, 100 a 150 euro duurder gok ik.
Link naar reactie
[quote:06a5c4fdb4="FlvanSon"]Check ook nog ff of de laptop een 5400 rpm harddisk heeft(laagste snelheid "desktop-hd"); meestal zit er een 4200 rpm in. btw als mijn Geforce440Go(ook 64+64) vergelijkbaar is met die R9000, zal het wel lukken met hl2(voorzover Vice City vergelijkbaar is met hl-??-)[/quote:06a5c4fdb4] op Tomhardware: de vglk tussen een 440Go en radeon 9000 (allebei 64MB)--> ietsje in het voordeel van de radeon maar niet zoo veel.
Link naar reactie
Puntje in het voordeel van de 9000 ;-) Trouwens draai ik(zeker geen actie-) spelen via het laptopscherm(veel te traag, weinig resoluties) en zijn de mogelijkheden van de laptop-3dvideokaart volgens mij gericht op een losse(CRT-) monitor(met het bijkomende voordeel van meerdere mogelijke resoluties). Als er een true-DX9 kaart is(die 9600 dus?) zou ik dáárvoor gaan.
Link naar reactie
De Radeon 9600 PRO mobility is inderdaad een DirectX 9 kaart, en op dit moment de snelste laptop kaart naast de GeForce FX 5600 Go (ook DirectX 9). Ook is 128mb geheugen met de laatste games wel erg prettig, iets wat ed Radeon 9000 mobility en de GeForce MX 440 Go rn Ti4200 Go missen. op www.tomshardware.com staat ook een review van de FX 5600 Go en de Radeon 9600 PRO mobility.
Link naar reactie
Ik heb zelf een laptop met een Ati Radeon Mobility 9000 (M9, 64MB DDR). Ik haal met 3dMark2001SE (build330) 7080 puntjes. De rest van de laptop is als volgt (voor zover het echt belangrijk is voor de score): AMD Athlon-M 2400+ (Barton) 512MB pc2700 RAM Elk spel wat ik er tot nu toe op heb gespeeld draait op 1024x768 met de rest van de config zo hoog mogelijk (max reso. van het scherm is 1024). Maar ik denk idd niet dat dat ook gaat lukken met HL2. Draaien doet het wel, maar de hoogste instellingen red je er niet mee. Maar een laptop is eigenlijk ook niet als gamers-bak gemaakt. Maar toch vind ik dat mijn laptopje goed presteert :)
Link naar reactie
Ik heb eens gezocht achter een laptop met die Radeon 9600 mobility.......en tbleek dat die enkel in een Targa notebook te vinden was. Volgens Tomshardware gaan er binnenkort nog merken mee uitpakken maar deze zijn nu nog niet beschikbaar. Die targa is een model waarachter ik dus verder gezocht heb...maar het bleek dus dat ze deze laptop in de lidl verkochten 16 juli... en ik heb het enkel in duitsland gevonden. Die was maar 1400 euro!! Enfin, wat ik me nu afvraag: bestaat er een mogelijkheid om te zien wanneer die volgende actie in de lidl is? en zijn die hier ook in belgie? want ik wist daar niks van..enkel van die aldi notebooks wist ik het, maar niet van lidl!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...