Ga naar inhoud

Pixel frequentie


Aanbevolen berichten

Ik wil een nieuwe monitor kopen. Ik heb al een oogje op de Samsung 753 DFX. Maar ik had gehoord dat de pixel frequentie belangrijk was. En die van die 753 DFX is 110 mhz. Maar heb ook een andere Samsung gezien, de 757 MB. Die pixel freq is 250 mhz. Nu wilde ik vragen of het veel uitmaakte en waar het precies voor dient. PS. Weet iemand of de 757 MB (MagicBright) een platte beeldbuis heeft??
Link naar reactie
Dat is een ingewikkelde manier om de refresh van de monitor weer te geven. (Blijkbaar hebben ze iets te verbergen ;) ) Maar je kunt gaan rekenen... f = 1/T. Dit betekent dat jouw pixel response time 40ms is. Dat is dus erg langzaam voor het spelen van spellen en DVD films. Mag maximaal 25 zijn !!
Link naar reactie
//Slashhead Ik vind het dan wel raar dat een monitor met een pixel frequentie van 250 mhz erg langzaam is voor spelletjes en DVD's. Ik kan niet eens een hogere pixel frequentie vinden van andere monitoren. Volgens mij klopt er iets niet van wat je zegt :wink: Ik zie heel vaak freq 110 en 250 mhz en die monitoren zijn al vaak vrij prijzig.
Link naar reactie
Ik vind pixel refresh een vreemde uitdrukking. Maar ik ben geneigd te zeggen dat 225MHz goed is. Als dit tenminste overeenkomt met de vertikale refreshrate. Nu heb ik geen idee wat voor monitor het is, maar uitgaande van een 19" dan zou het mogelijk moeten zijn om 1600 x 1200 op 85 Hz te draaien. Nu is een gebruikelijke instelling op een 19" 1280x1024 dus zou voor 225MHz tenminste 120Hz mogelijk moeten zijn. ik reken dan met een vertraging van 1,4.
Link naar reactie
//slashhead Ik snap het niet echt :oops: Maar de 17" monitor die ik nu wil kopen is [url=http://www.pcvergelijk.com/PDF/Samsung765MB.pdf]deze[/url]. Is het een redelijke monitor??? (gezien de specificatie en prijsverhouding 163 EUR) Maar wat bedoel je met de verhouding tussen pixel freq en horizontale freq? En ik denk niet dat het mogelijk is om met een 19" met een pixel freq van 250 mhz op een resolutie van 1280 x 1024 op 120 hz te laten draaien..... :-? [url=http://213.196.43.20/PDF/Samsung957MB.pdf]Hier[/url] heb je een redelijke 19" monitor specs.
Link naar reactie
Lees mijn post in http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=89874; daar staat uitgelegd hoe het in elkaar steekt. Hoe hoger hoe beter. Zoek de maximale clock op van je RAMDAC in de documentatie van je videokaart en zorg dat je monitor meer aan kan. Dan zit je altijd safe. Het kan echter moeilijk zijn om dit te bereiken (of veel geld kosten). Mijn Matrox G450 heeft een RAMDAC van 360 MHz. Er zijn niet veel monitoren die dit halen. Om grofweg te berekenen hoeveel BW (pixel clock / pixel refresh) je nodig hebt, vermenigvuldig je de vertikale refresh die je wilt gebruiken met de horizontale en vertikale resolutie die je wilt gebruiken. Daar een correctie factor bij van iets van 10% (geschat). BV: 85Hzx2048x1536=267MHz. 10% erbij en je zit al gauw op 300 MHz. Als je je beperkt tot bv 1600x1200 @ 100HZ, kom je uit in de buurt van de 210 MHz. En voor 1024x768 @ 85Hz kom je uit in de buurt van de 75 MHz.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...