Ga naar inhoud

Aanschaf TFT-Monitor


Aanbevolen berichten

Mijn CRT Monitor begint kuren te vertonen, flikkeren en het duurt vrij lang voordat er beeld komt. Nu wil ik weten waar ik op moet letten bij de aanschaf van een TFT monitor. Ik zie van alles staan van de monitor maar snap er eigenlijk weinig van bv staat er bij een ilyama 18" monitor. Merk Iiyama Type AS4611UT Formaat 18" * Inkijkhoek 160/160 * Contrast verhouding 400:1 * Helderheid 230 cd/m2 * Response tijd 30 ms Max Resolutie 1280 x 1024 * DVI - USB HUB - Afmeting (BxHxD) 422 x 449 x 215 mm Gewicht 6,6 kg Garantie 3 jaar on-site Waar een asterix voor staat begrijp ik niet. wie geeft mij advies?
Link naar reactie
In de laatste hardware.info staat een test van 25 17" TFT, met alle info waar het belangrijk is op te letten bij de aanschaf! Inkijkhoek is van hoe schuin je voor het beeldscherm kan zitten en nog goed kan kijken (heb je horizontale en verticale waarden voor). 400:1 is het contrast (van belang als het heel licht is in je kamer, hoe hoger hoe meer licht erop je beeldscherm kan vallen) helderheid is de eigen lichtopbrengst van de monitor (hoe hoger hoe beter) DVI is een type aansluiting (kijk naar wat je videokaart aankan) Verversingstijd is de tijd hoe lang een suppixel erover doet om van geheel wit (aan) geheel zwart (uit) te worden, is van belang bij met name gamen (en ook video). 30 ms is sneller, maar ze zijn er al van 25 ms en minder en als je veel gamed zou ik toch wel voor max 25 ms gaan.
Link naar reactie
Ik heb 3 weken geleden een Benq gekocht type FS557 voor 299 euro, bevalt prima, prijs viel me ook mee. Enige specs: brightness 250 cd/m2 contrast 400:1 respons time 16 ms link: http://www.benq-eu.com/Products/LCD/index.cfm?product=284 Zit trouwens niet aan onderstaande pc gekoppeld maar aan een Athlon 1400 met een GF2 videokaart
Link naar reactie
[quote:ef6bb11cd6="Droopy"]Bedankt voor je snelle antwoord, ik zal daar eens even gaan kijken. Nog een sub vraagje. Af en toe maak ik dit scherm schoon met een vochtig doekje. Hoe gaat dat met TFT schermen?[/quote:ef6bb11cd6] met een (beetje vochtig) brillendoekje. wel zorgen dat je NIET te hard drukt anders heb je weer een paar dode pixels erbij. Ik heb btw Acer 707, pracht schermpje, geen ghosting, ware kleuren, lekker hoge 500:1 contrast ratio en 20 ms en dat voor ca. 375 euro. En in mijn exemplaar zit 1 dode rode subpixel, ik kon hem terug brengen bij mediamarkt, maar dat doe ik maar niet, een rode subpixel zie je echt haast nooit. Maar dat is iets waar je wel om moet denken, helemaal bij acer omdat ze daar zeer slechte pixel garantie hebben (pas bij 7 doden een nieuw scherm meende ik), dus moet je goed bij de winkel afspreken dat je hem mag omruilen, bij mediamarkt doen ze daar nooit moeilijk over.
Link naar reactie
[quote:9cad742570="Droopy"]Bedankt voor de tips, dus ik kan goed terecht bij de mediamarkt voor een tft-scherm[/quote:9cad742570] Ja, want als de fabrikant geen pixelgarantie geeft doet Mediamarkt het wel (natuurlijk wel even overleggen met de verkoper). Voor de rest zijn het grote filialen dus gaan ze echt niet moeilijk doen als bijv. je monitor is beschadigd hoogst waarschijnlijk door gebruiker. Oh ja wat ik nog wel even moet zeggen is dat bij de fil. in leeuwarden hij voor 499 te koop staat maar overal is die 399 (bij dynabyte), dus even een folder meenemen en dan krijg je hem bij mediamarkt ook voor die prijs. Helaas kun je niet offertes van een webwinkel uitprinten want dat mag niet, want dat zou wel heel goedkoop zijn dan. Je moet dus hebben een winkel in een staal van 30 km waar je zo naar binnen kunt lopen, dan geven ze hem voor die prijs (heb ik me laten vertellen, niet dat ik bij mediamarkt werk ofzo en dat ik reclame zit te maken :lol: ) Nog een groot voordeel is dat je ze allemaal werkend kunt zien.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...