Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart en agp vraagje


Aanbevolen berichten

  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik had m gister al binnen en ben zeer tevreden over t resultaat :D (alle spellen op high detail met 6x aa en 16x aniso :D ) maar ik heb toch een vraagje... Ik heb de omega drivers geinstalleerd (de nieuwste gebaseerd op Catalyst 3.6) en ik zag nu dat mn chiptype (bij DxDiag) op Radeon 9800 SE stond :-? , klopt dit?? ik heb wel de Radeon 9800 driver geinstalleerd en zo herkent windows m ook.. Met de meegeleverde drivers was t zelfs zo dat er bij chiptype Radeon 9500 XT AGP stond :-? en primair beeldscherm was op een Radeon 9800 SE en secundair een Radeon 9800 secundary... Op de site van zowel [url=www.maxpert.nl]MaXpert[/url] als [url=www.club3d.nl]Club3D[/url] staat toch duidelijk dat t hier om een Radeon 9800 gaat met 265 bits gegeugen in plaats van 128. Mijn klokfrequenties zijn dan ook 378 voor de core en 337.50 voor mem. Klopt dit wel gewoon voor een Radeon 9800?? alvast bedankt [edit] ik weet dus niet wat nou t aantal bits is waarop mn geheugen loopt, weet iemand hoe ik dit kan controleren?? [/edit]
Link naar reactie
Dat kun je controleren met Rivatuner http://download.guru3d.com/rivatuner/ En met glinfo2. http://www.delphi3d.net/hardware wat de Radeon 9800 SE betreft, er zijn er 2: Radeon 9800Pro, 256MB 256bit DDR2 SDRAM, 340/400MHz, 8 pipelines Radeon 9800Pro, 128MB 256bit DDR SDRAM, 340/380MHz, 8 pipelines Radeon 9700Pro, 128MB 256bit DDR SDRAM, 325/310MHz, 8 pipelines Radeon 9800, 128MB 256bit DDR SDRAM, 325/290MHz, 8 pipelines Radeon 9700, 128MB 256bit DDR SDRAM, 275/270MHz, 8 pipelines [color=red:5ceee532c0]Radeon 9800SE, 128MB 128bit DDR SDRAM, 325/300MHz, 8 pipelines Radeon 9800SE, 128MB 256bit DDR SDRAM, 325/300MHz, 4 pipelines [/color:5ceee532c0] beiden gecastereerde Radeon 9800 kaarten, kijk even hoe je core en mem lopen. als het 325core 300mem(600ddr) is dan is het een SE.
Link naar reactie
nee ik heb 378 core en 337 mem. dat zou betekenen dat ik dus gewoon een Radoen 9800 heb, maar waarom zie ik dan bij chipset radeon 9800 SE staan??? dit klopt toch niet of wel?? Zou een bios flash kunnen helpen, dus gewoon een originele 9800 bios erop zetten? [edit] ik zie trouwens net pas dat mn core zelfs hoger staat dan de core van een Radeon 9800 Pro :-? dit klopt volgens mij ook niet echt :lol: [/edit]
Link naar reactie
Ik heb RivaTuner al geprobeerd, die andere nog niet... En RivaTuner zegt idd dat de snelheden in t bios van mn videokaart 380core en 340 mem zijn. Pro waardes dus, maar waar ik dan mee zit is dat de 'chipset' zoals verschillende programmas t noemen, een Radeon 9800 SE AGP is... weet iemand of dit zo hoort of dat ik nog iets moet proberen? Ik heb trouwens wel al 3d mark tests gedaan maar die kloppen volgens mij ook niet helemaal in '01 had ik bijna 12000 en in '03 had ik 3000.
Link naar reactie
Bij mij staat er 265-bit R350 (4x1) en 128 mb... Dat zou idd betekenen dat ik een Radeon 9800 se heb, maar dat is juist t probleem, dat heb ik niet, want bij de megeleverde drivers zou het zelfs zo zijn dat ik dan een radeon 9500 XT had, want dit gaf hij toen aan... Het veranderd steeds eigenlijk bij elke driver die ik probeer... Ik kan gewoon geen goede driver vinden. Daarom dacht ik dat er misschien iets mis was met mn bios van de videokaart, dat het daar niet goed staat. En anders vind ik het nogal raar van Club3D om op hun site te zetten dat er wél 8 pipelines op zitten, (kijk [url=http://www.club-3d.nl/products2.php?catid=1&prodid=65]hier[/url] maar s)... dus het is iets met de driver of dus het bios, iets anders kan ik niet bedenken.
Link naar reactie
Rivatuner is niet gek, als die zegt dat je 265-bit R350 (4x1) en 128 mb hebt heb je maar 4 pipelines, "you have been dupped!" Club-3d site specs zeggen niet zo veel. terug met dat ding en regel een 265-bit R350 (8x1) en 128 mb. dus een echte Radeon 9800. Je score in 3dmark moet over de 5000 zijn, doordat je maar 4 pipelines hebt is die score maar 3000. echt klote die Radeon 9800 SE, ik hoor al steeds meer mensen die daar mee voor de gek zijn gehouden. waardeloos :evil:
Link naar reactie
Is er trouwens een [u:e8302818a2]fysiek[/u:e8302818a2] verschil tussen een radeon 9800 en 9800 SE? want de kaart op t plaatje is gewoon mijn kaart, behalve dan dat de koeler bij mij helemaal zwart is... Als iemand dit weet kan ik nog nagaan wat voor kaart ik nou eigenlijk precies heb, de beschrijving op de site gaat namelijk over alle radeon 9800 kaarten behalve dus de SE's :-? (8 pipelines én 265 bits geheugen)
Link naar reactie
Als dit t geval is, dan vind ik echt dat ze de beschrijving op hun site moeten aanpassen, dit is namelijk gewoon misleiding... ten eerste de naam: Radeon 9800 (dan denk je toch dat je die krijgt, en niet SE :P ) en dan ook nog dat stukje over 8 pipelines terwijl t gewoon maar de helft is... niet echt netjes vind ik zo... :-? [edit] ik zie net op de site van maxpert dat ze daar hun aanbieding ook al hebben veranderd in Radeon 9800 SE bulk, terwijl hier donderdag nog Radeon 9800 stond... dit is ook niet echt netjes... ik ga deze kaart zeker terugsturen, ik vind t gewoon misleiding (als je bij videokaarten kijkt zie je trouwens nog wel Radeon 9800 OEM staan, maar zodra je hier op klikt kom je dus uit bij de Radeon 9800 SE) [/edit]
Link naar reactie
Precies terug ermee, de site van CLub-3d klopt wel vaker niet hoor, en rivatuner is wel te vertrouwen, je hebt dus echt maar 4 pipelines. dat kan niet anders, zoals je score in 3dmark '03 al aangeeft. 299 Was ook wel erg goedkoop voor een radeon 9800. jammer man. ruilen die handel of geld terug. dit is puur misleiding. :evil: wat staat er op je aankoop bon?
Link naar reactie
Nou ja, Radeon 9800 OEM om precies te zijn, maar volgens mij is dat toch nog heel wat anders dan Radeon 9800 SE :P maar hoe bedoel je 'ruilen'? denk je dat ik hier nog een Radeon 9800 voor terugkrijg dan?? Ik weet wel dat er een soort wet is dat winkeliers verplicht zijn precies de producten te verkopen die ze adverteren, maar ik denk niet dat deze winkel daar erg makkelijk over gaat doen dan :P want dan zal ie best wel wat winst mislopen als iedereen daar achterkomt, dat ze een andere kaart hebben gekregen dan ze hadden besteld :lol:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...