Ga naar inhoud

Kan/moet ik mijn videokaart extra koelen?


Aanbevolen berichten

ik heb een geforce fx 5200 van pov die standard de volgende clock frequentie's heeft (250/405) ik heb die overgeklokt met de standard koeling naar (275/445) maar nou wil ik de memory nog proberen te verhogen naar 500 zodat ik dezelfde frequentie's heb als een ultra kaart! (weet niet meer van welk merk die was :roll: ) Maar heb ik daarvoor extra koeling nodig? en zo ja wat voor iets?
Link naar reactie
[quote:e249d6d274="royzwiers"]je kan veel beter de snelheid van je core verhogen dat heeft veel meer effect.[/quote:e249d6d274] Bij de Radeon 9700 ja maar bij een GX 5200 heeft het overklokken van het geheugen meer effect. Je moet gewoon proberen het geheugen over te klokken, als je artifacts krijgt door de hitte dan kan je aan mem heatsinks denken, die kan je erop lijmen met warmte geleide lijm, echter soms is de grens niet de hitte maar de kwaliteit van het geheugen zelf.
Link naar reactie
[quote:1f900492f1="Red Dragon"][quote:1f900492f1="royzwiers"]je kan veel beter de snelheid van je core verhogen dat heeft veel meer effect.[/quote:1f900492f1] Bij de Radeon 9700 ja maar bij een GX 5200 heeft het overklokken van het geheugen meer effect. Je moet gewoon proberen het geheugen over te klokken, als je artifacts krijgt door de hitte dan kan je aan mem heatsinks denken, die kan je erop lijmen met warmte geleide lijm, echter soms is de grens niet de hitte maar de kwaliteit van het geheugen zelf.[/quote:1f900492f1] ow naja ik dacht dat dat allemaal ongeveer hetzelfde was want bij mijn mx440 heeeft het dacht ik ook meer effect om de core over te klocken.
Link naar reactie
Het verschilt per kaart, het ligt er maar net aan waar de bottleneck van de kaart zit, bij de een is dat de core bij de ander het geheugen. bij weer een andere kaart is beiden. Bij de Radeon 9700/9800 is het de core omdat er bandbreedte zat is, (256bits data bus). Bij de GeForce 256 bijvoorbeeld is het Mem, die had veel te weinig bandbreedte. Bij de GeForceFX 5200 is heeft beiden zin om over te klokken (Denk ik, helaas heb ik geen ervaring met de FX 5200 :( )
Link naar reactie
[quote:dd7ef6a4bd="CV"]Mooi, ok, maar ik zou hem niet kopen. Het geheugen wordt totaal afgesloten door de koelblokken eromheen. [/quote:dd7ef6a4bd] Het geheugen geeft weer de warmte af aan dat cool ding.. en die geeft het weer af aan de "lucht" ik denk dat het wel goed werkt zn ding hoor :) Ik zou zeggen. Zet hem erop en OC heb beetje bij beetje.. kijk eens hoe heet dat ding wordt?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...