Ga naar inhoud

(radeon9700)Videokaart kapot of toch niet


Aanbevolen berichten

zit gisteravond lekker wat te gamen, ineens beeld helemaal van de kaart. kon nog net uit het verdraaide beeld het menu lezen, en kon de game dus sluiten. daarna maar even een screenshot gemaakt, want zinde me toch niet echt, [img:27a890ae16]http://members.lycos.nl/turbulence22/radeon.jpg[/img:27a890ae16] zoals je ziet is het niet echt vriendelijk om aan te zien... zat ongeveer een half uurtje/uurtje te spelen. videokaart is wel unlocked met bios van PRO, maar draaide op originele settings. heb toen even mn Voltages nagekeken, en die waren ook niet echt slecht te noemen. Temperatuur van de CPU was redelijk, kast temp niet een probleem. nu heb ik al vaker zoiets gehad, eerste keren kwam het door verkeerd geinstalleerde catalysts. Nu draaiden ze al tijden goed, dus lijkt me onwaarschijnlijk dat die de schuldige zijn...
Link naar reactie
nee, na een reset is alles weer goed.... vreemde is, soms kan ik echt uren lang spelen, en er gebeurt niks, maar nu gebeurde het na minder dan een uurtje.. bij de problemen met de drivers was het direct al hommeles in 3d omgevingen, kon niet eens normaal een spel spelen. daarom vraag ik me dan af of het wel de drivers zijn, aangezien het echt sporadisch voorkomt, en niet om de haverklap...
Link naar reactie
Zo'n beelden krijg je ook als je de wat oudere monitoren op een te hoge resolutie / refresh rate laat draaien. Lijkt me hier iig niet aan de orde.... Standaard dinge geprobeert, kaart in andere PC etc....? En anders, et is een Radeon 9700, originele BIOS trug flashen en trug sturen voor garantie.... :wink:
Link naar reactie
Ligt aan de bios, zet je oude bios er maar eens op, ik durf te wedden dat je probleem dan weg is, ik heb zelf ook eens een bios gehad die niet lekker werkte, ik kreeg toen ook een dergelijk beeld te pas en te onpas, kon er geen pijl op trekken, de ene keer ging het uren goed en de andere keer gebeurde het keer op keer. dus je backup bios er weer op zetten.
Link naar reactie
@// CV nee gewoon de stock cooler, misschien ooit wel eens de WC set uitbreiden, maar dan moet ik de hele opstelling aanpassen (pomp e.d) jah, eens geprobeerd, zag er trouwens ook nog wel leuk uit ook nog :wink: @// Geest van oirlo nee monitor refresh rate oid kan het niet zijn, monitor is niet eens 1 jaar oud, en draait altijd goed op 85 HZ @// Red Dragon ja en dat is dus even een problem, ik heb het origineel dus niet meer.... ja ik weet het, heel erg stom, kan mezelf ook wel voor de kop schieten, maar dat zal ook niet echt helpen :evil: iemand toevallig met een origineel bios van een club3d 9700? :oops:
Link naar reactie
nee, is niet het geval IMHO. temps in de case zijn goed te noemen, rond de 30 graden max. heb CLUB3d al gemaild voor een nieuw bios voor de kaart, hopen dat ze gauw reageren. het lijkt me wel dat het toch de bios is die problemen geeft. gisteren even 3dmark 2003 gedraaid, maar kreeg allemaal LSD trip achtige kleurtjes op de achtergrond, dus maar weer gestopt. vreemde is, in het begin had ik nooit ergens last van, maar laatste tijd wordt het van kwaad tot erger. nou ja, straks eerst maar eens op vakantie, en dan maar eens weer wat nieuw spul kopen.... 8)
Link naar reactie
[quote:fa9f01564d="kaisz"]dit zijn artifacts. het is te warm in je pc gooi je kast open en probeer gewoon weer te gamen als dit niet lukt dan reset drivers[/quote:fa9f01564d] Artifacts door te hoge temps zien er anders uit. Temps waren zoals boven vermeld ok Temp problemen Artifacts komen overigens niet sporadisch voor maar altijd bij een bepaalde temp. de Artifacts van Turbulance zijn sporadisch Drivers zijn het ook niet, drivers geven niet dergelijke artifacts, en als ze dat wel doen niet sporadisch zoals eerder gezegd ligt het aan de aansturing van het geheugen door de bios, verkeerde bios dus. topic wel goed gelezen voordat je poste?
Link naar reactie
die gasten van club3d hebben nogsteeds niet terug gemaild (diniz zei dat ze vaak binnen het uur al een antwoord hadden :cry: ) zal ook nog eens die sitters PM of hij nog de originele bios heeft. draaide net even 3dmark weer, heb er zelfs een dikke ventilator op gedraaid, maar hij bleef flippen.. wat ik gewoon niet snap, de 3dmark in mn sig werden gedraaid zonder problemen, en nu is het alleen maar ellende. RD: weet jij aan welke V lijn ( 5 of 12) de radeon sterk trekt?? mijn voltages zijn stressed ook een beetje out of the limit ( 12V= 12,8 en 5V=4,70 ) nu weet ik dat als ik OC, ik de 5V sterk naar beneden trek, en de 12V omhoog, maar ik kan de 12V gewoon niet lager krijgen. heb ook geen zin om mn nieuwe HD straks te slopen omdat er teveel V op is gekomen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...