Ga naar inhoud

Simpele TV-out vraag


Aanbevolen berichten

Ok mensen, naar aanleiding van mijn vorige topic heb ik toch maar voor de composiet aansluiting gekozen... Alleen het leuek is nu, het werkt nog steeds niet.. Even uitleg over wat mijn probleem is... Ik had eerst een s-video naar scart aansluiting...uitkomst: Perfect beeld, maar zwart-wit beeld. Alles geprobeerd maarwaarschijnlijk gewoon mijn TV die geen s-video ondersteund...dus toen heb ik een verloopstekkertje gekocht van s-video naar composiet en deze aangesloten op mijn video-in...uitkomst: Perfecte kleuren, maar klote beeld, beeld dat heel de tijd naar beneden en omhoog flikkerd, dus daar heb ik niks aan want is gewoon niette doen omdat het te slecht is... Deze 2 dingen werken dus niet...maar nu, als het zo niet werkt moet ik dan perse zo'n scart blok kopen (want via scart was het beeld goed) en die op input zetten en daar mijn composiet op aansluiten want dan maak ik meer kans?? Of is er iemand die een beter idee heeft? Kan iemand mij alsjeblieft antwoord geven want ik heb echt al zo lang gekloot met die tv-out en ik wil hem zooooo graag gebruiken!!! Met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie
Ik heb vaak gehoord dat computer beeld op een tv scherm niet altijd goed gaat, er zijn van die TV tools voor, ik weet helaas de naam niet meer. [quote:5cf5a9483e] dus toen heb ik een verloopstekkertje gekocht van s-video naar composiet en deze aangesloten op mijn video-in... [/quote:5cf5a9483e] Je boelt video-out toch? Ik snapte je verhaal niet helemaal, zal wel aan mij liggen, maar (ik ben vanm plan het misschien ook te proberen pc --> tv scherm) als ik het zou doen zou ik het zo doen: Ik zou zoiezo zon scart blok kopen (bij de hema hebben ze er een) voor S-video en composiet. [list:5cf5a9483e] optie 1: kabel vanuit de TV out naar de s-video aansluiting op het scart blok. [S-video heeft hogere videokwaliteit] En een (composiet) kabel vanuit de geluidsuitgang naar de rood en de witte composiet. optie 2: verlooptstukje op de tv-out voor svideo --> composiet. de composiet aansluiten op het scart blok. En een (composiet) kabel vanuit de geluidsuitgang naar de rood en de witte composiet. [/list:u:5cf5a9483e] Ik zou ff op internet zoeken naar een TV tool
Link naar reactie
[quote:2f8cc1e881="Alexander Online"]Ik heb vaak gehoord dat computer beeld op een tv scherm niet altijd goed gaat, er zijn van die TV tools voor, ik weet helaas de naam niet meer. [quote:2f8cc1e881] dus toen heb ik een verloopstekkertje gekocht van s-video naar composiet en deze aangesloten op mijn video-in... [/quote:2f8cc1e881] Je boelt video-out toch?[/quote:2f8cc1e881] nee, ik denk dat ie dvi, digital video in, bedoelt.
Link naar reactie
[quote:da88ddb9c4]Perfecte kleuren, maar klote beeld, beeld dat heel de tijd naar beneden en omhoog flikkerd, dus daar heb ik niks aan want is gewoon niette doen omdat het te slecht is... [/quote:da88ddb9c4] Gokje: flikkerrend beeld. Dus iets met de frequentie? Kun je je videokaart dan niet op 50 Hz zetten? (of 100 igv 100 hz TV).
Link naar reactie
Ja kijk het zit zo... Het is een flikkerend door elkaar schuivend geheel... Maar net zo als 'Alexander Online' zijn twee opties uitlegde, die 2 opties heb ik al geprobeerd en het resultaat is dit: Van s-video naar scart ---> geen kleur maar verder perfect beeld Van s-video met verloopje naar composiet die weer naar scart gaat: Wel kleur maar verrot beeld, der zit dus ergens iets fout maar ik ben echt al alles maar dan ook alles afgegaan...snap er ook helemaal niks meer van!
Link naar reactie
[quote:3d06924414="M@D M@N"][quote:3d06924414="Alexander Online"] Je boelt video-out toch?[/quote:3d06924414] nee, ik denk dat ie dvi, digital video in, bedoelt.[/quote:3d06924414] terug naar [url=http://whatis.techtarget.com/definition/0,,sid9_gci805034,00.html]school[/url] DVI = Digital Video Interface heeft niets met video in of out te maken laat staan met tv-out
Link naar reactie
maar ff weer over het probleem, het heeft te maken met dat NTSC (als ik het goed spel) en (in Nederland) PAL televisie. Ik ben niet geabonneerd op de C!T, maar ik las mnet in de bieb. als je de laatste uitgave leest staat er ergens (ik d8 in de buurt van tips of "u vraagt") een reactie op een antwoord van de C!T op zon vergelijkend probleem. hierin staat dat het te maken heeft met PAL en NTSC. [quote:2ee3bad4cb] [b:2ee3bad4cb]Darkscribe schreef:[/b:2ee3bad4cb] Met jouw eerste oplossing, heb je toen ook gekeken of het signaal niet toevallig NTSC was, het moet PAL zijn. [/quote:2ee3bad4cb] [quote:2ee3bad4cb] [b:2ee3bad4cb]Waarna XxxxPhaZexxxX antwoorde:[/b:2ee3bad4cb] jazeker, geloof me maar, alle instellingen zijn afegegaan. [/quote:2ee3bad4cb] Weet je het zeker? want hier ligt waarschijnlijk het probleem!!
Link naar reactie
Ja ik weet het zeker, het ligt ook niet aan de ntsc en apl instelligen, die staan goed...mijn tv ondersteund geen s-video, dus wat ik dan doe is via composiet werken wat dus wel kleur geeft maar verrot beeld (beeld zit scheef in elkaar en loopt van beneden naar boven) dus dat vind ik nogal raar, terwijl bij s-video het beeld gewoon normaal is maar dan zonder kleur... ik zoek dus meer een optie voor mijn composiet..
Link naar reactie
klopt idd ligt niet aan de scart aansluiting. Zou het gewoon moeten doen zo. Ik heb precies het zelfde probleem aleen met dit verschil dat ik een tijdje wel kleur heb gehad. Tijdens het kijken van een film is toen in en keer keleur weg gevallen en nooit meer terug gekomen. Ik persoonlijk denk dat het aan mijn video kaart ligt namelijk een brak ding. Wat voor en video kaar heb je en hoe oud is die ?
Link naar reactie
Ik heb een GeForce2 mx/mx 400, ik heb niet het idee dat het aan de kaart ligt want ik heb mijn s-video naar composiet gezet via verloopstekkertje en vanuit daar weer naar video in, dan krijg ik dus mooi kleur maar slecht beeld, terwijl als ik dat op de tv van mijn ouders doe, ook via de tv-in dan krijg ik wel gewoon normaal goed beeld met kleur hoe het zou moeten horen..
Link naar reactie
Ja precies, vind ik wel erg raar omdat hij net nieuw is maar ik heb al naar de wikel gebeld en zij zeggen echt dat het aan een instelling zal liggen maar ik weet voor mezelf dat dat gewoon niet is dus mag ik hem wel komen inruilen... Dus denk dat er niets anders op zit :( want het is wel een zeer mooie tv :( vr. groet, Laurens
Link naar reactie
Heb ik allemaal al gedaan, maar helpt niks, hij is namelijk gloednieuw en als hij op automatisch staat doet tie het perfect en als ik het handmatig doe werkt het ook niet, dus daar ligt het niet aan...maar het relaxte is nu wel dat ik waarschijnlijk de TV van mijn ouders nu krijg als die het wel ondersteund (die tv is groter) en dat zij dan mijn tv nemen die ik net nieuw heb, maar het beste komt nu: als dat gebeurt krijg ik ook van hun nog het geld wat ik ervoor betaald heb hehe...dus een gratis TV als eht ware :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...