Ga naar inhoud

TV out maakt me gek!


Aanbevolen berichten

Ok, ik heb nu al heel lang problemen gehad met het gekloot van het aansluiten van mijn tv op mijn computer, heeft me al heel wat trauma's opgeleverd... Ik heb nu een gloednieuwe TV gekocht van samsung want mijn andere TV was blijkbaar oud, nu doe ik mijn kabel erin ---> s-video naar scart, en hopla, weer zwart wit beeld gvd! Nou, nu heb ik toch eindelijk zo'n verloopstukje kunnen krijgen van s-video naar composiet, nu is mijn vraag....welke kabel moet daar dan aankomen? een kabel die van composiet naar scart loopt? of een kabel die van composiet naar video in van de TV gaat? Ik heb namelijk op mijn TV een scart aansluiting, een video aansluiting met daarnaast nog 2 audio aansluiting met left and right audio.. ik heb btw the FAQ's gelezen en ook hoeft het geluid van mijn PC niet op mijn TV aangesloten want dat zit al op mijn Stereo toren... Welke kabel moet er nu dus vanaf mijn verloopstukje naar mijn TV lopen? En dan nog iets: is het verschil in kwaliteit van s-video en composiet groot? En dan nog een keer nog iets: Die topic die hier stond met canal+ decoderen ofzoiets dat dat illegaal is...dat is het dus niet, iedereen krijgt canal+ binnen via de kabel, je kan dus zelf bepalen wat je met dat signaal doet! :) Dit terzijde natuurlijk... Met vriendelijke groet, Laurens V.
Link naar reactie
[quote:174d0d171b="XxxxPhaZexxxX"] En dan nog een keer nog iets: Die topic die hier stond met canal+ decoderen ofzoiets dat dat illegaal is...dat is het dus niet, iedereen krijgt canal+ binnen via de kabel, je kan dus zelf bepalen wat je met dat signaal doet! :) Dit terzijde natuurlijk... [/quote:174d0d171b] Computeridee heeft in het verleden een aritkel over dit onderwerp geschreven, en had dezelfde redenering als jij dat het niet illegaal was. De rechter was het daar niet mee eens en dus kon de hele oplage van het blad de winkel uit.
Link naar reactie
als je je computer aansluit op je tv via s-video dan moet je dat op je tv ook aanzetten. standaard zijn de kanalen voor de ingangen via de scart composite. sluit je dan een s-video signaal aan op scart dan krijg je een zwart-wit beeld. Ik weet niet hoe je het moet instellen, maar dat moet je in het boekje van je tv vinden. Mits je tv s-video ondersteund :wink:
Link naar reactie
ja ok, maar uitgaande van de situatie dat mijn tv geen s-video ondersteund? Moet ik het dan oplossen zo als in mijn eerste bericht staat beschreven..? Ik heb trouwens nog wel in mijn handleiding gekeken maar daar zag ik niks staan over het signaal omzetten naar s-video, wel zag het volgende staan: 'De AV connector achter op het televisietoestel wordt gebruikt voor apparatuur met een RGB-uitgang' Als ik deze optie alleen aanzet bij TV-tool dan krijg ik een bericht dat daarvoor special wiring needed is...weet iemand hier iets vanaf en kan ook iemand mij nog antwoord geven op mijn eerste vraag van deze topic :D vr. groet Laurens V.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...