Ga naar inhoud

videokaart voor PIII 550


Aanbevolen berichten

Hoi, Allereerst: Ik heb enkele andere topics doorgekeken, maar vond niet echt wat ik zocht. Ik ben opzoek naar een videokaart om het maximum uit mijn PIII 550mhz met 256mb ram te halen. De bedoeling is dat ik gewoon het maximum haal, wat nog bruikbaar is voor mijn systeem. Zo wil ik dus niet een kaart, die ik niet kan benutten, omdat mijn processor en/of werkgeheugen het toch niet kan bij benen. Op dit moment zit er een nVidia Riva TNT2 16 mbram. De bedoeling wat ik met het systeem ga doen, is een gamen. Niet zo zeer hardcore gamen, maar gewoon, lekker gerelaxed mohaa, rtcw, gtaIII of elk ander spel wat m'n cpu nog wil. Iemand tips? Jochem
Link naar reactie
Dus een Radeon 9000 moet kunnen? Is het niet teveel van het goede? Natuurlijk kan je allemaal games goed spelen als je er een betere kaart in stopt. Hoe beter de kaart, hoe meer je kan. Maar er zit toch een max aan het soort kaart wat je er in stop? Op een gegeven moment benut je toch de kaart niet voor de volle capaciteit? En dat wil ik juist wel. Ik wil de kaart ten volle benutten én het maxium uit m'n systeem halen. Jochem
Link naar reactie
Tja, je haalt natuurlijk geeen 100% uit die kaart dat is niet mogelijk, alleen ik vind een Radeon 9000 nog geen overkill voor jou systeem. Je kan er wel een GeForce 4MX 440 of een Radeon 7500 in drukken, je haalt dan relatief gezien meer uit die kaarten. Ik zou echter toch voor een radeon 9000 e.d. kaart gaan omdat je dan toch meer uit de pc in het algemeen haalt.
Link naar reactie
[quote:a1dddffcfb="gerben"]Je zou ook nog een 9100 kunnen nemen, die staat nu voor een lagere prijs in de pricewatch (vanaf € 55), en is een iets betere kaart. http://www.tweakers.net/pricewatch/50729[/quote:a1dddffcfb]Had ik ook al lopen kijken, en schrok (naja... schrok is een beetje overdreven) van de prijzen. 120 voor een Radeon 9000 en ook 120 voor een GF TI4200 gemiddeld. Dan is 55 euro toch wel wat beter :p. [quote:a1dddffcfb="Gneral X"]het enige verscil met de 9000 is AGP 8x :lol: en dat heeft zijn mobo niet dus daar schiet ie niks mee op![/quote:a1dddffcfb]Hoorde dat het niets uit maakte of het nu AGP 1x, AGP 2x, 4x of 8x was... maar je mobo moet het wel ondersteunen? En btw, hoe weet jij zo cker dat mij mobo dat ni heb? Jochem
Link naar reactie
[quote:09ffaf6ee6]Hoorde dat het niets uit maakte of het nu AGP 1x, AGP 2x, 4x of 8x was... maar je mobo moet het wel ondersteunen? En btw, hoe weet jij zo cker dat mij mobo dat ni heb?[/quote:09ffaf6ee6] nou moederborden waar een PIII 500 Mhz op gaan zijn meestal niet de nieuste! :D daarom, maar nog wel een opmerking (voor zover ik er verstand van heb) AGP 8x gaat niet in een AGP 1x/2x want het stroom verbuik is anders (weet niet precies :-? ) en AGP 1x/2x kaarten gaan niet in een AGP 8x slot (ook voltage) en ,naar eigen ervaring, werkt een AGP 2x/4x (geforce 2 GTS) niet in een AGP 1x slot , de spele liepen maar vast en werd bij elke start opnieuw gedetecteerd :) Tot zover mijn kenis erover :o
Link naar reactie
Jullie zouden ook de FAQ kunnen lezen daar staat het ook netjes in: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962 XBL, jou mobo ondersteund minimaal AGP2x (AGP 1.0), een Radeon 9000 is AGP 2.0 en moet draait zonder problemen op een AGP 1.0 en AGP 2.0 moederbord kunnen draaien. de Radeon 9000 is dus AGP 4x (agp 2.0) de Radoen 9200 is AGP 8x (AGP 3.0) dat staat ook in de FAQ overigens
Link naar reactie
[quote:3e44ef34c1="General X"]het enige verscil met de 9000 is AGP 8x :lol: en dat heeft zijn mobo niet dus daar schiet ie niks mee op![/quote:3e44ef34c1] Tsja, daar gaan we weer. Een 9100 is de vervanger van de 8500. De 9200 vervangt de 9000. De 8500/9100 is een stuk sneller. En nu dus ook nog goedkoper, dus die keus is heel snel gemaakt, lijkt me.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...