Ga naar inhoud

Iiyama TFT en Radeon 9600 Pro ( DVI )


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn 19" iiyama TFT scherm op mijn ATI radeon 9600 Pro aangesloten via de meegeleverde dvi kabel van iilyama. Sluit ik dit alles aan op de videokaart ( DVI ) dan moet ik iederekeer als ik de pc aanzet de reset knop in drukken. :-? Sluit ik de het TFT scherm aan op de VGA uitgang of met de verloop stekker DVI -> VGA dan werkt alles normaal :( er is dan geen reset nodig. Dit gebeurt al voor dat bios op komt. Wie heeft een idee ?
Link naar reactie
De zaak is niet compatible. Beste is even om EDID info uit je monitor te halen en deze op te sturen naar je videokaart fabrikant. [b:a32def9342]DUS NIET ATI.[/b:a32def9342] EDID editor vind je hier: http://www.viewsonic.com/drivers/edid.exe quote myself @ UV-team: [i:a32def9342]Met dit programma is het mogelijk om, na installatie, de EDID info uit het LCD te halen. Door op in het menu “file” op retreive EDID data te klikken wordt een hexadecimale code uit het LCD gehaald. Door nu op de knop “translate EDID” te klikken wordt de hexadecimale code omgezet naar een tekst file met daarin alle informatie over het LCD. Schrijf deze file weg op de harde schijf, deze is straks nodig. Tot slot moet de EDID info opgeslagen worden in een binary file zodat deze geschikt is voor verdere decoding en onderzoek door de fabrikant van de grafische kaart. In het menu “file” moet de optie “export Binary EDID File” worden aangeklikt. Deze file moet opgeslagen worden op uw harde schijf. Tot slot schrijft u een vriendelijk emailtje, inclusief de bestanden die u met EDID editor op uw harde schijf hebt opgeslagen, naar uw grafische kaarten fabrikant om de noodzakelijke VESA timings op te nemen in de toekomstige BIOS versie van uw grafische kaart. [/i:a32def9342]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...