Ga naar inhoud

Beeld bevroren, computer vast


Aanbevolen berichten

Ik heb een Asus A7V8X moederbord met een Ati chip 256 Mb grafische kaart. Ik start de computer op en ga aan de gang. Na wat activiteit bevriest het beeld of wordt zwart en er gebeurt niets meer. Na de computer uit en daarna weer ingeschakeld kan ik geheel probleemloos blijven werken met de pc. Heeft iemand dezelfde ervaring en zoja hoe kan ik dit probleem verhelpen? Heb de bios reeds geflashed tot de laatste versie. Allerlei instellingen geprobeerd in de bios...
Link naar reactie
Welke drivers gebruik je? welke ATI videokaart heb je? Radeon 9600? Radeon 9800 pro? Welke driver gebruik je? meegeleverde? Catalyst 3.6? Wat voor OS gebruik je? Windows XP? Welke DirectX? DirectX 9.0? DirectX 9.0a? DirectX 9.0b? Wat voor Voeding heb je? welk merk voeding? hoeveel watt? wat heb je nog meer in je pc hangen? Hoe meer je verteld hoe beter we je kunnen helpen.
Link naar reactie
[quote:76418c099f="Red Dragon"]Probeer eens de drivers te verwijderen en de Catalyst 3.6 drivers te instaleren. deze kan je vinden in de FAQ[/quote:76418c099f] Dit ga ik eerst proberen. [quote:76418c099f]Dat moederbord heeft een VIA chipset, instaleer de laatste via 4in1 drivers. www.viaarena.com[/quote:76418c099f] Deze had ik al geïnstalleerd. [quote:76418c099f]Het kan best zijn dat je voeding niet helemaal in orde is overigens.[/quote:76418c099f] Dan zou de computer vaker of voor altijd de geest hebben moeten geven, lijkt mij. Maar je weet het maar nooit. Het is echt standaard: computer aan, na een minuut of wat stopt de pc ermee en na een restart is het dik voor de bakker.
Link naar reactie
Ik heb het zelf in het verleden gehad met een pc, die starte nooit goed op, maar als die eenmaal liep dan liep die ook goed. achteraf bleek het daar de voeding te wezen. Ik heb er geen verklaring voor en ik zeg ook niet dat het bij jou ook het geval is, kan best heel wat anders wezen. Het testen van de videokaart in een andere pc is een goeie optie omdat je dan kan zien of het probleem bij de videokaart ligt.
Link naar reactie
[quote:774ed176f8="Red Dragon"]Vreemd dat hij het bij de andere pc wel doet, wat voor moederbord en voeding zitten er in die andere pc en wat exact in je eigen pc?[/quote:774ed176f8] Eigen pc: Asus kast, 300 watt Asus mobo: A7V8X met laatste bios DirectX 9 Radeon 9200 series WD 120 gig 512 DDR Win2k Andere pc: Asus kast, 300 watt Tyan mobo: type ontschoten GForce MX Nvidia chipset 256 PC133 WinXP Dit was de situatie dus. Intussen de videokaarten omgedraaid en nu geen problemen meer. Vreemd genoeg.
Link naar reactie
  • 1 maand later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...