Ga naar inhoud

beeld verschoven/te klein na aanzetten monitor


Aanbevolen berichten

Wanneer ik mijn Iiyama monitor aanzet is het beeld de meeste keren verschoven of te klein. In enkele gevallen dijt het beeld vanzelf weer uit tot de eerder ingetselde waarde. Maar vaak blijft het beeld klein en moet ik het via de monitor instellingen weer goed zetten. Hetzelfde geldt voor de positie van het beeld. Is het formaat gelijk gebleven dan is de positie verschoven en moet ik het via de monitor instellingen weer naar links of rechts verschuiven (nooit naar boven of beneden). Ik heb dat met twee verschillende Iiyama monitoren. Ook heb ik al diverse videokabels geprobeerd, maar dat maakt geen verschil. Aangezien het bij twee monitoren voorkomt denk ik dat het eerder een probleem is bij de videokaart, maar welke? Of is er iets anders aan de hand?? Ik heb een Matrox G400 en draai Windows XP incl. de meest recente G400 driver, de Iiyama monitor driver en alle Windows updates.
Link naar reactie
Hoe oud is je monitor? Een ouder wordende monitor kan soms gaan lijden aan een teruglopend voltage van de hor/vert versterker. Dit uit zich in een smaller resp. minder hoog beeld. Er zijn meer mogelijke afwijkingen... Maar als je het zelfde probleem hebt met verschillende monitoren? :o Kan dan mogelijk ook aan de videokaart liggen. Heb zelf een Matrox G450 en heb daar geen problemen mee.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...