Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart en agp vraagje


Aanbevolen berichten

Ik heb al een paar keer eerder gepost met een soortgelijk probleem, nl; Ik ben van plan een nieuwe videokaart te kopen, ik zat zelf te denken aan een Radeon 9800 Pro met 256 mb geheugen... is dit overkill voor mn systeem? AMD Athlon XP 2400+ ECS L7VTA 256 mb DDR PC2700 en dan nog een vraagje.. Ik heb nu een Radeon 9000 Pro erin zitten en mn mobo boekje zegt dat t mobo 8x AGP aankan, ik weet dat mn huidige kaart t niet aankan. Is dat de reden dat ik t in mn bios niet zie staan??? alvast bedankt
Link naar reactie
  • Reacties 49
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ja je Radeon 9000 is geen AGP 8x kaart, vandaar dat je bios in je moederbord de 8x functie niet aanzet. Nee je Radeon 9800 is geen overkill, zolang je moederbord er alles uit perst wat er in de kaart zit, zoals 8x ondersteining is het geen overkill. Jammer is echter wel dat je "maar" 256 MB geheugen erin hebt zitten. Het kan wel, maar 512 is gewoon beter en werkt gewoon beter, ook met spellen en daar gaat het jou allemaal om natuurlijk (Radeon 9800). Je gaat met de Radeon 9800 voor alles en daarom zou het jammer zijn dat spellen wat minder lopen door geheugenproblemen. Dus mijn idee is: een streepje 256 erbij en alles loopt goed
Link naar reactie
Hoezo dan? het is toch beter dan over anderhalf jaar weer een nieuwe kaart te moeten kopen omdat de kaart te weinig geheugen heeft? Ik was namelijk van plan om een tijdje met dit systeem te werken, zonder dat ik me zorgen hoefde te maken om de nodige upgrades die verricht moeten worden omdat t systeem t niet meer bij kan houden... :lol:
Link naar reactie
Hmmm ja, de meningen lopen nogal uiteen over de Radeon 9800 zoals je ziet; over het algemeen vind ik de kaart weinig exta's bieden ten opzichte van de 9700 pro als het om pure snelheid gaat, echter presteert de 9800 beter als er beeldverbeteraars zoals AA worden aangezet. Voor iedereen is er dus een reden om de kaart aan te schaffen of te laten liggen, om `m aan te bevelen of om `m juist af te raden. Mijn werkelijke reden om jou `m af te raden is pure jaloezie: ik kan er geen veroorloven.... ik zal dus maar zeggen: Damn lucky you.......
Link naar reactie
Begrijp me niet verkeerd, ik moet hard sparen om m te kunnen kopen en ik moet een maand uitgaan missen, dus t is niet zo dat ik ff naar de winkel loop en m ff zo afreken alsof ik er niets voor heb hoeven doen :P En als ik dus niet genoeg verdien zal ik altijd nog terugvallen op de radeon 9700 pro (dit was mn eerste keus namelijk) maar ik dacht, als ik t dan toch kan waarom zou ik dan niet voor wat extras gaan :D
Link naar reactie
Ik merkte op mijn vorige systeem dat 256 mb wat weinig was. In het begin deden veel games het nog wel aardig, maar na ongeveer een uur spelen, hangt wel van het spel af, werd de computer wat tot erg langzaam. (ik had toen nog wel sd-ram) Mijn advies, doe een stapje terug en neem 256 mb ram extra. Kijk bijvoorbeeld eens naar het prijsverschil tussen een Radeon 9800 Pro 256 mb en een met 128 mb. Waarschijnlijk kun je daar al wat extra ram van veroorloven. Het is zeker geen overkill.
Link naar reactie
Ik zou een Radeon 9800 PRO 128mb kopen ipv de 256mb DDRII. de 256mb DDRII uitvoering is ruim 100 a 150 Euro duurder dan de 128mb versie en nauwelijks sneller. alleen op 1280x1024 met FSAA 4x en Ansiothropische filtering op 8x in sommige spelen. maar of dat 100 a 150 euro extra waard is? ik vind van niet. Mijn mening is dat je meer aan een Radeon 9800 PRO 128mb hebt. of je nu een 128mb of 256mb versie hebt, als je een game freak bent heb je over 1,5 jaar net zo veel aan die kaart, dus het argument ik heb er over 1,5 jaar meer aan gaat niet op. Wat het interne geheugen betreft, de prijzen zijn nu erg laag, druk er meteen 512mb in zodat je 768mb intern totaal hebt. 768mb of 1024mb is geen luxe meer en lekker met de nieuwste games en games die van het najaar cq in 2004 gaan komen.
Link naar reactie
Ik heb tot nu toe al aardig wat verdiend en ben eens gaan kijken op pricewatch. Nou zag ik daar ineens een Radeon 9800 SE staan. Is dit een soort van 'light edition' van de 9800? En is de 9800 sneller dan de 9700 pro, of is t verstandiger om een 9700 pro te kopen als ik geen 9800 pro kan betalen?
Link naar reactie
[quote:08ae986b75="Wizz15"]Zoals ik al zo vaak heb gezegd ben ik dus op zoek naar een videokaart. Ik heb tot nu toe al aardig wat verdiend en ben eens gaan kijken op pricewatch. Nou zag ik daar ineens een Radeon 9800 SE staan. Is dit een soort van 'light edition' van de 9800? En is de 9800 sneller dan de 9700 pro, of is t verstandiger om een 9700 pro te kopen als ik geen 9800 pro kan betalen?[/quote:08ae986b75] Ik heb begrepen dat de 9800 SE een 128bits Radeon 9800 is, dit is geen officieele ATI kaart als dat zo zou wezen want ATI heeft nog nooit een 128bits Radeon 9800 aangekondigd. Het zou echter wel kunnen aangezien de prijs erg laag is. ik zou er niet voor gaan. De Radeon 9800 is meestal sneller dan de 9700 pro en kan je ook weer overklokken naar 9800 PRO waardes. De Radeon 9800 non-pro is vooral sneller met FSAA en AA. Hoeveel geld heb je nu bij elkaar gespaard?
Link naar reactie
Ik heb nu een Radeon 9800 non-pro gevonden voor €299 euro, maar zou er een speciale reden zijn dat deze zo goedkoop is?? Ik bedoel doet deze bijvoorbeeld onder voor een andere Radeon 9800 doordat ie bv lager geklokt is of zo?? [url=http://www.maxpert.nl/]hier[/url] staat ie onder videokaarten/Club3D/Ati
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen


×
×
  • Nieuwe aanmaken...