Ga naar inhoud

Erg lage 3dmark '03 score op nieuwe pc (radeon 9800)


Aanbevolen berichten

Welkom op dit forum. [img:b8739cf4db]http://www.nbproducties.nl/smilies/thumbup.gif[/img:b8739cf4db] Ik heb je vraag afgesplits van het 3dmark '03 topic omdat die alleen voor scores bedoeld is, jouw probleem verdiend een eigen topic :) Je score is inderdaad veel te laag, kijk eens of Anisothropische filtering en Anti-alaising niet per ongelijk aan staan. Deze optie's kan je vinden bij geavanceerde eigenschappen van je radeon 9800 pro en dan bij Direct3D. Deze moet op: [b:b8739cf4db]Toepassings gebonden[/b:b8739cf4db] staan. Ik neem aan dat je al wel de Catalyst 3.6 drivers hebt geinstaleerd?
Link naar reactie
tja... mijn instellingen stonden idd niet op toepassingsgebonden, en ik had de 3.5 versie van de catalyst drivers. Die zijn nu dus geupdated en mijn score is ... [b:583fc9d2fa]4458[/b:583fc9d2fa] lijkt me nog altijd allesbehalve goed maar het is al een verbetering. hebben julie nog suggesties hoe ik mijn score nog omhoog zou kunnen krijgen?
Link naar reactie
[quote:b0daed62f7="Nightfire"]Wel voor een Radeon 9800 Pro... Staan er geen beeldverbeterende functies aan? Zoals Antisotropische filters of AA? [/quote:b0daed62f7] Hallo!! spring je net in het verhaal of zo? die heeft hij net uitgezet :roll: daarvoor had hij 1766 punten. [quote:b0daed62f7]Heb je goed eerst de oude drivers verwijderd voordat je de nieuwe erop ging zetten? Je kunt ook de Omega Drivers nog proberen. Die geven vaak wat extra preformance[/quote:b0daed62f7] De Omega drivers geven extra performance bij een Radeon 9500/9700 maar bij een radeon 9800 pro valt dat wel mee, hij zal daar niet al te veel winst mee behalen //Scellica Je score moet wel over de 5000 kunnen, let wel op dat al die hoge score's die je hier ziet met overgeklokte systemen zijn gehaald! om een hogere score te halen zonder over te klokken kan je nog bij Direct3D alle schuifjes op "hoge prestatie" zetten ipv hoge kwaliteit. Kan je je score posten? dan kan ik beter oordelen of alles wel goed is ingesteld.
Link naar reactie
[quote:dc3e0d1835="Scellica"]ok :D maar voor ik mijn boeltje in de fik steek denk ik dat ik daar nog even mee ga wachten :P[/quote:dc3e0d1835] Negeer maar even de onzin post van Ruco :roll: :x Overklokken is niet zo gevaarlijk als het klinkt, lees de FAQ maar eens door voor het overklokken van je videokaart. http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=98140 voor de CPU overklokken moet je hier wezen: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewforum.php?f=1
Link naar reactie
ok ondertussen heb ik een paar dingen geprobeerd. Mijn CPU overclocken is ongelooflijk eenvoudig :P mijn bios[ASUS] is er namelijk op voorzien. Het enige wat je moet doen is het aantal procent aangeven dat je wilt ocen. Mijn CPU (2.8 Ghz) heeft een limiet van 3.6 Ghz en die kon ik zonder problemen halen. Mijn temp steeg +- 15 à 20° maar ging nooit over de limiet. Nu draaide ik daarna 3DMark'03 en mijn pc liep vast op de "mother nature" test. Ik heb dan gewoon mijn kloksnelheid verlaagt (naar 3.06) maar ik kreeg weer hetzelfde probleem (op exact hetzelfde frame !!!). Toen heb ik mijn kloksnelheid teruggebracht naar 2.8 Ghz en alles liep weer perfect. Hetzelfde kreeg ik bij mijn graka. Ik ben begonnen met het geheugen over te clocken (stapjes van 5%) gaf op zich geen probleem. Het geheugen van de hercules 9800 pro staat standaard op 340 Mhz, tem 360 Mhz gaf dat geen enkel probleem bij het runnen van 3DMark. Toen ik ook de core snelheid verhoogde (met 5%) kreeg ik weer exact hetzelfde probleem. 3DMark loopt vast op exact hetzelfde frame...
Link naar reactie
op cpu standaard intel fan en koelblok, maar heb nog 4 extra case fans. zonder oc'en heb ik een idle temp van 26°C. bij 3DMark loopt het beeld volledig vast. De enige oplossing is de reset toets... Ik heb gelezen dat je dus eerst zou moeten beginnen met de kloksnelheid van het geheugen te verhogen en dan pas die van de core. Is dit correct? En in welke hoeveelheden verhoog je die dan best? Er is een ding wat ik niet goed begrijp. Je hebt in het bios 4 waarden voor het voltage die je kan aanpassen. De Vcore, 12V, 5V en (even vergeten :-? ik denk 2.5V). Wat doet de Vcore dan precies tov die andere 3??? Met hoeveel mag ik deze verhogen. Ik was idd verbaasd dat ik mijn CPU zover kon overclocken. Maar hij geraakt zonder enig probleem (behalve 3DMark dan) aan 30% en voor een 2.8 is dat 3.6xx! (happy me 8) )
Link naar reactie
[quote:5c223bb95c="Scellica"]Ik heb gelezen dat je dus eerst zou moeten beginnen met de kloksnelheid van het geheugen te verhogen en dan pas die van de core. Is dit correct? En in welke hoeveelheden verhoog je die dan best? [/quote:5c223bb95c] nee, net andersom.. bij Radeon kaarten loont het meer om de Core te OC'en dan het mem.. hoeveelheid verschilt per kaart, iig niet per 30 mhz ofzo, maar in geleidelijke stapjes net zolang totdat je artifacts krijgt in een test programma. [quote:5c223bb95c="Scellica"]Er is een ding wat ik niet goed begrijp. Je hebt in het bios 4 waarden voor het voltage die je kan aanpassen. De Vcore, 12V, 5V en (even vergeten :-? ik denk 2.5V). Wat doet de Vcore dan precies tov die andere 3??? Met hoeveel mag ik deze verhogen.[/quote:5c223bb95c] de Vcore is het Voltage wat je over de processor heen jaagt. De andere Voltages (12V, 5V en 3,3V zijn voltages die van belang zijn voor de andere hardware in je systeem. denk niet dat je in het bios de V lijne van de voeding kan aanpassen. Vcore ook geleidelijk ophogen, in 0,5 V stapjes per keer. Echter heeft een P4 niet zoveel V nodig t.o.v een AMD. Daarnaast kunnen sommige pentiums ook niet zo goed over veel Voltage, dus wees er voorzichtig mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...