Ga naar inhoud

Kapotte koeler radeon videokaart


Aanbevolen berichten

De koeler van mijn videokaart(FIC A95P-radeon 9500 pro-128mb) is naar zijn grootje [color=blue:9eea3c3586][b:9eea3c3586]http://www.techwarelabs.com/reviews/video/fic_a95p/ [/b:9eea3c3586][/color:9eea3c3586]gegaan. Heb heb pas 4 maanden dus garatie zit wel ok. Maar nu het probleem, als hij naar de reseller wordt opgestuurd ben ik hem 7 weken kwijt, de kaart wordt namelijk niet meer in Nederland geleverd en wordt opgestuurd naar de fabrikant. Daar heb ik eigenlijk niet zo,n zin in. Heeft iemand enig idee hoe dit makkelijker op te lossen is?. Het gaat alleen maar on die koeler van ongeveer €5!. Zit omgekeerd gemonteerd in de ronde uitsparing tussen de koelribben. (zie url hierboven) Alvast bedankt voor de moeite, Leonardus
Link naar reactie
In de beschrijving van [url]http://www.zalman.co.kr/english/product/zm80a-hp.htm[/url] wordt gesproken over het aanwezig moeten zijn van 2 heatsink mounting holes. Nu ontdek ik aan de achterkant van mijn videokaart [url]http://www.techwarelabs.com/reviews/video/fic_a95p [/url]dat daar inderdaad diagonaal van elkaar 2 mountingholes zitten (2 plastic pinnetjes van de bevestiging van de koelribben). Zijn deze afstanden en posities standaard? Anders koop ik de Zalman en past het zaakje niet, zonde toch? Alvast bedankt voor de moeite!
Link naar reactie
Ik heb de Zalman op mijn 9500 pro zitten (Sapphire) De afstanden tussen de mounting-holes verschillen bij ATI en NVIDIA; in de verpakking van Zalman zitten echter twee setjes van koelblokken; kleine verschillen kun je bij de montage opheffen door wat te schuiven met de bevestigingen, wijst zichzelf. Past dus altijd. Let wel op of er geen obstakels op je moederbord in de weg zitten zoals geheugen, condensators etc. Boven en onder je AGP-slot heb je extra ruimte nodig. RD heeft die Zalman ook op zijn ATI-kaart zitten toch?
Link naar reactie
Ik heb inderdaad ook een Zalman ZM80A-HP op mijn Ati Radeon 9700. de Zalman ZM80A-HP past ook op een Leadtek GeForce 4 ti weet ik uit ervaring, zoals Ochem@n al aangeeft houd zalman rekening met afwijkende mounting hole maten. Assamblage bij Wintelco is inderdaad 15 euro, teminste dat was de laatste keer wel zo. je komt dan wel op 27 + 15 + reiskosten. dat is geen goedkope oplossing :)
Link naar reactie
[quote:126759742e="Red Dragon"]Tja, je had die kaart ook niet ergens anders moeten kopen maar bij Wintelco ;) De garantie op de kaart zelf komt denk ik nu wel te vervallen.[/quote:126759742e] Hmmm, vreemd dit. Als een user reclame maakt dan is het strikt verboden, maar moderators mogen dit wel? Of moeten wij ook maar met een knipoog reclame maken, dan wordt het wel gedoogd...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...