Ga naar inhoud

Scrollende Desktop op 21" monitor


Aanbevolen berichten

Ik heb sinds kort een 21" monitor. Het is een Philips Brilliance 21A de maximale resolutie hieran is 1600x1280. nu is een standaard instelling van windows: 1600x1200. via powerstrip heb ik daar de resolutie van 1600x1280 aan toegevoegt, omdat zodoende de verhoudingen van het beeldscherm beter tot zijn recht komen, ik heb er namelijk een 2e monitor naast hangen die draait op 1280x1024. een circel is hierop rond, maar op die 21" is hij langwerpig ovaal....oftewel....met een res van 1600x1280 is dat opgelost. mijn probleem is echter dat als ik 1600x1280 draai dat ik mijn desktop kan scrollen.... mijn vraag dus....hoe kan ik dit oplossen....in de settings van de desktop staat dat de max. resolutie veel hoger mag liggen....en bij 1600x1200 heeft hij er geen last van.....iemand een idee??
Link naar reactie
Ik denk dat ik weet wat hij bedoeld, ik moet namelijk ook op 1280x1024 draaien voor 'normaal' beeld. Ik zal zo ff testen op 1600x1200, maar dit klopt volgens mij weer wel. :-? EDIT/ Ik moet dus 1280x1024 draaien voor goed beeld, maar wel weer gewoon 1600x1200. Verder kloppen de resoluties ook wel, tot aan 1920x1080, het lijkt echter wel of mijn beld een stuk breder is dan dat het hoog is. Ik heb trouwens de Visionmaster 454
Link naar reactie
ik snap gewoon niet waarom ik een scrollende desktop krijg als ik 1600x1280 instel....volgens de specs moet de monitor het aankunnen.... en inderdaad die verhoudingen......toch is een circel niet rond als ik 1600x1200 instel.....ik moet gewoon 1600x1280 hebben zonder dat mijn desktop scrollt....that's all....maar hoe krijg ik dat in vredesnaam v oor elkaar......ik heb ooit gelezen over een virtuele desktop...die zou dan bv op 1600x1280 ingesteld zijn, en bij iedere resolutie hierboven gaat de desktop dan scrollen.....maar hoe kom ik hier achter??
Link naar reactie
Hier op mijn werk (1024x768) is de circel niet helemaal rond, maar ovaal naar boven, ik denk dat dat logo van je gewoon geen perfect rondje is. Er zijn diverse calibratie programma's voor de monitor, die kan je gerbuiken om perfecte rondjes en vierkantjes te krijgen. dus gewoon 1600x1200 gebruiken en dan je monitor instellingen veranderen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...