Ga naar inhoud

Beeld hapert bij afspelen DVD


Aanbevolen berichten

Ik heb een probleempje bij het afspelen van DVD'd. Het beeld blijft af en toe even staan, en soms valt daarbij het geluid ook even weg. Ik heb een [b:8090fdeb7b]AMD Athlon 1800 [/b:8090fdeb7b]met 512 MB en een [b:8090fdeb7b]ASUS V7700 Ti SDRAM[/b:8090fdeb7b] met 64 Mb. Ik gebruik de officiele [b:8090fdeb7b]44.03 driver[/b:8090fdeb7b]. Ik zie overigens bij de videogegevens [i:8090fdeb7b]Bustype: AGP 4x (current rate 1x)[/i:8090fdeb7b] staan. Ik heb een [b:8090fdeb7b]MSI K7T266 Pro2-RU [/b:8090fdeb7b]mobo, die kan AGP 4x aan. In het bios staat ook AGP 4x ingesteld. Zou dit de oorzaak van het probleem kunnen zijn, en zo ja, hoe krijg ik de zaak op AGP 4x?
Link naar reactie
AGP rate stel je in bij het bios van je moederbord.. echter, misschien omdat je drivers van je videokaart of je mobo niet goed zijn kan het zijn dat deze niet goed weergegeven wordt.. je kan eerst wel proberen de VGA drivers opnieuw te installeren ( die RD aangaf) mocht het dan nog niet helpen, kijk dan eens of je mobo drivers nog goed zijn.. Kan zijn dat die corrupt zijn, en daardoor niet de goeie AGP rate weergeven...
Link naar reactie
Oke, oude (!?) drivers verwijderd, nieuwe 29.42 geinstalleerd. Bij het opstarten van DVD2000 krijg ik een foutmelding: [i:d9bb0dbb78]De hardwarematig versnelde decodeerfunctie van de grafische kaart kan niet worden geselecteerd.[/i:d9bb0dbb78] Ik heb ware kleuren en 1024x768 ingesteld staan. Was dan toch de vorige driver beter? of is dit een ander probleem? Alvast bedankt!
Link naar reactie
de 29.42 drivers moeten deze " hardwarematig versnelde decodeerfunctie " gewoon ondersteunen. Omdat je CPU krachtig genoeg is kan je in je DVD software kijken of je de fuctie:" hardwarematig versnelde decodeerfunctie" kunt uitzetten. AGP4x kan je naast de bios aanzetten met het programma Rivatuner (zie FAQ) www.guru3d.com/rivatuner Instaleer de laatste Via 4in1 drivers: www.viaarena.com voor je moederbord.
Link naar reactie
Hallo luitjes, Heb de oude drivers (de nieuwste dus) weer teruggezet. De Via 4in1 drivers geinstalleerd, DMA stond aan, hardwarematige versnelling in de DVD-speler stond uit. Helaas.... Heb ook al eens een DIVX-je naar de harde schijf (RAID) gekopieerd. Zelfde resultaat. Overigens schijnt dat [b:bde1241ecb]AGP 4x (curent rate: 1x)[/b:bde1241ecb] meer voor te komen onder ME. Ik las op een ander forum van iemand die naast ME ook 98 draaide; daar werd dan wel keurig AGP 4x aangegeven. Bugje in de software van Nvidia?? Vandaag dezelfde film afgespeeld in de computer van m'n kids (PII-350). Prima !! En ik op m'n AMD Athlon XP 1800+ maar naar schokkerig beeld koekeloeren. Iemand nog andere ideeen?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...