Ga naar inhoud

Gigabyte vs Hercules


Aanbevolen berichten

Ik heb reeds het zeer informatieve FAQ doorgelezen maar blijf echter met een vraag zitten omtrent de aanschaf van mijn nieuwe grafische kaart: Ik heb een Hercules 3D Prophet Radeon 9700Pro besteld voor 325 euro. De grote broer 9800 Pro (Hercules) was 450 euro wat ik net even een te groot verschil vond. Nu is de levering van de 9700Pro vertraagd en wordt mij de Gigabyte 9800Pro (128 MB versie) aanbevolen. Deze kost 399 euro. Verleidelijk dus! Zijn de verschillen tussen de Hercules en Gigabyte 9800Pro kaarten dermate groot dat ik daar iets van zal merken? Gebruik: Flight Simulator 2002/2004 en 3D-Shooters. Ik las in dit forum dat de kwaliteitskoeling op de Hercules voornamelijk het verschil in prijs uitmaakt. Of zijn het de bijgeleverde games? Bedankt, El Mel
Link naar reactie
Het is een combinatie van wat BA en HJS zeggen, Hercules heeft een wat betere koeling, luxere doos, luxere kaart (blauw ledje in de cooler) en wat meer extra's in de doos dan andere merken, de kaart presteerd het zelfde. om verder te in te gaan op de keuze tussen een Radeon 9700 PRO of 9800 PRO. Ik zou voor de 9800 PRO gaan als je het kan veroorloven, een echte game monster kaart. je moet dan wel gebruik gaan maken van beeldverbeterende functie's zoals: Anti-Aliasing: (FSAA of AA) dit haalt de kartel randjes weg die je vooral ziet op schuine vlakken. Anisothropische filtering: (Aniso of AF) dit zorgt voor scherper beeld in de diepte, dat wil zegen beeld in de diepte (verte) is scherper. zonder AF is het beeld vaak waziger. Als je dus gebruik gaat maken van FSAA en AF (wat met beide kaarten kan) dan is de Radeon 9800 PRO een stuk krachtiger. Als je dat niet doet maakt je keuze niet veel uit.
Link naar reactie
[quote:6f454eed33="Alexander Online"]Dus als ik het goed begrijp: als je een kaart koopt, bijv een R9000, maakt het qua prestaties helemaal nix uit welk mewrk je neemt? Is dat ook bij Geforce kaarten?[/quote:6f454eed33]jep dat is ook bij de geforce kaarten. bij de geforce 4 mx moet je alleen een beetje oppassen omdat er daar verscchillende versies van zijn
Link naar reactie
[quote:7ed008e845="Alexander Online"]Ik heb de SE MX440 SE versie met SDram[/quote:7ed008e845] wat bedoel je daarmee? als je je drivers bedoelt moet je gewoon naar http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_45.23 gaan en "Primary Download Site" kiezen om de nieuste drivers te downloade :lol: die werken voor alle kaarten met een Nvidia chipset
Link naar reactie
[quote:9266e35712="General X"][quote:9266e35712="Alexander Online"]Ik heb de SE MX440 SE versie met SDram[/quote:9266e35712] wat bedoel je daarmee? als je je drivers bedoelt moet je gewoon naar http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_45.23 gaan en "Primary Download Site" kiezen om de nieuste drivers te downloade :lol: die werken voor alle kaarten met een Nvidia chipset[/quote:9266e35712] Of de FAQ lezen waar deze informatie die je daar oplepeld ook in staat: http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=75962 Alleen daar ging deze topic niet om.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...