Ga naar inhoud

Voordelen 9800 tov 9700


Aanbevolen berichten

Ik kan morgen mijn nieuwe systeem afhalen, behalve dan dat de videokaart nog niet aanwezig was en mij werd aangeraden een andere te kiezen die wel op voorraad was. Ik had als bestelling de radeon 9800 en wilde deze dan overclocken naar pro. Nu ik echter ergens anders de kaart moet halen of een andere kaart moet kiezen wil ik wel eens weten wat nu de 'echte' voordelen zijn die de 9800 bied tov de 9700. Ik snap dat de mem en corespeeds hoger zijn bij de 9800, maar bied deze ook nog extra opties of is het een 9700 Mark2? Je ziet wel eens bv. vertext shader 1.1 ipv 1.0 (verzonnen getallen) maar ik weet niet in hoeverre ik zulke verkoop praat serieus moet nemen. Budget is no-prob.
Link naar reactie
De Radeon 9800 (R350 core) lijkt erg veel op de Radeon 9700 (R300 core) core. Het is eigenlijk niet meer dan een geoptimaliseerde Radeon 9700. Het voordeel van de Radeon 9800 komt vooral naar voren als je gebruik gaat maken van beeld verbeterende functie's zoals Anti-Alaising (AA) en Anisothropische Filtering (AF). Bij gebruik van AF en AA is de Radeon 9800 merkbaar sneller dan de Radeon 9700 en helemaal op resoluties van 1280x1024. Ik zou voor de Radeon 9800 gaan.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...